Wiele marek, jeden zarząd. Invia, Travelplanet i Wakacje.pl łączą siły w regionie CEE

Każdy rynek i każda marka mają znaczenie – to główny przekaz pierwszego wspólnego spotkania pracowników Invia.cz, Invia.sk i Invia.hu, Travelplanet.pl i Wakacje.pl. Dariusz Górzny, od kwietnia prezes zarządzający tymi markami w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosił zmiany w strukturach.

25 kwietnia zamknięta została transakcja nabycia przez WP Holding 100 proc. udziałów w Grupie Invia – firmie z siedzibą w Pradze obejmującej spółki działające pod markami: Invia w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, Travelplanet.pl w Polsce (region CEE) oraz Ab-in-den-Urlaub.de i Fluege.de w Niemczech, Austrii i Szwajcarii (region DACH).

Wraz z przejęciem Grupy Invia w WP Holding utworzona została nowa struktura organizacyjna. Obejmuje ona nowo przejęte spółki oraz Wakacje.pl i węgierską Grupę Szallas, w której skład wchodzi również portal Nocowanie.pl. Na czele całego segmentu turystycznego stoi Aleksander Kusz.

„Jestem przekonany, że dołączenie Grupy Invia do portfolio WP Holding pozwoli stworzyć organizację, która będzie w europejskiej turystyce liderem nie tylko ze względu na wielkość, ale przede wszystkim z uwagi na wysoką jakość doświadczeń naszych klientów. Akwizycja to również mocniejsze skupienie się WP Holding na turystyce. Ten krok nie byłby możliwy bez sukcesu Wakacje.pl, które były pierwszym podmiotem turystycznym przejętym przez WP. Naszą ambicją jest, aby zarządzane przez nas marki były markami pierwszego wyboru. Zależy nam, by utrzymały swój lokalny charakter, ale jednocześnie korzystały z międzynarodowego zasięgu, jaki zyskują dzięki WP Holding” – mówi Aleksander Kusz, zarządzający turystyką w WP Holding.

Od kwietnia prezesem w regionie CEE (Invia x Travelplanet x Wakacje.pl) jest Dariusz Górzny, który w 2017 roku objął funkcję prezesa Wakacje.pl i od tej pory z sukcesami kieruje spółką.

„Idziemy we wspólną przyszłość zorganizowani w jeden zespół, w ramach płaskiej, eksperckiej struktury organizacyjnej.  Z jednej strony, by móc maksymalnie czerpać z talentu, wiedzy i doświadczenia naszych pięciu marek w czterech krajach Europy Środkowo–Wschodniej, ale i całej grupy travelowej w ramach WP Holding. Każdy z naszych krajów jest inny w zakresie wyzwań, wielkości rynku, poziomu rozwoju czy nawyków konsumenckich. Dlatego tak ważne było, by budując jeden team dla wszystkich marek i rynków, dobrze powiązać regionalną perspektywę z lokalnymi celami” – mówi Dariusz Górzny, prezes spółek łączących dotychczasowe marki Wakacje.pl, Invia, Travelplanet.pl w Europie Środkowo-Wschodniej.

Wspólne spotkanie było też momentem ogłoszenia nominacji na stanowiska menedżerskie. W miejsce dotychczasowych lokalnych zarządów powołana została jedna struktura zarządcza odpowiedzialna za wszystkie rynki CEE.

W skład nowego zespołu zarządzającego Invia x Travelplanet x Wakacje.pl weszli:

Michał Maciąga jako członek zarządu i CEE Chief Value Creation Officer

Katarzyna Walczak jako członkini zarządu i CEE Chief Marketing Officer

Dominik Miłowski jako CEE Chief Travel Supply Officer

Krzysztof Zych jako CEE Chief Sales Officer

Radosław Tomczyk jako CEE Chief Digital Transformation Officer

Aleksandra Osojca jako CEE Chief People&Culture Officer

Piotr Żołnierek, Group Chief Technology Officer

Ważnym dopełnieniem obszarowych funkcji zarządczych są role Country Managerów, które piastować będą:

Jan Foret – Country Manager Invia Czechy

Jozef Zakar – Country Manager  Invia Słowacja i Węgry

Elwira Piwowarska jako CEE Head of Business Operation

Ponadto, menedżerowie z Wakacje.pl, Traveplanet.pl i Invii zostali awansowani do roli szefów w ramach obszarów, którymi do tej pory zarządzali lokalnie, na region CEE.

„Ten zespół cechują talent egzekucyjny, kreatywność i doświadczenie, ale też pokora dla wyzwań. To fantastyczne cechy, które pozwalają przekuwać ambicję w rzeczywistość, a także realizować innowacyjne i ambitne projekty kształtujące branżę. Celem jest, by klient był prawdziwie w centrum uwagi, a spółki turystyczne WP Holding top of mind w jego świadomości. Z biznesowego punktu widzenia mają być też strategicznymi, zaufanymi partnerami dla wszystkich współpracujących podmiotów, a przez to wspólnie powiększać rynek. Strategia zakłada też stworzenie organizacji, która przyciąga i utrzymuje największe talenty, niezależnie od lokalizacji, oferując inkluzywne, pozytywne, oparte o jakość współpracy i wspólny rozwój miejsce pracy. Jestem przekonany, że ten nowy rozdział, który właśnie zaczęliśmy, będzie zapamiętany wyłącznie jako pozytywny milestone z perspektywy historii” – dodaje Dariusz Górzny.

W Polsce grupa będzie rozwijać obie swoje marki: Wakacje.pl oraz Travelplanet.pl. Dotychczasowy prezes Travelplanet.pl, Radosław Damasiewicz obejmuje stanowisko wiceprezesa ds. produktu cyfrowego dla wszystkich marek i rynków regionu CEE (VP CEE Digital Product), co poszerza zakres jego odpowiedzialności. Funkcja będzie realizowana w ramach struktur Digital Transformation Department, którymi kieruje Radosław Tomczyk.