WP Holding przejmuje Invia Group SE i tworzy międzynarodową strukturę turystyczną

fot. materiały prasowe

Wirtualna Polska Holding zakończyła proces przejęcia 100 proc. udziałów w europejskiej grupie turystycznej Invia Group SE. W wyniku integracji powstaje nowa struktura obejmująca dziewięć rynków europejskich i obsługująca blisko 6 mln klientów rocznie. Na jej czele stanął Aleksander Kusz, VP E-commerce w WP Holding.

Nowa grupa łączy dotychczasowe aktywa turystyczne Wirtualnej Polski – Wakacje.pl i Szallas Group – z kluczowymi markami przejętej Grupy Invia, takimi jak: Ab-in-den-Urlaub i Fluege.de (region DACH), Invia (CEE) oraz Travelplanet (Polska). Zintegrowana oferta obejmuje m.in. zorganizowane wyjazdy wakacyjne, city breaki, turystykę lokalną, wynajem oraz samodzielne podróże lotnicze.

„Zamykamy największą zagraniczną transakcję w historii Wirtualnej Polski i kontynuujemy budowę środkowoeuropejskiej grupy turystycznej. Łączymy doświadczenie silnych lokalnych marek z naszym podejściem do technologii i marketingu. Skala, jaką osiągamy, pozwala nam skutecznie konkurować z międzynarodowymi platformami. Globalni gracze inwestują dziś ogromne środki, by zdobywać klientów turystycznych w Europie. My odpowiadamy na to sprawdzonymi modelami działania, szybkością decyzyjną i kompetencjami marketingowymi” – powiedział Jacek Świderski, CEO Wirtualna Polska Holding.

Całością działalności turystycznej pokieruje Aleksander Kusz, VP E-commerce w WP Holding. Z organizacją rozstaje się Boris Raoul, dotychczasowy CEO Grupy Invia.

„Dziękuję Borisowi za wszystko, co zbudował w ramach Grupy Invia i życzę mu powodzenia w kolejnych wyzwaniach zawodowych. Przed nami nowy etap. Wierzę, że razem zbudujemy organizację, która będzie liderem nie tylko pod względem skali, ale przede wszystkim jakości doświadczenia klienta. Naszym celem jest zarządzanie markami pierwszego wyboru – lokalnie osadzonymi, ale z międzynarodowym zasięgiem i najnowszymi technologiami” – powiedział Aleksander Kusz, VP E-commerce, odpowiedzialny za rozwój segmentu turystycznego WP.

Nowa międzynarodowa struktura turystyczna

Zintegrowany obszar turystyki funkcjonować będzie jako grupa regionalnych spółek, które zachowają autonomię i tożsamość, przy jednoczesnym wykorzystaniu synergii w obszarach takich jak technologia i marketing. Strategia i odpowiedzialność za wyniki pozostają w rękach lokalnych CEO.

Struktura operacyjna:

  • Dariusz Górzny – w roli CEO odpowiedzialnego za  za turystykę zorganizowaną na rynkach całej Europy Środkowowschodniej  (marki Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Invia)
  • Ralph Michaelsen – w roli CEO odpowiedzialnego za turystykę zorganizowaną na rynkach Niemcy, Austria, Szwajcaria (marka Ab-in-den-Urlaub)
  • Hans-Peter Buniat – w roli CEO odpowiedzialnego za segment samodzielnych podróży lotniczych i rozwój marki Fluege.de
  • Piotr Furmański – w roli CEO odpowiedzialnego za rozwój Szallas Group w regionie CEE

Zespół Zarządzający, obok CEO spółek, tworzą także liderzy obszarów wspólnych:

  • Sergej Manthey – Chief Financial Officer (CFO)
  • Piotr Żołnierek – Chief Technology Officer (CTO)
  • Katarzyna Walczak – Marketing Stream Lead
  • Alexander Sandow – Product Stream Lead
  • Anna Wróbel – People Stream Lead

Nowa struktura odpowiada za działalność na rynkach: Polska, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Czechy, Węgry, Słowacja, Rumunia i Chorwacja. Wartość transakcji przejęcia Invia Group SE wyniosła 242,8 mln euro.