Amadeus będzie nowocześniejszy

Firma Amadeus ogłosiła utworzenie specjalnego programu, który toruje drogę do wdrożenia technologii NDC i umożliwi firmom rozwój dystrybucji usług oraz merchandisingu.
Nowe Możliwości Dystrybucji (ang. New Distribution Capability – NDC) Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), to standard transmisji danych oparty na języku XML.
Program pod nazwą „NDC-X” zgromadzi ekspertów ze wszystkich segmentów biznesu Amadeus, koncentrując się na praktycznym zastosowaniu standardu i jego testowaniu, aby zapewnić maksymalne korzyści branży turystycznej. Program NDC-X jest kontynuacją dotychczasowych prac Amadeus zmierzających do cyfryzacji branży i stworzenia komercyjnych modeli budowanych na NDC.
Gianni Pisanello, wiceprezes Amadeus, nowo mianowany na szefa zespołu odpowiedzialnego za prace nad programem NDC-X, powiedział: „Jesteśmy w decydującym momencie pod względem rozwoju standardu i gotowości branży. Aby NDC mogło rzeczywiście wystartować, musimy stworzyć prawdziwy standard nie tylko dla samego protokołu, ale także dla jego implementacji. Musimy również upewnić się, że odpowiada wymogom sprzedawców usług turystycznych oraz jest opłacalny i napędza inwestycje. W Amadeus zdajemy sobie sprawę z tego, że naszym obowiązkiem jest zadbanie o to, aby NDC spełniało wymagania wszystkich graczy w branży i chcemy to osiągnąć właśnie dzięki programowi NDC-X.”
Decius Valmorbida, Senior VP, szef działu Travel Channels w Amadeus, dodał: “Program NDC-X jest strategicznym priorytetem dla firmy Amadeus. Naszym celem jest dążenie do stwarzania klientom jeszcze lepszych warunków podróży przez optymalne wykorzystanie technologii. Będziemy pracować nad tym wspólnie z naszymi klientami – biurami podróży i liniami lotniczymi. Całemu procesowi dedykujemy odpowiednie zasoby i wyznaczyliśmy silnego lidera o ugruntowanej pozycji w branży, aby program osiągnął sukces.”
Julia Sattel, Senio VP, szefowa działu Linii Lotniczych w Amadeus skomentowała: “Standard NDC ma duży potencjał dla branży turystycznej i jest częścią szerszej perspektywy w obszarze cyfryzacji, bo linie lotnicze i sprzedawcy testują sposoby adaptacji nowych możliwości w swojej działalności i poprawy usług świadczonych podróżnym. W Amadeus ciężko pracujemy nad tym, aby rozwiązywać wyzwania technologiczne naszych lotniczych klientów w obszarach takich jak merchandising, dynamiczne ustalanie cen i obsługa w chmurze, dzięki czemu NDC i lepsza sprzedaż detaliczna staną się rzeczywistością.”
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










