All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań

Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do poziomów sprzed pandemii – w samym pierwszym kwartale podróż odbyło ponad 285 mln osób. W 2025 roku, jak podaje raport Accor’s European Travel Trends report, 53 proc. Europejczyków planuje przeznaczyć większą część swojego budżetu na podróże niż rok temu, skupiając się na wellness, aktywności fizycznej, ekologicznych wyjazdach oraz eksploracji miejscowej kultury.
Jednym z wydarzeń, które napędziło turystykę w ubiegłym roku, były Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024, angażując dużą grupę międzynarodowych turystów, w tym także członków programu All. Ponad 25 proc. z nich odbyło przynajmniej jedną podróż, by wziąć udział w wydarzeniu sportowym lub muzycznym. Dotyczy to w szczególności osób w wieku 18-34 lat. Turystyka sportowa miała znaczący udział w branży, wartej 564,7 mld dolarów według szacunków 2023 roku, jak podaje ibis Trend Report na 2025 rok. Eksperci przewidują, że ten trend będzie się nasilał, a liczba wyjazdów w związku z wydarzeniami sportowymi ma wzrosnąć o 12 proc.
Ubiegły rok przyniósł także wiele globalnych wydarzeń z dużym rozmachem, które napędzały światową turystykę kulturalną. Koncerty światowych sław stały się jeszcze większym motorem napędowym dla lokalnej turystyki. Na przykład w Sydney koncerty Taylor Swift w ramach trasy Eras Tour na Accor Stadium przyciągnęły 335 000 fanów, generując rekordowe obłożenie dla 40 hoteli Accor w mieście.
2025 pod znakiem destination dupes, czyli świadome podróżowanie i alternatywne kierunki
W obliczu rosnącego wyzwania związanego z nadmierną turystyką, która wywiera coraz większą presję na flagowe destynacje, takie jak Wenecja, Bali czy Amsterdam, podróżni zmieniają swoje wybory. Coraz więcej z nich wybiera mniej popularne destynacje, starając się uniknąć tłumów i szału mediów społecznościowych, oszczędzając przy tym pieniądze. Trend ten, określany mianem destination dupes, polega na wybieraniu mniej popularnych, lecz równie atrakcyjnych alternatyw dla popularnych destynacji.
Według rezerwacji dokonanych na platformie all.com trzy najpopularniejsze kierunki na rok 2025 to Francja, Tajlandia i Australia. Popularność tych destynacji pokazuje, że podróżni łączą tradycyjne kierunki z ekologicznymi i wellnessowymi doświadczeniami. Platforma rezerwacyjna kontynuuje rozwój w zgodzie z oczekiwaniami współczesnych podróżnych, oferując doświadczenia łączące wygodę, ekologię i lokalne inspiracje.
POWIĄZANE WPISY
25 września 2025
B&B Hotels świętuje 15 lat obecności w Polsce
W 2025 roku B&B Hotels w Polsce obchodzi 15-lecie działalności w kraju. W tym samym roku…
0 Komentarzy4 Minuty
24 września 2025
Leonardo Hotels: Pokolenie Z kształtuje zielone zmiany w hotelarstwie
Połowa przedstawicieli pokolenia Z w Polsce deklaruje gotowość zapłacenia wyższej ceny za…
0 Komentarzy2 Minuty
23 września 2025
European Franchise Awards: Mercure wyróżnione jako Marka Roku
Mercure, marka należąca do grupy Accor, otrzymała wyróżnienie Międzynarodowej Marki Roku…
0 Komentarzy1 Minuty
19 września 2025
TRIBE zadebiutował w Polsce. Pierwszy hotel otwarto w Krakowie
W Krakowie odbyło się oficjalne otwarcie pierwszego w Polsce hotelu marki TRIBE.…
0 Komentarzy2 Minuty
18 września 2025
IGHP: hotelarze zadowoleni z wyników sierpnia
Wyniki branży hotelarskiej w sierpniu były dobre. Jak wynika z najnowszej ankiety…
0 Komentarzy5 Minuty
14 października 2025
Swissôtel zadebiutuje w Albanii. Accor ogłasza otwarcie Swissôtel Vlora
Accor ogłosił podpisanie umowy z albańską firmą ULK Invest sh.p.k na otwarcie nowego…
0 Komentarzy2 Minuty
8 października 2025
B&B Hotels świętuje 15-lecie działalności w Polsce
30 września marka B&B Hotels obchodziła 15-lecie działalności w Polsce. Obchody…
0 Komentarzy3 Minuty
7 października 2025
Sun&Snow: Coraz więcej osób wybiera jesienne wyjazdy w stylu workation
Coraz więcej osób pracujących zdalnie odkrywa, że obowiązki zawodowe można z powodzeniem…
0 Komentarzy2 Minuty
1 października 2025
Historyczny budynek nad Tamizą staje się pierwszym hotelem a&o w stolicy Wielkiej Brytanii
A&o Hostels otwiera swój pierwszy obiekt w Londynie, przejmując dawny DoubleTree by…
0 Komentarzy3 Minuty
25 września 2025
B&B Hotels świętuje 15 lat obecności w Polsce
W 2025 roku B&B Hotels w Polsce obchodzi 15-lecie działalności w kraju. W tym samym roku…
0 Komentarzy4 Minuty
24 września 2025
Leonardo Hotels: Pokolenie Z kształtuje zielone zmiany w hotelarstwie
Połowa przedstawicieli pokolenia Z w Polsce deklaruje gotowość zapłacenia wyższej ceny za…
0 Komentarzy2 Minuty
23 września 2025
European Franchise Awards: Mercure wyróżnione jako Marka Roku
Mercure, marka należąca do grupy Accor, otrzymała wyróżnienie Międzynarodowej Marki Roku…
0 Komentarzy1 Minuty
19 września 2025
TRIBE zadebiutował w Polsce. Pierwszy hotel otwarto w Krakowie
W Krakowie odbyło się oficjalne otwarcie pierwszego w Polsce hotelu marki TRIBE.…
0 Komentarzy2 Minuty
18 września 2025
IGHP: hotelarze zadowoleni z wyników sierpnia
Wyniki branży hotelarskiej w sierpniu były dobre. Jak wynika z najnowszej ankiety…
0 Komentarzy5 Minuty
14 października 2025
Swissôtel zadebiutuje w Albanii. Accor ogłasza otwarcie Swissôtel Vlora
Accor ogłosił podpisanie umowy z albańską firmą ULK Invest sh.p.k na otwarcie nowego…
0 Komentarzy2 Minuty
8 października 2025
B&B Hotels świętuje 15-lecie działalności w Polsce
30 września marka B&B Hotels obchodziła 15-lecie działalności w Polsce. Obchody…
0 Komentarzy3 Minuty
7 października 2025
Sun&Snow: Coraz więcej osób wybiera jesienne wyjazdy w stylu workation
Coraz więcej osób pracujących zdalnie odkrywa, że obowiązki zawodowe można z powodzeniem…
0 Komentarzy2 Minuty
1 października 2025
Historyczny budynek nad Tamizą staje się pierwszym hotelem a&o w stolicy Wielkiej Brytanii
A&o Hostels otwiera swój pierwszy obiekt w Londynie, przejmując dawny DoubleTree by…
0 Komentarzy3 Minuty
25 września 2025
B&B Hotels świętuje 15 lat obecności w Polsce
W 2025 roku B&B Hotels w Polsce obchodzi 15-lecie działalności w kraju. W tym samym roku…
0 Komentarzy4 Minuty