World Travel Show 2019 jest dobrze, powinno być lepiej
World Travel Show 2019 to kolejna edycja największej imprezy turystycznej, która tłumy rzadko już widywane na targach turystycznych w Polsce. Frekwencja znowu dopisała, liczba wystawców i prelegentów była imponująca, ale wydaje się, że pod kilkoma względami organizatorzy nie poczynili postępów od zeszłego roku.
Targi są wzbogacane wieloma atrakcjami takimi jak degustacja lokalnych przysmaków, pokazy strojów narodowych, tradycyjne tańce oraz możliwość wzięcia udziału w festiwalu podróżników. Program zdominowały wystąpienia i prelekcje bardziej lub mniej znanych podróżników i znawców turystyki. Według gospodarzy spotkania z takimi ludźmi mogą zainspirować wielu poszukiwaczy przygód do odkrywania kolejnych miejsc. I sądzac po tłumach na niektórych wystąpieniach, z pewnością tak jest.
Wielkie trzydniowe święto fanów turystyki i podróży podzielone było na kilka stref tematycznych i atrakcji: Salon Turystyki Krajowej i Zagranicznej, Salon Camper&Caravan, Warszawski Salon Jachtowy oraz Warsaw Ski&Outdoor Show.
Salon Turystyki Krajowej i Zagranicznej prezentował turystykę polską i zagraniczną gdzie główną atrakcją z pewnością był festiwal podróżników wypełniony spotkaniami z podróżnikami. Salon Camper&Caravan było świetną okazją do zapoznania się z coraz bardziej popularną turystyką caravaningową. Poza targami został zorganizowany zlot caravaningowy. Warszawski Salon Jachtowy to natomiast była świetna promocja polskiej branży stoczniowej, ponieważ nasz kraj jednym ze światowych liderów w produkcji jachtów. Warsaw Ski&Outdoor Show obejmowały wyposażenie wszelkiego rodzaju sportów zimowych.
Ludzie przychodzą do nas ze sprecyzowanymi i konkretnymi pytaniami. Mają wiedzę na temat destynacji, a jeśli nie to chętnie im pomagamy przy wyborze miejsca na wypoczynkowego. Mamy ze sobą też smakołyki maltańskie – sery, krakersy i napoje co również zachęca osoby do zapoznania się z Maltą. Dlaczego warto zwiedzić ten kraj? Jest to mała wyspa, łatwa do zwiedzania gdzie jest ponad 300 słonecznych dni w roku – mówi Katarzyna Kamler z Travel Advance, firmy odpowiedzialnej za promocję Malty w Polsce.. Targi są bardzo inspirujące, jest wiele ciekawych wykładów, można zawrzeć nowe znajomości, poznać smaki regionów. Fajnym elementem są też osoby z danych krajów sprawia to wrażenie większej autentyczności – dodaje Katarzyna Pawłowska również z Travel Advance.
Marzena Henszel, dyrektor Cyprus Tourism w Polsce, była bardzo zadowolona z frekwencji „Trzeciego dnia rano musiałam dowieźć z biura materiały o Cyprze, bo te które przygotowaliśmy rozeszły się w piątek i sobotę.”
Wtóruje jej Bea Egriova, odpowiedzialna za promocję Słowacji: „Zaprosiliśmy na nasze narodowe stoisko równych wystawców, dzięki temu mogliśmy pokazać różne oblicza Słowacji. Gości częstowaliśmy winami i serami, można było posłuchać naszej muzyki, porozmawiać z przedstawicieli uzdrowisk i stacji narciarskich.”
Michał Rydz reprezentujący Drezno i Krainę Łaby, dodał: „Jestem zadowolony, ale dużo na tych targach zależy od umiejscowienia stoiska. Najlepiej mieć stoisko w ciągu komunikacyjnym. My mamy stoisko nieco z boku, ale i tak dużo ludzi nas odwiedziło”
Podczas zwiedzania stoisk można było dowiedzieć się i poznać dotychczas mniej znane rejony. Spacerując między stoiskami oprócz degustacji lokalnych przysmaków istniała możliwość rozmowy ze specjalistami z branży turystycznej. Laureaci nagród, rozwijające się miasta, regiony czy też kraje, które są coraz częściej wybierane na miejsce wypoczynku chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami.
Kraina Lessowych Wąwozów zdobyła niedawno „Polską Markę Turystyczną” gdzie do projektu zgłoszono około 117 wniosków z całej Polski. Była to pierwsza taka edycja rozpoznawalności regionu i właśnie nie poprzez miasta, a sam region Kraina Lessowych Wąwozów ma szansę stać się bardziej rozpoznawalna. Obok nas na podium były Bieszczady, Śląsk Cieszyński, Lublin i Toruń. Laureaci otrzymają wsparcie promocyjne na nadchodzący rok. Istotne jest aby promować się jako region – mówi Zofia Śnieżyk-Matwiejczuk, właścicielka hotelu Wellness&Spa „W krainie Alicji”.
Podczas targów stoisko miasta Toruń kusiło nie tylko degustacją pierników, ale też możliwością ich wypieczenia i udekorowania. Można było też spotkać samego Kopernika udzielającego odpowiedzi nawet na najbardziej nurtujące nas astronomiczne pytania.
Toruń to miasto bardzo szybko się rozwijające gdzie ciągle powstają nowe obiekty takie jak Niewidzialny dom, Pszczele cuda, a także kultowe miejsca, które są coraz chętniej odwiedzane. Toruń to nie tylko piernik. Wychodzimy turystom na przeciw. Nie są już oni zobowiązani przyjeżdżać na długie zwiedzanie, ale pomagamy im organizować krótkie weekendowe wyjazdy. Ludzie przekonują się do tego miasta i jest ich zdecydowanie coraz więcej. Jest to piękne zabytkowe miasto gdzie każdy znajdzie coś dla siebie – przekonuje nas do odwiedzenia Torunia Julia Dekowska z Lokalnej Organizacji Turystycznej w Toruniu.
Oddzielnie wystawiało się Żywe Muzeum Piernika z Torunia. Jego dyrektor, Andrzej Olszewski nie był zadowolony z organizatorów. „Bałagan organizacyjny, brak informacji. Nasze stoisko najpierw zaplanowano w jakimś koszmarnym miejscu w sektorze gastronomicznym (pewnie dlatego, ze skojarzono pierniki z jedzeniem). Potem przeniesiono nas niby blisko wejścia głównego na halę, ale większość gości przebiegała obok nas do bramek wejściowych.”
Spora część gości skarżyła się na niedogodnie rozmieszone wejścia na hale targowe (żeby do nich dotrzeć trzeba było pokonywać kilkaset metrów od przystanku i dużej części parkingu). Wciąż nie wyeliminowano problemu nie sprzątanych w nocy po pierwszym dniu stoisk, braku niektórych elementów wyposażenia stoisk.
Co do wystawców – bardzo bogato wystawiły się regiony polskie. Brakowało tylko dwóch województw, więc hala krajowa wyglądało jak za najlepszych czasów hale na targach poznańskich Tour Salon.
Wśród wystawców zagranicznych brakowało tych największych: Egiptu, Turcji, Tunezji, Maroka, Chorwacji. Hale idealne dla wystawców, którzy aranżują swoje stoiska z rozmachem (również jeśli chodzi o wysokość) a i frekwencja powinna ich zadowolić. Warto by organizatorzy „powalczyli” o obecność reprezentantów najbardziej popularnych wśród polskich turystów krajów. Cieszy, że na bogato po kilku latach przerwy wystąpiła Słowacja.
Targi World Travel Show przyciągają co roku setki miłośników wszelkich podróży. WaszaTurystyka.pl również aktywnie uczestniczyła w tym wydarzeniu poszukując nowych inspiracji, a także inspirując innych. Prelekcje o Krainie Janosika oraz o Bratysławie wygłosił nasz redaktor naczelny – Adam Gąsior. Warto chociaż raz wziąć udział w tym święcie fanów turystyki i samemu sprawdzić bogatą i różnorodną ofertę regionów oraz posłuchać prelekcji podróżników.
Patronem medialnym był portal WaszaTurystyka.pl
POWIĄZANE WPISY
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty
10 kwietnia 2024
Dolny Śląsk Złotym Partnerem XIV Forum Promocji Turystycznej
XIV Forum Promocji Turystycznej zbliża się wielkimi krokami. W gronie partnerów miło nam…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Gran Canaria dołącza do grona partnerów XIV Forum Promocji Turystycznej
Wiosenna edycja Forum Promocji Turystycznej Waszej Turystyki odbędzie się 11 kwietnia…
0 Komentarzy1 Minuty
5 kwietnia 2024
Za nami 15. Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego Wrocław 2024
Ponad 10 tys. odwiedzających, 210 wystawców, spotkania liczone w tysiącach, 18 prelekcji…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2024
Nekera i Turespaña zapraszają na Spanish Event. Największe hiszpańskie wydarzenie branżowe od 8 kwietnia
W 2023 roku do Hiszpanii przyjechało ponad 85 mln podróżnych, wśród których Polska była…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
35. edycja Meet the Bidder: wydarzenie zgromadziło 40 wystawców z całego świata
W minioną środę, 20 marca 2024 roku, odbyła się 35. edycja Meet the Bidder, przyciągając…
0 Komentarzy4 Minuty
15 marca 2024
Nekera i Turespaña zapraszają na największy hiszpański event w 2024 roku
Touroperator Nekera razem z Biurem Turystyki Ambasady Hiszpanii w Warszawie (Turespaña)…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2024
Nowe Trendy w Turystyce 2024 już 12 kwietnia w Gdańsku
Już 12 kwietnia odbędzie się 14. edycja jednej z najważniejszych konferencji branży…
0 Komentarzy3 Minuty