Czy za autentyczność w podróży zawsze trzeba dopłacić? Rozmowa z ekspertami na Forum Promocji Turystycznej

Autentyczność stała się swoistą walutą naszych czasów. W branży turystycznej na świecie podkreśla się jak wielką wartością dla klienta jest autentyczność doświadczeń zamiast pozostawiania w hotelu i izolowania się od miejscowej kultury. Uważana jest przez to za jedną z elementarnych zasad zrównoważonej turystyki. Jednak zdefiniowanie pojęcia „autentyczne doświadczenia w podroży” jest szalenie subiektywne. Dla każdego oznacza przecież coś innego.
Dla jednych jest to spotkanie z przyrodą, lokalne jedzenie, miejscowy język, dla innych obowiązkowe spotkania z mieszkańcami i wspieranie gospodarki. Zgodnie z najnowszymi trendami, im bardziej „wtopię się w lokalną społeczność”, tym wyjazd będzie lepszy. Jednak czy w dobie umasowienia turystyki takie przeżycia dostępne są dla każdego? Czy prawdziwość w podróży jest dobrem luksusowym i zawsze musi kosztować więcej? Czy da się jeszcze podróżować „prawdziwie”, a jednocześnie tanio?
Podczas XIV edycji Forum Promocji Turystycznej w Hydropolis zapytamy o to trzech ekspertów: Wiolę Samborską, dyrektorkę CEE Hydropolis, Leilę Ben Arfi, prezeskę Best Reisen oraz Jakuba Poradę, dziennikarza i podróżnika.
Do zobaczenia już za miesiąc podczas XIV edycji Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu!
Masz już bilet? Rejestracja i bilety.
Organizatorem jest: Redakcja portalu branżowego WaszaTurystyka.pl.
Współorganizatorem jest: Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis
Złotym Partnerem: Miasto Wrocław, Rainbow Tours S.A.
Srebrnym Partnerem: Państwowe Porty Lotnicze S.A.
Partnerem: Miasto Olsztyn, Chorwacka Wspólnota Turystyczna
Patronat Honorowy: Polska Organizacja Turystyczna
Patronaty: Polska Izba Turystyki, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG Fundacji im.
XBW Ignacego Krasickiego
Patroni Medialni: RaportCSR.pl, Pracodawcagodnyzaufania.pl
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










