All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań

Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do poziomów sprzed pandemii – w samym pierwszym kwartale podróż odbyło ponad 285 mln osób. W 2025 roku, jak podaje raport Accor’s European Travel Trends report, 53 proc. Europejczyków planuje przeznaczyć większą część swojego budżetu na podróże niż rok temu, skupiając się na wellness, aktywności fizycznej, ekologicznych wyjazdach oraz eksploracji miejscowej kultury.
Jednym z wydarzeń, które napędziło turystykę w ubiegłym roku, były Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024, angażując dużą grupę międzynarodowych turystów, w tym także członków programu All. Ponad 25 proc. z nich odbyło przynajmniej jedną podróż, by wziąć udział w wydarzeniu sportowym lub muzycznym. Dotyczy to w szczególności osób w wieku 18-34 lat. Turystyka sportowa miała znaczący udział w branży, wartej 564,7 mld dolarów według szacunków 2023 roku, jak podaje ibis Trend Report na 2025 rok. Eksperci przewidują, że ten trend będzie się nasilał, a liczba wyjazdów w związku z wydarzeniami sportowymi ma wzrosnąć o 12 proc.
Ubiegły rok przyniósł także wiele globalnych wydarzeń z dużym rozmachem, które napędzały światową turystykę kulturalną. Koncerty światowych sław stały się jeszcze większym motorem napędowym dla lokalnej turystyki. Na przykład w Sydney koncerty Taylor Swift w ramach trasy Eras Tour na Accor Stadium przyciągnęły 335 000 fanów, generując rekordowe obłożenie dla 40 hoteli Accor w mieście.
2025 pod znakiem destination dupes, czyli świadome podróżowanie i alternatywne kierunki
W obliczu rosnącego wyzwania związanego z nadmierną turystyką, która wywiera coraz większą presję na flagowe destynacje, takie jak Wenecja, Bali czy Amsterdam, podróżni zmieniają swoje wybory. Coraz więcej z nich wybiera mniej popularne destynacje, starając się uniknąć tłumów i szału mediów społecznościowych, oszczędzając przy tym pieniądze. Trend ten, określany mianem destination dupes, polega na wybieraniu mniej popularnych, lecz równie atrakcyjnych alternatyw dla popularnych destynacji.
Według rezerwacji dokonanych na platformie all.com trzy najpopularniejsze kierunki na rok 2025 to Francja, Tajlandia i Australia. Popularność tych destynacji pokazuje, że podróżni łączą tradycyjne kierunki z ekologicznymi i wellnessowymi doświadczeniami. Platforma rezerwacyjna kontynuuje rozwój w zgodzie z oczekiwaniami współczesnych podróżnych, oferując doświadczenia łączące wygodę, ekologię i lokalne inspiracje.
POWIĄZANE WPISY
24 listopada 2025
IGHP: Październik przyniósł stabilne wyniki w polskich hotelach
Obłożenie hoteli w Polsce w październiku 2025 roku utrzymało się na stabilnym poziomie, a…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2025
Otwarto nowy najwyższy hotel na świecie – Ciel Dubai Marina
15 listopada 2025 roku oficjalnie otwarto Ciel Dubai Marina, należący do Vignette…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż „Konie, Byki, Limeryki”
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż zatytułowany „Konie, Byki,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
TRIBE współpracuje z ASP Wrocław i MIXD w projekcie edukacyjnym dla studentów
TRIBE ogłasza rozpoczęcie projektu edukacyjnego „Exploring TRIBE” realizowanego we…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2025
Arche otworzy hotel Metalowiec w Muszynie
Arche SA przygotowuje otwarcie nowego hotelu w Muszynie. Arche Metalowiec Muszyna,…
0 Komentarzy2 Minuty
7 listopada 2025
Mazury bez tłumów: Karwica przyciąga miłośników ciszy i natury
Coraz więcej Polaków wybiera Mazury zamiast zagranicznych kurortów, szukając ciszy,…
0 Komentarzy6 Minuty
6 listopada 2025
Accor podsumowuje wyniki za trzeci kwartał 2025 roku
Grupa Accor poinformowała o wzroście przychodów w trzecim kwartale 2025 roku o 3,1 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2025
GRIFID Hotels prezentuje pięciogwiazdkowy hotel Noa w Złotych Piaskach
Grupa GRIFID Hotels prezentuje swój najnowszy obiekt - pięciogwiazdkowy hotel GRIFID Noa,…
0 Komentarzy2 Minuty










