Promocja Wrocławia na wszystkie sposoby
Wrocław od dawna ma opinię miasta, które dba o swoją markę. Promocja miasta może uchodzić w Polsce za wzorcową.
W chwili przyznania Wrocławiowi tytułu Europejskiej Stolicy Kultury szacowano, że liczba turystów w roku obchodów podwoi się. To, co wydarzyło się w 2016 roku, przerosło jednak oczekiwania wszystkich – Wrocław znalazł się w międzynarodowych rankingach (Mercer, Financial Times), wizytę w nim polecały takie wydawnictwa, jak Lonely Planet czy portale typu Trip Advisor, w hotelach brakowało wolnych miejsc, a bilety na największe wydarzenia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 wyprzedały się z wielomiesięcznym wyprzedzeniem.
Jednym z narzędzi promocyjnych miasta, a jednocześnie nowoczesnym przewodnikiem dla turystów, jest portal visitwroclaw.eu – jedna strona wszystkich stron miasta.
visitwroclaw.eu – jedna strona wszystkich stron miasta
Serwis visitwroclaw.eu zbiera w jednym miejscu zarówno ważne dane, jak i ciekawostki o mieście.
Wiola Samborska, dyrektorka Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia, powiedziała: „Chcemy, żeby strona visitwroclaw.eu była współtworzona przez mieszkańców, którzy są naturalnymi ambasadorami miasta. Niepowtarzalny klimat i atmosfera, o których tak często wspominają turyści, są bowiem zasługą otwartych, zaangażowanych, kreatywnych i pełnych energii wrocławian. Rekomendacje mieszkańców mają zachęcać turystów do odkrywania Wrocławia i jego nieoczywistych miejsc.”
Serwis visitwroclaw.eu zbiera w jednym miejscu zarówno ważne dane, jak i ciekawostki o mieście. Informator, czyli najważniejsze informacje skierowane do turystów, podzielono na kilka zakładek m.in.: Warto wiedzieć, Podróż do Wrocławia, Podróżowanie po Wrocławiu, Informacja turystyczna, Ważne telefony. Serwis oferuje możliwość dodawania do bazy m.in. obiektów gastronomicznych oraz noclegowych prowadzonych na terenie Wrocławia. Pojawią się w nim także trasy i miejsca polecane przez mieszkańców. Można w nim także dowiedzieć się, jak kupić kartę turystyczną WROCŁAW Tourist Card, która oferuje zniżki do wielu instytucji i obiektów na terenie miasta. Portal jest w pełni dostępny na urządzeniach mobilnych oraz skomunikowany z kanałami lub profilami w mediach społecznościowych.
Magdalena Najborowska-Pacamaj, zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta i Turystyki dodała: „Na stronie szybko można znaleźć informacje o obiektach, które warto odwiedzić, wydarzeniach kulturalnych, sportowych i muzycznych, nie zabraknie też tego co najbardziej interesuje turystów, czyli: gdzie zjeść, gdzie spać i co zwiedzić.”
Chatbot nie tylko do promocji
Wrocławianie, jako nieliczni w kraju, nadążają za trendami w promocji i komunikacji. Jednym z takich trendów są chatboty. Biuro Promocji Miasta i Turystyki we Wrocławiu jest pierwszą jednostką samorządową w Polsce, która zdecydowała się na wdrożenie tego rozwiązania i jedną z pierwszych instytucji, którym chatbot służy nie do celów sprzedażowych, a informacyjnych.
Do stworzenia chatbota na facebookowym profilu visitwroclaw.eu skłoniła Biuro Promocji Miasta i Turystyki UMW zwiększająca się liczba zapytań dotyczących możliwości wypoczynku we Wrocławiu. Turyści i mieszkańcy zwracali się z pytaniami o imprezy organizowane aktualnie w mieście, ciekawe trasy turystyczne, restauracje i hotele, repertuary kin oraz teatrów, a także transport. Potrzebowali konkretnych i aktualnych informacji na już. Nie chcieli tracić czasu na przeszukiwanie Internetu.
Chatbot ma jeszcze inną zaletę – możliwość zbierania informacji na temat turystów. Analiza pytań użytkowników daje urzędnikom wiedzę o tym, na jakie informacje jest największe zapotrzebowanie i jakimi atrakcjami są zainteresowani turyści. Te informacje pozwalają lepiej profilować ofertę turystyczną, i jednocześnie selekcjonować treści pojawiające się na stronie czy w mediach społecznościowych.
Wiola Samborska podkreśliła: „By ułatwić gościom dostęp do informacji, uruchomiliśmy chatbot. Wystarczy kliknąć wyślij wiadomość na Facebooku Visit Wrocław, aby otrzymać interesujące nas treści. Ruszyliśmy też z projektem Take Over Wro – jako jedno z niewielu miast na świecie przestaliśmy postrzegać turystów wyłącznie jako odbiorców i zaprosiliśmy ich do współtworzenia, pozwalając im na czas pobytu we Wrocławiu prowadzić naszego Instagrama.”
Turyści twórcami instagramu Wrocławia
Miasto zdecydowało się przekazywać instagramowy profil @visitwro wybranym bloggerom i instagramerom na czas ich pobytu we Wrocławiu. Jako pierwszy w Polsce profil przekazany podróżującym, @visitwro pozwala odkryć klimat miasta ich oczami i obiektywami. Nieodłącznym elementem publikowanych zdjęć są spostrzeżenia gości w dwóch językach. Dodatkową atrakcją są InstaStories, czyli dostępne przez 24 godziny relacje gościa z pobytu we Wrocławiu. Zaproszenie do współpracy opublikowano w serwisie www.visitwroclaw.eu/take-over-wro.
Do tej pory oficjalny profil turystyczny Wrocławia na Instagramie w ramach akcji #TakeOverWro przejęło 3 zagranicznych blogerów. Cała akcja przyniosła ponad 12 000 polubień pod postami z hashtagiem #TakeOverWro, wzrost liczby followersów oraz nowe ciekawe spojrzenie na miasto.
Z kartą łatwiej
Karta WroclawTouristCard jest dostępna w formie plastikowej, zakupić ją można w wyznaczonych punktach, więcej dowiedzieć się można na stronie https://visitwroclaw.eu/wroclaw-tourist-card.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty