Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy

Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji oraz atmosfery Warszawy, a także bogatej oferty kulturalnej i gastronomicznej. Stołeczne Biuro Turystyki tylko w 2024 roku zorganizowało ponad 70 wizyt dla mediów z 21 krajów – głównie z Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Kanady oraz Stanów Zjednoczonych.
Efektem wizyt prasowych są materiały prasowe, które ukazują Warszawę jako atrakcyjną destynację turystyczną, oferującą liczne możliwości spędzenia wolnego czasu. Uznanie dla Warszawy widać w nagłówkach najbardziej wpływowych i zasięgowych mediów, takich jak Berliner Zeitung, Le Figaro, The Guardian czy Forbes Travel Guide. Jak oceniają Warszawę zagraniczni goście?
− Miasto jest eleganckie i pełne imponującej architektury. Jak się przekonałem, jedzenie jest wyśmienite, ludzie są przyjaźni, a prawie wszyscy mówią po angielsku. (…) W nocy Trakt Królewski stał się centrum imprezowym. Restauracje wychodziły na ulicę, muzycy grali, artyści zabawiali publiczność, a tłumy ludzi spacerowały tam i z powrotem, ubrani w stylowe stroje. – zachwycał się Mike Pickup w Sunday Post.
− Stolicy Polski, w przeciwieństwie do Pragi, wciąż trochę ciążą skojarzenia z czasami bloku wschodniego. Czas najwyższy, by się z nimi pożegnać, ponieważ miasto przeszło ogromną przemianę i jest jedną z najfajniejszych metropolii Europy. – podkreśla Jochen Müssig na łamach Die Welt − W Warszawie neony są duszą miasta, przywracając ulicom atmosferę pełną kinowego uroku. (…) Neony tworzą nową mapę miasta, pełną cieni i światła. – opisuje Bérénice Debras w Le Figaro Magazine.
Współpraca z influencerami
Warto podkreślić, że coraz większą grupę odwiedzających Warszawę w ramach wizyt prasowych stanowią influencerzy z dużymi zasięgami w mediach społecznościowych. Publikują oni zdjęcia i filmy na swoich profilach, które docierają do tysięcy obserwujących. Przykładem może być publikacja o Warszawie autorstwa hiszpańskich twórców profilu @traveltipforyou, która ma już ponad 2,6 mln wyświetleń.
Wizyty tematyczne
Większość wizyt prasowych ma charakter ogólny, ale zdarzają się również takie, które koncentrują się na architekturze, turystyce kulinarnej, neonach, czy wybranej imprezie sportowej. − W tym roku z okazji rozgrywanego w Warszawie meczu o superpuchar UEFA gościliśmy między innymi dziennikarzy sportowych z Węgier, ze stacji telewizyjnej RTL. – opowiada Paweł Moras, Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. − W ramach tej wizyty prasowej zapewniliśmy ekipie telewizyjnej usługi przewodnika i program zwiedzania miasta, w ramach którego dziennikarze udali się na nowo otwarty most pieszo-rowerowy na Wiśle, do Elektrowni Powiśle oraz na bulwary – dodaje Paweł Moras.
Wiele jeszcze do odkrycia
W swoich materiałach prasowych dziennikarze zagraniczni najchętniej prezentują najsłynniejsze atrakcje stolicy, jak Muzeum Łazienki Królewskie, Muzeum Pałacu Króla Jana III, Zamek Królewski, Muzeum Narodowe czy Pałac Kultury i Nauki. Chętnie biorą także udział w wydarzeniach kulturalnych, np. Koncertach Chopinowskich w Łazienkach Królewskich. W tym roku dużym zainteresowaniem cieszyło się otwarcie nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Wśród mniej znanych za granicą atrakcji stolicy opisywane były również m.in. ogrody na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, Muzeum Neonów czy Otwarty Jazdów, a także atrakcje nad Wisłą. Wielu dziennikarzy jest mile zaskoczona bogatą ofertą kulturalną i gastronomiczną. Chętnie korzystają z komunikacji publicznej, rowerów miejskich oraz rejsów statkiem po Wiśle.
Organizując podróże dla mediów, Stołeczne Biuro Turystyki współpracuje z Zagranicznymi Ośrodkami Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) m.in. w Niemczech, Włoszech, Austrii, Francji, Chinach, Japonii oraz Stanach Zjednoczonych, a także z licznymi instytucjami i ośrodkami kultury na terenie Warszawy.
Materiał partnera
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
3 grudnia 2025
Dlaczego IBAN zmniejsza ryzyko błędów przy transakcjach
Operacje finansowe zawsze wiążą się z ryzykiem pomyłek, szczególnie w przypadku przelewów…
0 Komentarzy3 Minuty
3 grudnia 2025
Warszawa uznana za najlepszą europejską destynacją biznesową i wypoczynkową. Paweł Moras: „Nagroda otwiera miastu drogę do kolejnych globalnych wydarzeń biznesowych”
Warszawa zdobyła tytuł „Best European Capital of MICE & Leisure 2026”, przyznany przez…
0 Komentarzy7 Minuty
2 grudnia 2025
Meksyk – egzotyczne wakacje dla każdego. Jak znaleźć najlepszą ofertę?
Jeszcze nie tak dawno za egzotyczne uznawano podróże w odległe rejony Europy, które…
0 Komentarzy4 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty










