Krakowskie lotnisko do 22 lipca obsłużyło 5 mln pasażerów

W 2023 roku na krakowskim lotnisku w lipcu obsłużony został pięciomilionowy pasażer – po raz piąty w historii lotniska i najszybciej w skali roku. Krakowski port lotniczy przygotował też odznakę „dzielnego pasażera” dla podróżujących dzieci.
„W sobotę 22 lipca powitaliśmy symbolicznie pięciomilionowego pasażera. Sezon lato 2023 na krakowskim lotnisku pokazuje dynamikę odbudowującej się siatki połączeń, a skala ruchu pasażerskiego wraca do czasów sprzed pandemii. Poziom 5 mln obsłużonych pasażerów odnotowaliśmy po raz piąty w historii lotniska, a wynik ten został osiągnięty najszybciej w skali danego roku” – powiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.
Do tej pory liczbę pięciu milionów pasażerów odnotowywano: w 2017 (listopad – 5 335 501), w 2018 (wrzesień – 5 054 365), w 2019 (sierpień – 5 416 467) i w 2022 (wrzesień – 5 430 331).
Edukacja dzieci i bezpieczeństwo
Kraków Airport wyróżnia najlepiej przygotowanych do podroży najmłodszych pasażerów odznaką „Dzielny pasażer”. Taką odznakę można zdobyć podczas kontroli bezpieczeństwa, dokonywanej przed odlotem z krakowskiego lotniska. Inicjatorem projektu jest Służba Ochrony Lotniska, a realizacją zajął się Zespół Centrum Edukacji Lotniczej Kraków Airport. Celem inicjatywy jest edukacja najmłodszych pasażerów w zakresie lotniskowych procedur, a także usprawnienie pracy służb lotniskowych.
„Nasze lotnisko dynamicznie się rozwija, a liczba pasażerów stale wzrasta. W tych warunkach bezpieczeństwo pozostaje dla nas priorytetem. Zaangażowanie naszych najmłodszych pasażerów, świadomie podróżujących, wpływa nie tylko na sprawność przepływu pasażerów podczas dokonywanej kontroli bezpieczeństwa, ale także pozwala na bezstresowe i przyjemne podróżowanie” – mówi Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport”.
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Ponad 10 mln zł na modernizację punktu kontroli bezpieczeństwa w Jasionce
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów podpisał umowę na dostawę nowoczesnego…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty










