Lidl Podróże: musi nam się udać

Touroperatorzy, którzy zdecydowali się współpracować z Lidlem Podróże są pewni sukcesu. Wycieczki na wyłączność mają klientom Lidla uczynić podróżowanie bardziej dostępnym.
Od wtorku sieć Lidl Polska pod marką Lidl Podróże sprzedaje wycieczki turystyczne. Początek działalności wywołał zaciekawienie, zaniepokojnie agentów (czytaj TUTAJ). Możliwości promocyjne i komunikacji z kleintami firmy są na tyle ogronmne, że zaufali jej poważni gracze a rynku turystyczneggo. Na razie Lidl Polska sprzedaje oferty pięciu touroperatorów: Exim Tours, Prestige Travel, Rainbow, Unique Moments, Volare Travel. W najbliższym czasie dołączy do nich Neckermann Podróże. Klientów Lidl Podróże ubezpiecza TU Europa. Współpraca zainteresowane są firmy z całej Polski, różnej wielkości.
Adam Dudziński, lider projektu Lidl Podróże, powiedział: „Prace nad projektem trwały rok. Jestem pewien, że prace nie poszły na marne. Po dwóch dniach mogę powiedzieć, że odzew ze strony klientów jest bardzo pozytywny. Jeśli chodzi o odzew ze strony branży turystycznej – na razie: na dwoje babka wróżyła. Najważniejsze, że wspólnie z naszymi partnerami udało nam się przygotować ofertę, która trafi do ludzi, którzy do tej pory nie myśleli, że podróżowanie może być tak dostępne. Dzięki naszym partnerom przygotowaliśmy szeroki wachlarz imprez w różnych lokalizacjach i w różnych cenach. Każda impreza będzie w sprzedaży tylko przez cztery tygodnie. Co dwa tygodnie z gazetce Lidla będą się pokazywały wybrane oferty, cała oferta zaś jest dostępna naszej stronie internetowej.”
W konferencji w seidzibie Lidla wzięli udział przedstawiciele partnerów Lidl Podróże. (brakowało reprezentanta Exim Tours oraz Neckermanna Podróże, z którym Lidl Podróże podpisał już umowę, jego wycieczki trafia do sprzedaży w Lidlu za 2 – 4 tygodnie).
Oto, co m.in. powiedzieli.
Jarosław Pydych, właściciel Volare Travel: „Na rynku polskim działamy od 2004 roku i nasza specjalizacją są wyjazdy zimowe i letnie do Włoch. Zimą proponujemy oczywiście wyjazdy narciarskie – grupowe i rodzinne, do hoteli i apartamentów. Latem to wypoczynek, zwiedzanie miast, Sycylia. Jestem przekonany, że podpisując umowę z Lidl Podróże robimy dobry interes. Przygotowaliśmy dla klientów Lidla wyjątkowe oferty i jestem pewny, że mimo krótkiego czasu na rezerwację – albo dzięki niemu – sprzedamy je wspólnie. Kierujemy się przede wszystkim dobrem klientów.”
Emilia Bratkowska, dyrektor produktu i marketingu Rainbow: „Działamy na polskim rynku od 26 lat, od trzech lat jesteśmy touroperatorem nr 2 w Polsce. Nie specjalizujemy się w jednym czy dwóch kierunkach, nasza oferta obejmuje praktycznie cały świat, wystarczy wspomnieć, że wydajemy 5 katalogów z oferta letnią i z zimową. Przez lata zmienił się profil naszego klienta, w ubiegłym roku po raz pierwszy ponad połowę klientów stanowili klienci wypoczywający a nie uczestnicy wycieczek.
Dla nas Lidl Podróże to rozszerzenie oferty sprzedażowej. Do pierwszej gazetki Lidla daliśmy 13 produktów na wyłączność. Tylko ludzki błąd spowodował, że dwie oferty pokrywały się z tymi, udostępnionymi agentom. Pamiętajmy, że to początek naszej współpracy i klienci nie zawsze rozumieją, czym różni się Lidl Podróże od innych agentów. Produkty na wyłączność są częścią umowy z Lidlem. Tak naprawdę to Lidl Podróże kreuje produkt turystyczny. Sygnały z Lidal będą dla nas wskazówką, jakie jest zapotrzebowanie u jego klientów.”
Jacek Torbicz, prezes Prestige Travel: „Nasi klienci byli już w ponad 100 krajach świata. Staramy się organizowac dla nich wyprawy ambitne, wymagające lub nie. Dla niektórych Kenia czy Tanzania nie są już wyzwaniem. Dla mnie współpraca z Lidl Podróże to szansa na dotarcie do ludzi, którzy do tej pory nie wyobrażali sobie, że mogą wyjechać w niektóre miejsca. Dla Lidla przygotowaliśmy wycieczki na wyłączność i jestem pewny, że je sprzedamy.”
Tomasz Jamroziński, Unique Moments: „Od dziesięciu lat działamy na polskim rynku i specjalizujemy się w wyjazdach ezgotycznych. Klienton Lidla będziemy proponować trzy rodzaje imprez. Wycieczki typu stopover czyli ze zwiedzaniem portu przesiadkowego. O roku najmodniejszym przykładem tego typu wyjazdów jest Dubaj łączony z wypoczynkiem w egzotycznym kierunku. Drugi typ to wypoczynek + zwiedzanie (np. Indonezja czy Kuba). Trzeci typ wyjazdów to wycieczki tematyczne, np. warsztaty kulinarne czy taneczne. Dla Lidla przygotowaliśmy na wyłączność m.in. warsztaty z kuchni tajskiej i wietnamskiej.”
Anna Gojżewska, dyrektor hotelu Biały Kamień w Świeradowie: „Klientom Lidla oferujemy jedne z najwyżej położonych w Świeradowie obiektów, ciszę i zniewalające widoki. Jesień u nas jest najpiękniejsza, ale oczywiście będziemy sprzedawać pobyty o każdej porze roku. Do dyspozycji gości jest 65 pokojów, centrum wellness o powierzchni ponad tysiąca metrów kwadratowych. Współpraca z Lidlem to szansa na rozszerzenie rynku, na sprzedaż pobytów w terminach słabiej sprzedawalnych.”
Andrzej Dudziński podkreślił: „Naszą wspólną pasją jest turystyka. Projekt Lidl Podróże musi się udać, bo stawiamy na jakość, wybranych dostawców, sposób komunikacji i strategię sprzedażową.”
Zapytany przez przedstawiciela portalu WaszaTurystyka.pl o ewentualne plany przekształcenia firmy w touroperatora oraz o zakładane wyniki sprzedażowe, Dudziński odpowiedział: „Na naszej stronie zamieściliśmy zaproszenie dla hotelarzy, touroperatorów dużych i małych, usługodawców turystycznych. Jednak nie będziemy ich produktów (oprócz touroperatorów) sprzedawać bezpośrednio, lecz za pośrednictwem naszych partnerów. Na razie nie planujemy zmieniać działalności agencyjnej w touroperatorską. Jeśli chodzi o szacunkową liczbę klientów, to nie podam jej. Na razie działamy trochę na zasadzie start-upu, mamy raczej cele rozwojowe, krótkoterminowe.”
POWIĄZANE WPISY
30 września 2025
Wakacje.pl: Jesień coraz ważniejszym sezonem urlopowym dla Polaków
Coraz więcej Polaków decyduje się na zagraniczne wyjazdy po zakończeniu wakacji…
0 Komentarzy3 Minuty
29 września 2025
Triverna: Ferie 2026 warto zaplanować z wyprzedzeniem
Wakacje 2025 pokazały, że wcześniejsze rezerwacje zapewniają lepsze ceny i większy wybór…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2025
eSky podnosi gwarancję ubezpieczeniową na sezon 2025/26
Grupa eSky podniosła gwarancję ubezpieczeniową dla klientów rezerwujących pakiety…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Skyscanner wprowadza funkcję Planuj z AI
Platforma Skyscanner udostępniła nową funkcję „Planuj z AI”. Rozwiązanie, oparte na…
0 Komentarzy1 Minuta
24 września 2025
eSky: Sztuczna inteligencja i media społecznościowe zmieniają turystykę
Sztuczna inteligencja oraz media społecznościowe stają się kluczowymi narzędziami w…
0 Komentarzy2 Minuty
3 października 2025
Itaka zaprezentowała ofertę na sezon letni 2026
Itaka zaprezentowała ofertę na sezon letni 2026. We wrześniu i październiku w Warszawie i…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2025
eSky: Odkryj europejskie miasta podczas koncertów największych gwiazd
eSky Group przygotowało oferty podróży na największe europejskie koncerty sezonu 2025/26.…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2025
Anex Tour Poland otworzył trzy nowe biura sprzedaży
Anex Tour Poland powiększył swoją sieć o kolejne trzy biura sprzedaży. Nowe punkty…
0 Komentarzy1 Minuty
1 października 2025
Zmiany w Exim Tours. Diana Cioczek wzmacnia zespół sprzedaży
Od 1 października do zespołu Exim Tours dołącza Diana Cioczek, obejmując stanowisko B2B…
0 Komentarzy2 Minuty
30 września 2025
Wakacje.pl: Jesień coraz ważniejszym sezonem urlopowym dla Polaków
Coraz więcej Polaków decyduje się na zagraniczne wyjazdy po zakończeniu wakacji…
0 Komentarzy3 Minuty
29 września 2025
Triverna: Ferie 2026 warto zaplanować z wyprzedzeniem
Wakacje 2025 pokazały, że wcześniejsze rezerwacje zapewniają lepsze ceny i większy wybór…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2025
eSky podnosi gwarancję ubezpieczeniową na sezon 2025/26
Grupa eSky podniosła gwarancję ubezpieczeniową dla klientów rezerwujących pakiety…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Skyscanner wprowadza funkcję Planuj z AI
Platforma Skyscanner udostępniła nową funkcję „Planuj z AI”. Rozwiązanie, oparte na…
0 Komentarzy1 Minuta
24 września 2025
eSky: Sztuczna inteligencja i media społecznościowe zmieniają turystykę
Sztuczna inteligencja oraz media społecznościowe stają się kluczowymi narzędziami w…
0 Komentarzy2 Minuty
3 października 2025
Itaka zaprezentowała ofertę na sezon letni 2026
Itaka zaprezentowała ofertę na sezon letni 2026. We wrześniu i październiku w Warszawie i…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2025
eSky: Odkryj europejskie miasta podczas koncertów największych gwiazd
eSky Group przygotowało oferty podróży na największe europejskie koncerty sezonu 2025/26.…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2025
Anex Tour Poland otworzył trzy nowe biura sprzedaży
Anex Tour Poland powiększył swoją sieć o kolejne trzy biura sprzedaży. Nowe punkty…
0 Komentarzy1 Minuty
1 października 2025
Zmiany w Exim Tours. Diana Cioczek wzmacnia zespół sprzedaży
Od 1 października do zespołu Exim Tours dołącza Diana Cioczek, obejmując stanowisko B2B…
0 Komentarzy2 Minuty
30 września 2025
Wakacje.pl: Jesień coraz ważniejszym sezonem urlopowym dla Polaków
Coraz więcej Polaków decyduje się na zagraniczne wyjazdy po zakończeniu wakacji…
0 Komentarzy3 Minuty