Wzrost przychodów w lipcu i nowa gwarancja ubezpieczeniowa Rainbow
Wzrost przychodów ze sprzedaży imprez turystycznych o prawie 9 proc. w porównaniu z lipcem 2018 – to wynik opublikowany przez Rainbow. Touroperator poinformował też, że podpisał umowę na nową gwarancję ubezpieczeniową na sumę 190 mln zł.
Opublikowany przez Rainbow raport pokazuje, że tegoroczny lipiec był lepszy od zeszłorocznego o 8,7 proc. Przychody z tytułu sprzedaży imprez turystycznych wyniosły 261,2 mln zł (240 mln zł w 2018 roku). Podobnie wzrosły przychody z pośrednictwa – o 7,9 proc. i wyniosły (31,5 mln zł), ( 29,2 mln zł w 2018 roku). Łączne przychody ze sprzedaży w miesiącu lipcu 2019 roku wyniosły 292,7 mln zł, czyli o ok. 8,6 proc. więcej niż w 2018 roku.
Ponad 870 mln zł w siedem miesięcy
W sumie skumulowana sprzedaż imprez turystycznych Rainbow w tym roku (od 1 stycznia do 30 lipca) wynosi 874,6 mln zł, czyli o 6,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku (818,1 mln zł). Cała spółka zanotowała przychody o 6,4 proc. wyższe – 953,1 mln zł
Cała grupa kapitałowa Rainbow Tours zanotowała 298 mln zł przychodów ze sprzedaży w lipcu 2019 (wzrost o 3 proc.), zaś od stycznia do 30 lipca 2019 – 964,1 mln zł (1 proc. więcej niż w 2018).
Nowa gwarancja na starą kwotę
Zarząd spółki poinformował też, że zawarł kolejną umowę z TU Europa na udzielenie obowiązkowej gwarancji ubezpieczeniowej. Będzie ona przeznaczona na pokrycie ewentualnych roszczeń powstałych z umów zawartych między 17 września 2019 roku a 16 września 2020 roku. Suma gwarancyjna wyniesie 190 mln zł, czyli tyle samo, co dotychczas w złotówkach, zaś o ponad milion mniej w euro. Jak wyjaśnia prezes Grzegorz Baszczyński, w ubiegłym roku obroty Rainbow były przeszacowane, w związku z tym suma gwarancyjna nie musi ulec podwyższeniu, mimo obserwowanego w tym roku wzrostu sprzedaży.
Kaucja za tej wysokości gwarancję w TU Europa wynosi 11,9 mln zł i pozostaje bez zmian – wpłaconą poprzednio kwotę zaliczono na poczet nowej kaucji. Dodatkowym zabezpieczeniem jest notarialnie ustanowiona hipoteka łączna na pierwszym wolnym miejscu na majątku trwałym Rainbow Tours S.A. tj. nieruchomości położonej przy ul. Piotrkowskiej 270 w Łodzi (11,36 mln zł w kwocie stanowiącej 120 proc. wartości nieruchomości)
Rainbow wystawił też na rzecz ubezpieczyciela weksel własny in blanco z klauzulą “bez protestu”, który może zostać wypełniony do kwoty 190 mln zł, stanowiącej równowartość sumy gwarancji.
Łączna wartość prowizji za wystawienie gwarancji przez TU Europa wyniosła 1,455 mln zł.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty