POT: stawiamy na turystykę aktywną i zabytki

Polska Organizacja Turystyczna przedstawiła założenia do planu na lata 2017-2018. W latach 2017 i 2018 POT chce skupić uwagę odbiorców na potencjale Polski jako doskonałego miejsca na wypoczynek aktywny, w zgodzie z naturą oraz światowym trendem wellbeing.
W komuniakcie znajdujacym się na stronie POT, podkreślono, że planie zostały uwzględnione sugestie i komentarze dyrektorów ZOPOT, dotyczące możliwości wykorzystania proponowanych przez Departament Strategii tematów przewodnich na poszczególnych rynkach.
W latach 2017 i 2018 POT pokazać potencjał Polski, jako doskonałego miejsca na wypoczynek aktywny. Kontynuowana będzie promocja Polski jako kraju o bogatym dziedzictwie kulturowym. Bogatsza będzie oferta, takich obiektów jak: zamki, pałace i dworki, znajdujące się poza granicami miast.
POT chce w najbliższcyh dwóch latach kłaść akcent na trzy główne tematy, pozostawiając miejsce na improwizację, kreatywne działania dostosowywane do potrzeb klientów i dynamicznie zmieniających się trendów w turystyce.
Te tematy to: Woda, Turystyka rowerowa i Zabytki, dwore i pałace
Jak podkreśla komunikat POT, pierwszy temat, związany ze zdrowym trybem życia (wellbeing), wypoczynkiem, relaksem (SPA&Wellness) i żywnością (EXPO Mediolan) pojawiał się działaniach promocyjnych w ostatnich kilku latach. POT chce poszerzyć go o oferty turystyki aktywnej, operając się na rzekach, jeziorach i morzu. Oprócz wody promowane będą również uzdrowiska, obiekty SPA & Wellness oraz turystyka medyczna, która będzie również tematem dedykowanego projektu realizowanego ze środków Unii Europejskiej (m.in. w Rosji, Ukrainie, Stanach Zjednoczonych, Norwegii, Niemczech).
Jeśli chodzi o turystykę rowerową to, POT chce ściśle powiązać promocję regionów i konkretnych miejsc w kontekście możliwości dotarcia tam właśnie na rowerze.
W najbliższych dwóch latach POT chce lepiej prezentować zamki, pałace i dwory znajdujace sie poza głownymi szlakami turystycznymi
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2025
Pokolenie Z zmienia turystykę. Rekruterzy szukają nowych sposobów komunikacji
Rekruterzy z biur podróży Itaka, Coral Travel, Grecos Holiday i Albatros oraz…
0 Komentarzy1 Minuty










