Start kolejnej edycji akcji „Polska zobacz więcej”
![Gheorghe Marian Cristescu - przewodniczący Społecznje Rady Turystyki, Marek Chramiuk - prezes PKP Intercity, Robert Andrzejczyk - prezes POT, Witold Bańka - minister sportu i turystyki, Maria Koc - wicemarszałek Senatu, Wiesław Włodek - wiceprezez Poczty Polskiej AG](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2017/09/e0c5e0e2e00b0ef916c7aa1b4b9c39b2.jpg)
Dzisiaj ruszyła sprzedaż usług jesiennej akcji „Polska zobacz więcej. Weekend za pół ceny”. W tym roku odbędzie się ona w dniach 6 – 8 października a wezmą w niej udział 562 firmy z całej Polski.
Na spotkaniu inaugurującym akcję w Zamku Królewskim w Warszawie spotkali się zarówno przedstawiciele głównych organizatorów – Polskiej Organizacji Turystycznej i Ministerstwa Sportu i Turystyki, jak i instytucji, firm oraz organizacji biorących udział w akcji.
Minister Witold Bańka, powiedział m.in.: „Kiedy w ubiegłym roku zaczynaliśmy akcję „Polska z pół ceny”, chcieliśmy zachęcić Polaków do wypoczynku w Polsce poza sezonem urlopowym i żeby to się stało tradycją.
Kolejna edycja akcji cieszy się wielkim zainteresowaniem zarówno przedsiębiorców, jak i turystów. Pokazuje to, że warto odpoczywac w Polsce, bo Polska jest piękna.
Zreszta wyniki tego roku tez o tym mówią. W I połowie tego roku w Polsce wypoczywało o 500 tys. więcej niż w ubiegłym. Rośnie też liczba turystów zagranicznych odwiedzającychnasz kraj. Polska postrzegana jest, jako kraj bezpieczny, przyjazny, o coraz wyższym poziomie usług turystycznych.
Cieszę się rząd wspiera turystykę, która jest najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałęzią gospodarki. W budżecie znalazło się dodatrkowe 10 ml złotych na promocję turystyczną Polski. Chcemy zintensyfikowac promocje Polskie zarówno wśród turystów krajowych, jak i zagranicznych. Temu ma służyć spójna strategia turystyczna.”
Dyrektor Wojciech Śicbor z POT przedstawił w skrócie liczby dotyczące jesiennej edycji akcji „Polska za pół ceny”. Wezmą w niej udział 562 podmioty. W pierwszej edycji było ich 396, wiosną- 462. W ubiegłym roku w akcji uczestniczyło 77,5 tys. turystów i jak podkreślił dyrektor Ścibor: „Tendencja jest wzrostowa. To najlepsza akcja skierowana do dóch beneficjentów: przedsiębiorców i turystów. Z ponad 460 podmiotów, które wzięły udział w edycji wiosennej, 94 proc. było zadowolonych. Oczywiście na mapie Polski, są jeszcze białe plamy, regiony, z których mniej podmiotów bierze udział w akcji, ale będziemy pracować na tym, by cała Polska była w tę akcję zaangażowana.”
Najwięcej, bo 105 podmiotów zgłosiło się z Małopolski, z pomorskiego – 62, z Dolnego Śląska – 49. 36 proc. z nich, to obiekty noclegowe, 18 proc. – z kategorii „zwiedzanie”, 13 proc. – kultura, 11 proc. – gaastronomia, 9 proc. – sport i rekreacja, uzdrowiska i SPA – 5 proc.
Jedną z marek, które zdecydowały się na udział w akcji jest Wielki Gościniec Litewski, który otrzymał wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu EDEN „Najlepsze Europejskie Destynacje.”
Przedstawiciel Lokalnej Organizacji Turystycznej „Wielki Gościniec Litewski”, Marcin Celiński z Sokołowskiego Ośrodka Kultury, podkreślił: „To przed laty najważniejszy szlak handlowy i pocztowy w Rzeczpospolitej. To trwało aż do rozbiorów Polski. Szlak łączył Warszawę z Grodnem i Wilnem. Ale wszystkie miejscowości znajdujące się na szlaku miały szansę na rozwój. Reaktywując szlak, chcemy zaprosić turystów na wycieczkę w przestzreni i czasie, w podróż po zróżnicowanej kulturowo, etnograficznie i historycznie krainie zamieszkiwanej przed wiekami przez różnorodna ludność – Polaków, Żydów, Litwinów, ludnośc ruską.”
Pomysłodawczyni reaktywowania szlaku, obecna wicemarszałek Senatu Maria Koc, dodała: „Regiony turystyczne w Polsce zachowały swoją odrębność. I to jest nasze wielkie bogactwo, którym chętnie się dzielimy. Jeśli ktoś chce zwiedzać Polskę region po regionie, to może to robić to całymi latami i nigdy się nie znudzić.
Polska jest bardzo atrakcyjna dla gości zagranicznych. Ogromnym naszym atutem jest gościnnośc ludzi, dobra kuchnia, ale i bezpieczeństwo.
Są regiony, które do końca nie są wypromowane, choć mają wielki potencjał turystyczny. Potencjał nie do końca wykorzystany. Przykładem jest piękne przecież Podlasie.
Wielki Gościniec Litewski ma pomóc w promocji między innymi Podlasie. Przed wiekami najważniejszy szlak pocztowy i handlowy ma obecnie szasne na sukces. Przebiega przez piękne tereny, ale może uczyć historii I Rzeczpospolitej. Wielki Gościniec Litewski to także historia podróżowania. Z Wilna do Warszawy jechało się powozem siedem dni. To także historia Poczty Polskiej, bo szlak Wilno – Warszawa był szlakiem pocztowym, na którym stacje pocztowe spełniały rolę gospody i hotelu.”
Na szlaku znajduje się wiele zabytków, atrakcyjnych miejsc przyrodniczych, festiwali i zajęć popularyzujących miejscową kulturę,tradycję, historię, w tym szczególnie kulinaria. Jak mówił dyrektor Lokalnej Organizacji Turystycznej Wielki Gościniec Litewski, przed organizacją jeszcze dużo do zrobienia – trzeba szlak oznakować, zacieśnić współpracę obiektów noclegowych i gastronomicznych i zacząć certyfikować miejsca i produkty.
Partnerami tegorocznej akcji są Poczta Polska oraz PKP Intercity. Z kolei Telewizja Polska emitować będzie film reklamujący akcję.
www.polskazobaczwiecej.plwww.polskazobaczwiecej.pl
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lipca 2024
Rekordowa frekwencja na Zamku Książ. 220 tys. gości w pierwszym półroczu 2024
Zamek Książ przyciągnął rekordową liczbę 220 tys. turystów w pierwszej połowie 2024 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 lipca 2024
PKL podpisuje kontrakt na nowe koleje linowe w Szczawniku. W planach reaktywacja ośrodka narciarskiego w Muszynie
Grupa PKL wraz z Gminą Muszyna planuje reaktywację ośrodka narciarskiego w Szczawniku.…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Hydropolis zorganizuje półkolonie w drugiej połowie sierpnia. Uczestnicy poznają ciekawostki ze świata wody
Centrum wiedzy o wodzie Hydropolis zaprasza najmłodszych na półkolonie, których motywem…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Startuje proces E-Certyfikacji Informacji Turystycznej w Polsce
Polska Organizacja Turystyczna, odpowiedzialna za promocję polskiej turystyki i rozwój…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Nocny bieg po płycie lotniska tym razem w Lublinie. Skywayrun 2024 zaplanowany na połowę października
Bieg Skywayrun Lublin Airport 2024 będzie 19-tym biegiem po pasie startowym lotniska…
0 Komentarzy2 Minuty