Wystawcy gotowi na TT Warsaw 2018

Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw 2018 rozpoczną się już w przyszły czwartek. Na czas targów w Pałacu Kultury i Nauki zagości ponad 500 wystawców z 53 krajów. Wśród nich silnie reprezentowana będzie m.in. Czarnogóra (przyjedzie siedem regionów). Targom towarzyszy program dla branży, m.in. debata „Opłata turystyczna – jak skutecznie wprowadzić ją w Polsce”.

26. Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw odbędą się w dniach 22-24 listopada 2018 r. w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, Plac Defilad 1.

Reprezentowane będą: Albania, Armenia, Austria, Bangladesz, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chile, Chiny, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Dominikana, Egipt, Etiopia, Francja, Grecja, Gruzja, Hiszpania, Holandia, Indie, Izrael, Jordania, Kuba, Litwa, Macedonia, Madagaskar, Malta, Maroko, Mołdawia, Nepal, Niemcy, Palestyna, Panama, Peru, Polska, Portugalia, Republika Południowej Afryki, Rosja, Rumunia, Serbia, Słowacja, Sri Lanka, Tajlandia, Tanzania, Tunezja, Turcja, Ukraina, USA, Uzbekistan, Węgry, Wietnam i oczywiście kraj partnerski Włochy.

Siedem regionów Czarnogóry

Jednym z krajów, które będą szeroko reprezentowane, jest Czarnogóra – do rozmów przygotowani będą przedstawiciele siedmiu regionów, czterech grup hotelowych, oraz touroperator Montenegro Tourist Service. Do Warszawy przybędą przedstawiciele Narodowej Organizacji Turystycznej Czarnogóry oraz lokalnych organizacji turystycznych: Tivatu, Kotoru, Budvy, Baru, Ulcinj, Cetinje i Podgoricy. Czarnogóra zaprezentuje się na stoisku C8 w Sali Marmurowej.

„Nasi wystawcy udzielą wyczerpujących informacji o potencjale turystycznym każdego z regionów, jego atrakcjach, a także dostępnej bazie hotelowej. Nie zabraknie także ciekawych materiałów, folderów, map, które zarówno branżowym gościom, jak i indywidualnym turystom przybliżą nasz kraj i pozwolą poznać ducha Czarnogóry” – zapewnia Željka Radak Kukavičić, dyrektor zarządzająca Narodowej Organizacji Turystycznej Czarnogóry.

Targowe nowości i debiuty

Na TT Warsaw będą też debiutanci: Boutique Resort Donna Carmela (Włochy), Byleando (Niemcy), CBDO Lena-Tour (Rosja), Viva Latina Tours (Chile), Gama Travel i Hotel Nova Riviera (Macedonia), Global Discovery (Holandia), Gmina Uniejów (Polska), Hebei Sinotogo International Travel Service (Chiny), Koneser Hotel Management – Hotel Moxy (Polska), LAL Ethiopia Tours (Etiopia), Madagascar Explorer (Madagaskar), Morskie Mile (Polska), Narodowa Organizacja Turystyczna Republiki Serbskiej (Bośnia i Hercegowina), Pinhal Tour (Portugalia), Przezmorze.pl (Polska), Soul Travel (Polska), Stowarzyszenie LGD Qwsi (Polska), Travel Time Litwa – Kelioniu Laikas (Litwa) oraz Wyprawa na Elbrus i Kazbek (Rosja).

Targową nowością jest konkurs „AcTTive”, dedykowany promocji turystyki aktywnej, która rozwija się niezwykle dynamicznie. Wzrost zainteresowania tą formą wypoczynku, zarówno w turystyce wyjazdowej, jak i przyjazdowej oraz krajowej, jest wyraźnie zauważalny. Konkurs „AcTTive” to szansa na wyróżnienie najciekawszych propozycji w tej dziedzinie. Oferta, atrakcje lub produkty turystyczne powinny się wyróżniać: oryginalnością i innowacyjnością w stosunku do produktów istniejących na rynku, stosowaniem się do zasad turystyki zrównoważonej, wpływem na rozwój lokalny i regionalny, stopniem komercjalizacji, jakością infrastruktury i dostępnością, a także interesującym sposobem prezentacji. Zgłoszenia zostaną ocenione przez jury, w którego składzie znajdą się eksperci reprezentujący turystykę, sport, edukację oraz przedstawiciele mediów branżowych. Konkurs został podzielony na część krajową i zagraniczną. Dla zwycięzców przewidziano pamiątkowe statuetki oraz pakiety reklamowe o wartości 5 tys zł. Rozstrzygnięcie konkursu zaplanowane jest na 22 listopada 2018 r.

Europejska Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej to organizacja samorządowa, której celem jest wdrażanie w krajach członkowskich Unii Europejskiej wysokich standardów usług turystycznych i dbanie o interesy branży. Po raz pierwszy pojawi się na TT Warsaw w roli partnera merytorycznego. Rok 2017 był dla branży turystycznej rokiem wdrażania nowej dyrektywy unijnej o imprezach turystycznych i właśnie temu tematowi poświęcone będzie organizowane przez ECTAA spotkanie. W trakcie konferencji zatytułowanej „Czy potrzebne są zmiany w dyrektywie turystycznej oraz ustawie o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych – głos praktyki w sześciu kwestiach zasadniczych” omówione zostaną problemy, z którymi organizatorzy musieli się zmierzyć, dostosowując swoją działalność do nowej, redefiniującej działalność organizatorów, ustawy.

Debata o opłacie turystycznej

Drugiego dnia targów, 23 listopada o godz. 10:30 na debatę „Opłata turystyczna – jak skutecznie wprowadzić ją w Polsce” zaprasza redakcja portalu WaszaTurystyka.pl. Porozmawiamy o tym, jak wprowadzić w Polsce opłatę turystyczną, jakie byłyby zalety jej wprowadzenia, dokąd powinny być kierowane uzyskane z niej pieniądze i jak powinny być one dzielona a także, jak opłata funkcjonuje w innych krajach europejskich.

Dyskutowali będą m.in.: prof. Jacek Borzyszkowski, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Jarosław Lichacy, prezes Ogólnopolskiego Porozumienia Lokalnych Organizacji Turystycznych, Daniel Lisak, kierownik Biura Krynickiej Organizacji Turystycznej, Marcin Mączyński, Sekretarz Generalny i wiceprezes IGHP, Justyna Przekopiak, dyrektor Departamentu Podatków Sektorowych, Lokalnych oraz Podatku od Gier w Ministerstwie Finansów, Agnieszka Puszczewicz, dyrektor biura Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej, Wioletta Samborska, dyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miasta Wrocław, Agnieszka Sikorska, dyrektor Śląskiej Organizacji Turystycznej i Izabela Stelmańska, wicedyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Moderatorem będzie Adam Gąsior, redaktor naczelny portalu WaszaTurystyka.pl

Na targi można zarejestrować się online, szczegółowy program oraz inne informacje dostępne są na stronie www.ttwarsaw.pl.