Wizz Air – chatbot pomoże w obsłudze pasażerów

Linia lotnicza Wizz Air wprowadza chatbota. Amelia, nowa wirtualna asystentka WIZZ, podwyższy poziom obsługi klienta i umożliwi pasażerom łatwe uzyskanie użytecznych informacji na temat ich lotów.
Inspiracją dla nowego chatbota Wizz Air jest Amelia Earhart, amerykańska pilotka, która jako pierwsza kobieta przeleciała samotnie nad Oceanem Atlantyckim. Nazywając chatbota imieniem tej niezwykłej kobiety, linia lotnicza pragnie oddać hołd wszystkim kobietom w lotnictwie i podkreślić swoje wsparcie dla równości płci w branży.
Chatbot Amelia odpowie na ogólne pytania związane z wieloma obszarami, m.in.: COVID-19, pomocą specjalną, bagażem, metodami płatności, odprawą, dobrowolną rezygnacją z lotu, podróżowaniem z niemowlętami, usługami WIZZ (np. WIZZ Discount Club, WIZZ Flex, WIZZ Priority).
Nowa funkcja jest bezpłatna dla wszystkich i umożliwia klientom szybkie i łatwe znalezienie informacji bez konieczności kontaktu z kimkolwiek, bez komunikacji z agentami za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie oraz bez potrzeby przeszukiwania strony internetowej linii. Jeśli jednak pytania klientów wykraczają poza wiedzę Amelii, dostępny jest również bezpłatnie chat na żywo z agentami.
Chatbot jest obecnie dostępny w angielskiej wersji językowej dla ograniczonej liczby użytkowników, jednak stopniowo jest dostosowywany do coraz szerszego zakresu tematyki zapytań. Poza nowym chatbotem, agenci na czacie na żywo będą wspierać klientów we wszystkich kwestiach związanych z lotami i usługami WIZZ, jeśli nie będą one dotyczyć żadnych zmian w rezerwacjach wymagających płatności – w takich przypadkach Wizz Air zapewnia już szereg możliwości samoobsługowych bezpośrednio z konta WIZZ, a także wsparcie call center.
Zsuzsa Poos, członek zarządu ds. marketingu i obsługi klientów w Wizz Air, skomentowała: „Z ogromną przyjemnością przedstawiam Państwu Amelię, naszą wirtualną asystentkę, która zasadniczo zmienia oblicze rozwiązań Wizz Air w zakresie obsługi klienta. Automatyzacja i cyfryzacja naszych procesów ma kluczowe znaczenie w osiąganiu coraz wyższego poziomu satysfakcji klienta. Wizz Air z zaangażowaniem poszerza wiedzę Amelii i wspiera pasażerów za pomocą stale rozwijającego się wyboru opcji samoobsługowych do zarzadzania szczegółami swoich podróży. Witamy Amelię na pokładzie.”
POWIĄZANE WPISY
12 kwietnia 2025
ITA Airways dołącza do Star Alliance
Zgodnie z decyzją rady dyrektorów generalnych Star Alliance, linie ITA Airways uzyskały…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
DOT współorganizatorem XVI Forum Promocji Turystycznej
Wydarzenie, organizowane przez redakcję portalu Waszaturystyka.pl, odbędzie się 28…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Zjazd OSAT 2025: agenci turystyczni poznali ofertę Arabii Saudyjskiej
4 kwietnia 2025 roku odbył się Zjazd Stowarzyszenia OSAT, w którym uczestniczyło ponad…
0 Komentarzy1 Minuty
7 kwietnia 2025
PLL LOT: salonik Polonez w nowej odsłonie
Polskie Linie Lotnicze LOT zakończyły renowację saloniku biznesowego Polonez na lotnisku…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Nocowanie.pl: coraz więcej Polaków wyjeżdża na Wielkanoc
Z analizy portalu Nocowanie.pl wynika, że rośnie liczba osób, które decydują się spędzić…
0 Komentarzy2 Minuty
31 marca 2025
Arabia Saudyjska: tu tradycja łączy się z nowoczesnością
Arabia Saudyjska otworzyła swoje drzwi dla turystów w 2019 roku. Wkrótce potem świat…
0 Komentarzy6 Minuty
11 marca 2025
Ferie 2025: Kołobrzeg i Szklarska Poręba na topie
Polacy nie rezygnują z podróży, ale wybierają mądrzej. Ferie zimowe 2025 przyniosły…
0 Komentarzy4 Minuty
7 marca 2025
Światowa branża turystyczna spotkała się na ITB Berlin 2025
Z rekordową liczbą 5800 wystawców z ponad 170 krajów, ITB Berlin 2025 otworzyło swoje…
0 Komentarzy4 Minuty
24 lutego 2025
Więcej niż all inclusive. Z Itaką do Turcji
Turcja łączy warunki naturalne z nowoczesną infrastrukturą, dopasowaną do potrzeb turysty…
0 Komentarzy9 Minuty
7 maja 2025
Jakie dokumenty są potrzebne, żeby wynająć samochód?
Wynajem samochodu cieszy się sporym zainteresowaniem zarówno w gronie miłośników…
0 Komentarzy4 Minuty