Wschodni Szlak Rowerowy
Długość szlaku wynosi 1 980 km, z czego w woj. warmińsko-mazurskim – 415,9 km, podlaskim – 594,9 km, lubelskim – 353,6 km, świętokrzyskim – 195,9 km i podkarpackim – 451,1 km. Szlak ma być gotowy do grudnia 2015 roku.
Promocją całości projektu zajmuje się Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, która właśnie zaprezentowała plany promocji projektu :. 25 mln zł trafi m.in. na spoty telewizyjne, prezentacje na targach i portal internetowy.
Prezes ROT WŚ Jacek Kowalczyk, powiedział PAP: “Przed sezonem rowerowym, ukaże się spot telewizyjny promujący szlak; zdjęcia do niego już zostały nakręcone latem. Powstanie m.in. 45-sekundowy spot telewizyjny oraz pięć spotów regionalnych. “Do tego planujemy dwuminutowy film. Ponadto, województwa ustaliły, że podczas wystaw targowych będą promowały się wspólnie, pod jednym logotypem i na jednym stoisku. Debiut zaplanowaliśmy na 27 listopada na jednych z największych targach turystycznych w kraju, TT Warsaw. Pojedziemy wspólnie na jedną z największych tego typu imprez na świecie – targi ITB (Berlin), a także do Utrechtu (Holandia), ponieważ rynek Beneluksu jest rynkiem docelowym, tam turystyka rowerowa jest bardzo popularna. Wschodni Szlak Rowerowy promowany będzie także podczas Wystawy Światowej “Expo 2015″ w Mediolanie. Odbędzie się to w bloku wydarzeń dla turystyki, zaplanowanym na maj przyszłego roku, czyli niedługo po inauguracji wystawy.”
W ramach działań promocyjnych powstanie m.in. portal internetowy, a także 2 mln egzemplarzy przewodników, map i folderów na temat szlaku. Szlak rowerowy będzie występował pod marką “Green Velo”. Logotypem jest różnokolorowa litera “w” zbudowana z elementów rowerowego łańcucha. Hasłem promocyjnym będzie “Łańcuch atrakcji”. Projekt zakłada także utworzenie wzdłuż trasy 220 tzw. miejsc obsługi rowerzystów z toaletami, punktami gastronomicznymi i punktami informacyjnymi. Szlak zostanie podzielony na 12 tematycznych “królestw”, np. “Dolina Bugu”, “Mazury Północne” czy “Góry Świętokrzyskie”. Wokół szlaku mają powstawać m.in. miejsca noclegowe czy punkty serwisowe dla rowerów. W ten sposób “Green Velo” będzie napędzał lokalną gospodarkę i rynek pracy. Całkowity koszt projektu wyniesie 274 mln zł, z czego znaczna część będzie pochodziła z Programu Operacyjnego “Rozwój Polski Wschodniej”.
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2024
Gopass SKI Sezonówka: rusza przedsprzedaż na sezon 2024/25
Gopass uruchamia przedsprzedaż najpopularniejszego karnetu narciarskiego z nową nazwą i…
0 Komentarzy4 Minuty
26 marca 2024
V edycja ALLinTOO w Krakowie: siła współpracy, spotkania i wzrost zainteresowania wydarzeniem
Międzynarodowe workshopy Turystyczne ALLinTOO weszły na stałe do kalendarza imprez…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Rozwój turystyki w Polsce: ESG, AI i najnowsze trendy
Zrównoważone podejście ESG i CSR, sztuczna inteligencja i najnowsze narzędzia w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 marca 2024
PHH partnerem 5. edycji projektu społecznego Samodzielni
Polski Holding Hotelowy został Partnerem 5. edycji projektu społecznego Samodzielni,…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2024
DZT: Europa najważniejszym rynkiem źródłowym. Prognozy przewidują dalszy wzrost liczby turystów w 2024
Europa pozostaje najważniejszym rynkiem źródłowym – Ożywienie w Azji i Ameryce Północnej…
0 Komentarzy4 Minuty
20 marca 2024
Festiwal „Szlakiem wody” 22 marca w Hydropolis
Z okazji Światowego Dnia Wody 22 marca 2024 Hydropolis oraz kolektyw Outriders zapraszają…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2024
MROT: w 2023 województwo mazowieckie odwiedziło o 6,3 proc. turystów więcej niż rok wcześniej
Rok 2023 był udany dla turystyki w naszym regionie. Mazowiecka Regionalna Organizacja…
0 Komentarzy6 Minuty
20 marca 2024
Pomóżmy Alinie w walce z chorobą
Alina Dybaś, znana w świecie turystyki ze swojego zaangażowania i oddania, teraz…
0 Komentarzy1 Minuty