TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus

Emirates i TAP Air Portugal
fot. TAP Air Portugal

TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz przedłużeniu dostępu do Private Channel do 2026 roku. Współpraca z Amadeus poszerza dotychczasowe partnerstwa technologiczne linii z Travelport i Sabre.

Program NDC TAP wystartował w październiku 2023 roku. Od tego czasu rośnie liczba biur podróży korzystających z tego kanału sprzedaży. Obecnie oferta NDC TAP jest dostępna w systemach Sabre i Travelport, a wdrożenie w Amadeus planowane jest na pierwszy kwartał 2026 roku. Treści NDC można również rezerwować poprzez 12 certyfikowanych agregatorów oraz portal Agency TAP.

W 2026 roku TAP rozszerzy możliwości NDC o nowe funkcje, w tym bieżące aktualizowanie cen i dodatkowe typy ofert. Jak wskazuje przewoźnik, są to kolejne działania wspierające rozwój nowego modelu dystrybucji.

Z myślą o agentach, którzy wciąż wdrażają NDC, linia przedłuży dostęp do EDIFACT Private Channel do 2026 roku. Ma to zapewnić ciągłość działania oraz dodatkowy czas na płynne przejście na sprzedaż opartą na NDC.