Wyspa chorwacka na środku Tamizy w Londynie

archiwum Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej

Inauguracja kampanii marketingowej „Full of Life” Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej wypadła imponująco – na płynącej przez Londyn Tamizie pojawiła się chorwacka wyspa. Wyspa dryfowała po rzece a następnie przybiła do brzegu w pobliżu mostu Tower Bridge na dwudniową imprezę promocyjną pod hasłem „Full of Life”. Powstanie wyspy i wybranie jej na symbol kampanii było zainspirowane faktem, że w Chorwacji znajduje się aż 1244 wysp, które są charakterystycznym elementem tego kraju.
Na chorwackiej wyspie na odwiedzających czeka wiele atrakcji – m.in. średniowieczna wieżyczka, piękne chorwackie kwiaty i tradycyjny zespół muzyczny.

Ratomir Ivicic, dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej, powiedział: „Emocje towarzyszące odwiedzinom Chorwacji. Turyści poznają różne aspekty tego wyjątkowego kraju, mają więc różne wspomnienia związane z takimi dobrami jak kultura, piękno przyrody czy gastronomia. To właśnie wyróżnia Chorwację na tle innych krajów śródziemnomorskich.”

Kampania „Full of Life” skupia się na bogatych, zróżnicowanych możliwościach aktywnego spędzania czasu w Chorwacji — od popularnych zabytków historycznych po znakomite wina i światowej klasy festiwale muzyczne. Kampania obejmuje Internet, telewizję i prasę, a także szereg działań na platformach cyfrowych i w mediach społecznościowych (#CroatiaFullOfLife).
Program jest częścią strategicznego planu marketingowego Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej na lata 2014–2020, którego celem jest wzmocnienie siły wizerunku Chorwacji, zwiększenie średnich wydatków osób odwiedzających Chorwację oraz liczby turystów poza sezonem. W pierwszych ośmiu miesiącach 2015 roku turystyka chorwacka odnotowała znakomite wyniki, przy czym z Polski przyjechało 603 062 turystów, a liczba noclegów wyniosła 4 011 925 (odpowiednio 575 868 i 3 798 475 w analogicznym okresie w 2014 roku).