Wizz Air – chatbot pomoże w obsłudze pasażerów

Chatbot Wizz Aia pomoże w obsłudze klientów
fot. archiwum Wizz Air

Linia lotnicza Wizz Air wprowadza chatbota. Amelia, nowa wirtualna asystentka WIZZ, podwyższy poziom obsługi klienta i umożliwi pasażerom łatwe uzyskanie użytecznych informacji na temat ich lotów.

Inspiracją dla nowego chatbota Wizz Air jest Amelia Earhart, amerykańska pilotka, która jako pierwsza kobieta przeleciała samotnie nad Oceanem Atlantyckim. Nazywając chatbota imieniem tej niezwykłej kobiety, linia lotnicza pragnie oddać hołd wszystkim kobietom w lotnictwie i podkreślić swoje wsparcie dla równości płci w branży.

Chatbot Amelia odpowie na ogólne pytania związane z wieloma obszarami, m.in.: COVID-19, pomocą specjalną, bagażem, metodami płatności, odprawą, dobrowolną rezygnacją z lotu, podróżowaniem z niemowlętami, usługami WIZZ (np. WIZZ Discount Club, WIZZ Flex, WIZZ Priority).

Nowa funkcja jest bezpłatna dla wszystkich i umożliwia klientom szybkie i łatwe znalezienie informacji bez konieczności kontaktu z kimkolwiek, bez komunikacji z agentami za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie oraz bez potrzeby przeszukiwania strony internetowej linii. Jeśli jednak pytania klientów wykraczają poza wiedzę Amelii, dostępny jest również bezpłatnie chat na żywo z agentami.

Chatbot jest obecnie dostępny w angielskiej wersji językowej dla ograniczonej liczby użytkowników, jednak stopniowo jest dostosowywany do coraz szerszego zakresu tematyki zapytań. Poza nowym chatbotem, agenci na czacie na żywo będą wspierać klientów we wszystkich kwestiach związanych z lotami i usługami WIZZ, jeśli nie będą one dotyczyć żadnych zmian w rezerwacjach wymagających płatności – w takich przypadkach Wizz Air zapewnia już szereg możliwości samoobsługowych bezpośrednio z konta WIZZ, a także wsparcie call center.

Zsuzsa Poos, członek zarządu ds. marketingu i obsługi klientów w Wizz Air, skomentowała: „Z ogromną przyjemnością przedstawiam Państwu Amelię, naszą wirtualną asystentkę, która zasadniczo zmienia oblicze rozwiązań Wizz Air w zakresie obsługi klienta. Automatyzacja i cyfryzacja naszych procesów ma kluczowe znaczenie w osiąganiu coraz wyższego poziomu satysfakcji klienta. Wizz Air z zaangażowaniem poszerza wiedzę Amelii i wspiera pasażerów za pomocą stale rozwijającego się wyboru opcji samoobsługowych do zarzadzania szczegółami swoich podróży. Witamy Amelię na pokładzie.”

Wizz Air połączy Rzeszów z Luton i Oslo