Wylecz turystykę – konkurs Światowej Organizacji Turystyki

Światowa Organizacja Turystyki we współpracy ze Światową Organizacją Zdrowia (WHO) ogłosiły konkurs w celu wyłonienia najbardziej innowacyjnych startupów i inicjatyw, które mogłyby pomóc zmniejszyć negatywny wpływ epidemii koronawirusa na sektor turystyki.
Rozwiązania można opracowywać w trzech kategoriach
- Zdrowie obywateli: środki bezpieczeństwa, metody dezynfekcji, wczesne wykrywanie (do wykorzystania przez turystów, pracowników w branży turystycznej i korporacje);
- Koniunktura: aplikacje mobilne dla turystów, ekonomia współdzielenia, gospodarka o obiegu zamkniętym, zarządzanie przychodami, przywrócenie popytu, do wdrożenia przez całą branżę w ujęciu krótko- i długoterminowym;
- Destynacje turystyczne: zarządzanie kryzysowe, mobilność, przebranżowienie destynacji turystycznych, odzyskanie zaufania do turystyki.
Ocena prac
Kandydaci przejdą przez 2-stopniowy proces rekrutacji: selekcję aplikacji i ocenę Komitetu Ekspertów dotyczącą gotowości do zrealizowania i dostosowania do innych krajów.
Korzyści z udziału w konkursie
- Najlepsze propozycje zostaną umieszczone w cyfrowej broszurze przedstawiającej władzom najlepsze rozwiązania.
- Zorganizowana zostanie prezentacja dla wszystkich uczestników z udziałem Sekretarza Generalnego UNWTO Zuraba Pololikashvili, podczas której wybrane startupy zostaną podłączone do Sieci Innowacji UNWTO dla ponad 6 500 punktów kontaktowych z przedsiębiorstw, korporacji, instytucji publicznych i placówek edukacyjnych.
Termin i miejsce składania wniosków
Propozycje można zgłaszać poprzez formularz pod adresem: https://www.unwto.org/healing-solutions-tourism-challenge, do 15 kwietnia br.
Więcej informacji na stronie Ministerstwa Rozwoju
Czytaj także o prognozie UNWTO na rok 2020
POWIĄZANE WPISY
17 lipca 2025
Bawarskie zamki na liście światowego dziedzictwa UNESCO
Zamek Neuschwanstein, pałace Linderhof i Herrenchiemsee oraz pałacyk Königshaus am…
0 Komentarzy3 Minuty
15 lipca 2025
Nowy trend w MICE: hybrydowe spotkania wzmacniają sektor hotelarski
Branża MICE w Warszawie zakończyła sezon konferencyjny 2024/2025 z rosnącą liczbą…
0 Komentarzy5 Minuty
15 lipca 2025
Wakacyjne trendy Polaków w Google: Hiszpania wyprzedza Włochy, a all inclusive zyskuje na popularności
Rozpoczął się sezon wakacyjny, a dane z wyszukiwarki Google pokazują wyraźny zwrot w…
0 Komentarzy5 Minuty
14 lipca 2025
Rusza 4. edycja Szlaku Maślanki Mrągowskiej
Maślanka Mrągowska po raz kolejny wyznacza kierunek wakacyjnej przygody. Czwarta odsłona…
0 Komentarzy1 Minuty
11 lipca 2025
Rejs na pokładzie Costa Smeralda, czyli włoskie dolce vita na pełnym morzu
Zamiast biegać między hotelami i lotniskami, wsiadasz na pokład i odpływasz statkiem w…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2025
Rodzinny przewodnik po Korei Południowej – wskazówki i inspiracje
Nowoczesna infrastruktura, wysoki poziom bezpieczeństwa, bogata oferta edukacyjna i…
0 Komentarzy4 Minuty
10 lipca 2025
Międzynarodowa agencja Kleber Group otwiera oddział w Polsce
Międzynarodowa agencja komunikacyjna Kleber Group rozpoczęła działalność na polskim…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lipca 2025
Jordania zaprasza na największe święto kulinarne regionu
Tego lata Jordania ponownie otwiera swoje drzwi dla miłośników kuchni i kultury,…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lipca 2025
Madera stawia na emocje i autentyczność. Rusza nowa kampania: „Madera. Wszystko, na co masz ochotę”
Biuro Promocji Madery uruchomiło najnowszą kampanię turystyczną pod hasłem „Madera.…
0 Komentarzy1 Minuty