Jordania będzie walczyć o turystów

Jordania rozpoczyna kampanię reklamową mającą na celu spopularyzowanie największych atrakcji turystycznych tego kraju – zwłaszcza Petry – i zahamowanie spadku liczby gości.
Dyrektor Jordańskiej Izby Turystyki (JTB), Abed Al Razzaq Arabiyat, powiedział: „Kampania rozpoczęta w połowie sierpnia będzie prowadzona na wielu płaszczyznach: w telewizji, w radio, na billboardach, na taksówkach oraz na przystankach autobusowych w wielu krajach na całym świecie. Nacisk zostanie położony na promowanie Petry, która bardzo ucierpiała z powodu spadku liczby gości.”
Liczba turystów odwiedzających w tym roku Petrę spadła w stosunku do roku 2014 o 34 proc. W pierwszej połowie tego roku odnotowano 215 970 gości, w roku 2014 zaś – 327 858.
Prezes Stowarzyszenia Hotelarzy Petry, Khaled Nawafleh, podkreślił: „Petra nie była do tej pory promowana na świecie, tak, jak powinna. W końcu, to jeden z tzw. 7 nowych cudów świata. Nie chcemy zwalać spadku liczby gości tylko na sytuację w regionie. Potrzebujemy nowoczesnej kampanii promocyjnej. Ok. 80 proc. odwiedzających Petrę nie zatrzymuje się tutaj na nocleg, uciekają nad Morze Martwe.”
Ze względu na spadek liczby turystów, 10 hoteli w Petra zostało zamkniętych, dwa – zamknięte czasowo, 30 zaś pozostało otwartych, mimo, że ponoszą straty. Z 1 800 pracowników hotelarze musieli zwolnić aż 900.
W czerwcu Rada Ministrów podjęła decyzję o zwiększeniu budżetu JTB, aby umożliwić jej promowanie atrakcji turystycznych królestwa na rynkach regionalnych i międzynarodowych.. Na początku tego roku Rada Ministrów zatwierdziła środki mające na celu ratowanie sektora turystyki, takich jak zmniejszenie taryf za energię elektryczną dla hoteli. Gabinet obniżył także opłaty dla osób wjeżdżających przez lądowe przejście graniczne z 40 dinarów jordańskich do 10.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










