Zdrojowa stawia na apartamenty wakacyjne, rezygnuje z condohoteli
Jeden z największych inwestorów na rynku hotelowym w Polsce, Zdrojowa Invest poinformowała o zmianie strategii biznesowej: zawieszeniu dalszych inwestycji na rynku condohoteli i skupieniu się na budowie i sprzedaży apartamentów wakacyjnych. Najnowsza taka inwestycja powstaje już w Świnoujściu.
Zdrojowa Invest dotychczas zrealizowała budowę 13 obiektów w systemie condo w największych polskich miejscowościach wypoczynkowych nad morzem i w górach. Do tego zarządza dwoma hotelami finansowanymi w sposób konwencjonalny. Obiekty znajdują się głównie w Kołobrzegu, Świnoujściu oraz Szklarskiej Porębie.
Jak informuje Jan Wróblewski, współzałożyciel grupy Zdrojowa Invest & Hotels, jego firma podjęła decyzję o wycofaniu się z kolejnych inwestycji na tym rynku: „Robimy przerwę, w najbliższych latach nie planujemy kolejnych inwestycji condo. Postanowiliśmy skupić się na dotychczasowych hotelach na rynkach, na których jesteśmy mocni, oraz budowie apartamentów wakacyjnych. Pandemia znacznie przetasowała proporcje w turystyce. Miejska ma niską frekwencję, a wypoczynkowa z kolei jest przesycona na rynku condo. Jednocześnie ciągle wzrasta popyt na tak zwany second home, czyli apartamenty na własne potrzeb z opcją wynajmu. Szczególnie wysokie zainteresowanie nimi utrzymuje się w najlepszych miejscowościach wypoczynkowych. Stąd wynika nasza zmiana strategii biznesowej.”
W ślad za decyzją firmy idzie więc większa dywersyfikacja inwestycji w najpopularniejszych miejscowościach wypoczynkowych. Jak precyzuje przedstawiciel Zdrojowej, wszystkie nowe działania są podejmowane po to, aby wykorzystać obecne trendy i związany z nimi potencjał inwestycyjny, a tym samym odbić się finansowo po wywołanym pandemią kryzysie turystyki.
Wróblewski podkreślił: „Dotychczasowe obiekty Zdrojowej to duża sieć, a długoterminowe korzyści to najważniejsza cecha relacji partnerów biznesowych, zwłaszcza w segmencie condo i hotelarstwie. Dlatego zarządzanie obiektami hotelarskimi z portfolio Zdrojowej jest dla nas priorytetem, a pomogą nam w tym wyniki ze sprzedaży apartamentów wakacyjnych.”
Ostatnie condohotele
Firma nie ukrywa, że na pandemii dużo straciła, a jej plany rozwoju zostały pokrzyżowane.
Jan Wróblewski dodał: „Budowa kolejnych condohoteli została wstrzymana, bo zbyt duże nasycenie inwestycji condo na rynku powoduje, że o inwestora trzeba walczyć obietnicami. Zyskują więc głównie inwestorzy, ale biznes musi się też opłacać operatorowi, bo w przeciwnym razie i tak w końcu odbije się to na właścicielach jednostek.
Zdrojowa w lipcu otworzyła ostatni ze swoich condohoteli – Radisson Resort Kołobrzeg. Budowa obiektu rozpoczęła się przed pandemią i musiała być kontynuowana pomimo niesprzyjającej koniunktury.
Wróblewski skomentował: „Zdecydowaliśmy się na dokończenie kołobrzeskiego Radissona, aby nie zwiększać kosztów finansowania i nie stracić pozycji lidera na bardzo konkurencyjnym miejscowym rynku. Ugruntowaliśmy w nim 30 proc. udział i jako jedyna firma prowadzimy tam dwa obiekty pod międzynarodowymi markami: Royal Tulip oraz właśnie Radisson. Natomiast na kupnie pokoju hotelowego można zarabiać rozsądnie, do 6% jego wartości rocznie przez wiele lat, a jednocześnie odpoczywać we wszystkich obiektach po kosztach w ramach Zdrojowa Club.”
Apartamenty zamiast hoteli
Hotele zastąpią teraz apartamenty. Nowe inwestycje Zdrojowej w ten segment rynku otwiera kolejny świnoujski apartamentowiec – Baltic Park Loft. Budynek wejdzie w skład kompleksu przy nadmorskiej promenadzie, w którym znajdują się już hotele Hilton i Radisson Blu. Jednak w przeciwieństwie do nich, Baltic Park Loft zaoferuje nabywcom 83 głównie dwu- i trzypokojowe apartamenty wakacyjne. Jak podkreśla Zdrojowa, mieszkańcy apartamentowca będą mogli korzystać ze wszystkich udogodnień kompleksu, takich jak aquapark, spa, restauracje, bary, kręgielnia, ścianka wspinaczkowa czy tarasy i kawiarnia widokowa. Teren budowy już jest przygotowany, a same prace rozpoczną się jesienią.
Jan Wróblewski zaznaczył: „Przykład Świnoujścia pokazuje, że realizowana przez nas zmiana strategii wynika nie tylko z korzystania i kształtowania trendów oraz zabezpieczenia biznesu, ale jest także wyjściem naprzeciw oczekiwaniom klientów. Turyści coraz częściej oczekują większego metrażu, a z drugiej strony w tym przypadku, co wyjątkowe, mogą korzystać z rozbudowanych usług hotelowych dostępnych przejściem podziemnym. Mamy nadzieję, że nasze kolejne inwestycje będą wypełniać te potrzeby.”
POWIĄZANE WPISY
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
18 kwietnia 2024
Ibis świętuje 50. urodziny
Dzisiaj portfolio rodziny marek ibis, ibis Styles i ibis Budget tworzy ponad 2,5 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty