Turystyka krajowa gratką dla agentów
Na sprzedaży wycieczek krajowych zarabia się nie mniejsze prowizje niż na wyjazdach zagranicznych. A Polska coraz częściej gości w katalogach rodzimych touroperatorów.
Turystyka krajowa i przyjazdowa są obecnie na fali dynamicznego wzrostu, a Polska jako kierunek podróży cieszy się popularnością i doskonałą opinią wśród mediów zagranicznych. Nasze miasta co zdobywają prestiżowe wyróżnienia w konkursach na miejsca turystyczne.
Jak wynika z danych GUS, w pierwszym półroczu 2017 roku znowu nastąpił wzrost w liczbie odwiedzających nas turystów zagranicznych i Polaków korzystających z wycieczek po kraju. Z turystycznych obiektów noclegowych skorzystało w pierwszej połowie zeszłego roku 14,2 mln turystów, w tym 20,6 proc. turystów zagranicznych (2,9 mln). W porównaniu do analogicznego okresu 2016 r. odnotowano wzrost liczby turystów ogółem o 6,7 proc. i turystów zagranicznych o 5,1 proc.
Można śmiało założyć, że rok 2018 znowu będzie rekordowy dla turystyki w Polsce i że ruch krajowy oraz przyjazdowy znowu wzrośnie. Polska znalazła się w czołówce kierunków turystycznych polecanych w 2018 roku przez Lonely Planet. Wrocław już w lutym wygrał międzynarodowy konkurs European Best Destination 2018, wysoko w rankingu znalazł się też Gdańsk. Eksperci i media zgodnie przyznają, że polskie usługi turystyczne stoją na coraz wyższym poziomie, baza noclegowa, infrastruktura transportowa i oferta atrakcji turystycznych coraz lepiej się rozwija. A ponadto, Polska nadal konkuruje z europejskimi miastami cenowo.
„Rynek turystyczny się zmienia i widać, że Polacy coraz bardziej doceniają Polskę jako kierunek podróży. Obserwujemy, jak rośnie zainteresowanie ofertą wycieczek autokarowych, ale także wypoczynkiem w naszym kraju. Turyści coraz chętniej wybierają tygodniowe pobyty krajowe w biurach podróży, ponieważ często mogą one zaoferować lepsze warunki niż to, co klient może sam kupić w hotelu, czy na kwaterze. Klienci wybierają dojazd własny, ale noclegi coraz chętniej rezerwują u touroperatorów, którzy oferują lepszy standard w niższej cenie. Poza tym wiadomo, że jest to produkt bezpieczny. Nie ma możliwości, żeby w biurze podróży kupić „kwaterę widmo”, tak jak zdarza się to przy samodzielnych rezerwacjach” – uważa Sebastian Nasiłowski, prezes Tourist Polska.
„Sprzedaż wycieczki po Polsce to dla agenta taki sam zysk, jak zarabianie na wycieczkach po Europie. Ten produkt, wbrew powszechnej opinii, jest tak samo dostępny jak wyjazdy zagraniczne. Oferty polskie można znaleźć w popularnych systemach rezerwacyjnych, takich jak MerlinX, a touroperatorzy wyspecjalizowani w turystyce krajowej oferują korzystne prowizje” – dodaje Sebastian Nasiłowski.
W ofercie Tourist Polska znaleźć można jednodniowe i dłuższe wycieczki autokarowe po wszystkich najważniejszych atrakcjach i regionach Polski, a także wczasy z dojazdem własnym. Obiekty kontraktowane są na gwarancjach, więc klient ma pewność, że miejsca, które kupuje, na pewno są dostępne. Oferta funkcjonuje w systemie rezerwacyjnym MerlinX, touroperator zapewnia agentom także dostęp do wyszukiwarki Ariadna oraz systemu rezerwacyjnego N-Sykon.
Tekst powstał we współpracy z Tourist Polska
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty