Wiele marek, jeden zarząd. Invia, Travelplanet i Wakacje.pl łączą siły w regionie CEE

Każdy rynek i każda marka mają znaczenie – to główny przekaz pierwszego wspólnego spotkania pracowników Invia.cz, Invia.sk i Invia.hu, Travelplanet.pl i Wakacje.pl. Dariusz Górzny, od kwietnia prezes zarządzający tymi markami w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosił zmiany w strukturach.
25 kwietnia zamknięta została transakcja nabycia przez WP Holding 100 proc. udziałów w Grupie Invia – firmie z siedzibą w Pradze obejmującej spółki działające pod markami: Invia w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, Travelplanet.pl w Polsce (region CEE) oraz Ab-in-den-Urlaub.de i Fluege.de w Niemczech, Austrii i Szwajcarii (region DACH).
Wraz z przejęciem Grupy Invia w WP Holding utworzona została nowa struktura organizacyjna. Obejmuje ona nowo przejęte spółki oraz Wakacje.pl i węgierską Grupę Szallas, w której skład wchodzi również portal Nocowanie.pl. Na czele całego segmentu turystycznego stoi Aleksander Kusz.
„Jestem przekonany, że dołączenie Grupy Invia do portfolio WP Holding pozwoli stworzyć organizację, która będzie w europejskiej turystyce liderem nie tylko ze względu na wielkość, ale przede wszystkim z uwagi na wysoką jakość doświadczeń naszych klientów. Akwizycja to również mocniejsze skupienie się WP Holding na turystyce. Ten krok nie byłby możliwy bez sukcesu Wakacje.pl, które były pierwszym podmiotem turystycznym przejętym przez WP. Naszą ambicją jest, aby zarządzane przez nas marki były markami pierwszego wyboru. Zależy nam, by utrzymały swój lokalny charakter, ale jednocześnie korzystały z międzynarodowego zasięgu, jaki zyskują dzięki WP Holding” – mówi Aleksander Kusz, zarządzający turystyką w WP Holding.
Od kwietnia prezesem w regionie CEE (Invia x Travelplanet x Wakacje.pl) jest Dariusz Górzny, który w 2017 roku objął funkcję prezesa Wakacje.pl i od tej pory z sukcesami kieruje spółką.
„Idziemy we wspólną przyszłość zorganizowani w jeden zespół, w ramach płaskiej, eksperckiej struktury organizacyjnej. Z jednej strony, by móc maksymalnie czerpać z talentu, wiedzy i doświadczenia naszych pięciu marek w czterech krajach Europy Środkowo–Wschodniej, ale i całej grupy travelowej w ramach WP Holding. Każdy z naszych krajów jest inny w zakresie wyzwań, wielkości rynku, poziomu rozwoju czy nawyków konsumenckich. Dlatego tak ważne było, by budując jeden team dla wszystkich marek i rynków, dobrze powiązać regionalną perspektywę z lokalnymi celami” – mówi Dariusz Górzny, prezes spółek łączących dotychczasowe marki Wakacje.pl, Invia, Travelplanet.pl w Europie Środkowo-Wschodniej.
Wspólne spotkanie było też momentem ogłoszenia nominacji na stanowiska menedżerskie. W miejsce dotychczasowych lokalnych zarządów powołana została jedna struktura zarządcza odpowiedzialna za wszystkie rynki CEE.
W skład nowego zespołu zarządzającego Invia x Travelplanet x Wakacje.pl weszli:
Michał Maciąga jako członek zarządu i CEE Chief Value Creation Officer
Katarzyna Walczak jako członkini zarządu i CEE Chief Marketing Officer
Dominik Miłowski jako CEE Chief Travel Supply Officer
Krzysztof Zych jako CEE Chief Sales Officer
Radosław Tomczyk jako CEE Chief Digital Transformation Officer
Aleksandra Osojca jako CEE Chief People&Culture Officer
Piotr Żołnierek, Group Chief Technology Officer
Ważnym dopełnieniem obszarowych funkcji zarządczych są role Country Managerów, które piastować będą:
Jan Foret – Country Manager Invia Czechy
Jozef Zakar – Country Manager Invia Słowacja i Węgry
Elwira Piwowarska jako CEE Head of Business Operation
Ponadto, menedżerowie z Wakacje.pl, Traveplanet.pl i Invii zostali awansowani do roli szefów w ramach obszarów, którymi do tej pory zarządzali lokalnie, na region CEE.
„Ten zespół cechują talent egzekucyjny, kreatywność i doświadczenie, ale też pokora dla wyzwań. To fantastyczne cechy, które pozwalają przekuwać ambicję w rzeczywistość, a także realizować innowacyjne i ambitne projekty kształtujące branżę. Celem jest, by klient był prawdziwie w centrum uwagi, a spółki turystyczne WP Holding top of mind w jego świadomości. Z biznesowego punktu widzenia mają być też strategicznymi, zaufanymi partnerami dla wszystkich współpracujących podmiotów, a przez to wspólnie powiększać rynek. Strategia zakłada też stworzenie organizacji, która przyciąga i utrzymuje największe talenty, niezależnie od lokalizacji, oferując inkluzywne, pozytywne, oparte o jakość współpracy i wspólny rozwój miejsce pracy. Jestem przekonany, że ten nowy rozdział, który właśnie zaczęliśmy, będzie zapamiętany wyłącznie jako pozytywny milestone z perspektywy historii” – dodaje Dariusz Górzny.
W Polsce grupa będzie rozwijać obie swoje marki: Wakacje.pl oraz Travelplanet.pl. Dotychczasowy prezes Travelplanet.pl, Radosław Damasiewicz obejmuje stanowisko wiceprezesa ds. produktu cyfrowego dla wszystkich marek i rynków regionu CEE (VP CEE Digital Product), co poszerza zakres jego odpowiedzialności. Funkcja będzie realizowana w ramach struktur Digital Transformation Department, którymi kieruje Radosław Tomczyk.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










