Wizz Air wzywa do zakończenia blokowania slotów na lotniskach

Linia lotnicza Wizz Air wzywa Komisję Europejską i wszystkie inne zaangażowane strony do zakończenia obowiązywania zawieszenia zasady 80-20 „Wykorzystaj albo strać”, dotyczącej slotów na lotniskach.
Jak możemy przeczytać w komunikacie przewoźnika, przedłużenie zawieszenia byłoby irracjonalne i antykonkurencyjne, a także utrudniłoby odbudowę sektora lotniczego w Unii Europejskiej. Linia Wizz Air została założona w prostym celu: ułatwiania życia poprzez przystępność podróżowania. Dalsze zawieszenie zasady 80-20 „wykorzystaj lub strać” dla slotów na zimowy sezon lotniczy, wstrzyma rozwój linii Wizz Air faworyzując linie lotnicze zbudowane na słabych modelach biznesowych lub nieprawidłowym zarządzaniu kosztami. Uniemożliwiłoby to również Wizz Air oferowanie więcej niskokosztowych usług swoim pasażerom.
Według zarządu Wizz Air, miałoby to negatywny wpływ na rozwój gospodarczy miast obsługiwanych przez dane porty lotnicze – spadek liczby pasażerów spowodowałby redukcję począwszy od ich wskaźników zatrudnienia po lokalne łańcuchy dostaw. Ograniczenie połączeń lotniczych i wzrost kosztów, wpływałby niekorzystnie na ożywienie gospodarcze UE.
Przykładem są niektóre linie lotnicze z lotniska Gatwick w Londynie, które oświadczyły, że wiele lat zajmie powrót popytu do poprzedniego poziomu. Wizz Air uważa, że zezwolenie takim przewoźnikom na blokowanie slotów bez podejmowania operacji lotniczych nie służy interesom linii takich jak Wizz Air, portom lotniczym ani ożywieniu gospodarki Unii Europejskiej.
Wizz Air pozostaje firmą ukierunkowaną na rozwój i, w przeciwieństwie do wielu innych przewoźników, nie otrzymał żadnej pomocy publicznej. Natomiast linia odzyskała dotychczas już 77 proc. swojej zdolności przewozowej w porównaniu do poprzedniego roku.
József Váradi, prezes grupy Wizz Air powiedział: – Apeluję do Komisji Europejskiej, aby zakończyć zawieszenie obowiązywania prawa do startu lub lądowania na lotnisku w określonym czasie dla wszystkich linii lotniczych w Europie od 25 października 2020, co wesprze ożywienie branży lotniczej oraz sektorów pokrewnych. Plan wydłużenia czasu zawieszenia do marca 2021 przeciwdziała wolnej konkurencji oraz chroni “zasiedziałe” linie lotnicze oparte na słabych modelach biznesowych, podczas gdy przewoźnicy tacy jak Wizz Air, są gotowi, aby wykorzystać nowe możliwości na rynku i zapewnić jeszcze więcej niskokosztowych usług pasażerom.
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
Polskie lotniska regionalne obsłużyły prawie 27 mln pasażerów w 2022
Związek Regionalnych Portów Lotniczych opublikował statystyki dotyczące ruchu…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
TT-Line zwiększa potencjał przewozowy z drugą jednostką Green Ship Peter Pan
Zawinięcie drugiego promu GreenShip Peter Pan do Terminala Promowego w Świnoujściu jest…
0 Komentarzy4 Minuty
2 lutego 2023
Alfred Wagner prezesem Wrocławskiej Organizacji Turystycznej
31 stycznia Agnieszka Szymerowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
LOT: w sezonie letnim wznowimy połączenie z Rzeszowa do Gdańska
Od 2 czerwca do 5 września 2023 roku samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT znów zabiorą…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Hotel Nobu zostanie otwarty w Ras Al Khaimah
Wielkoformatowa inwestycja na wyspie Marjan o łącznej powierzchni 70 tys. metrów…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Tatry Super Ski z promocją na wybrane skipassy
Największy projekt narciarskiej w Polsce – Tatry Super Ski – 30 stycznia ruszył z kolejną…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Zmiany w zarządzie Brussels Airlines
Peter Gerber, obecny prezes zarządu Brussels Airlines, zrezygnował wczoraj (31 stycznia)…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta