Warszawska Organizacja Turystyczna: najpierw wrócą turyści indywidualni

Najszybciej po kryzysie odrodzi się turystyka indywidualna wypoczynkowa i MICE, wynika z ankiety przeprowadzonej przez Warszawską Organizację Turystyczną. Pierwsze kampanie promocyjne powinny być prowadzone w kraju.
Warszawska Organizacja Turystyczna przeprowadziła ankietę Odbudowa po kryzysie, która ma pomóc planowanie jak najszerszej i najefektywniejszej strategi działań na miesiące po ustabilizowaniu się sytuacji.
Badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety online dostępnej na stronie WOT. W badaniu wzięło udział 42 respondentów reprezentujących różne sektory branży turystycznej i MICE.
W ankiecie 19 proc. respondentów stanowili hotelarze, 17 proc. – restauratorzy I firmy cateringowe, 15 proc – instytucje kultury a 13 proc. organizatorzy atrakcji turystycznych. 10 proc. to biura turystyki przyjazdowej leisure, po 6 proc – obiekty konferencyjne i targowe, agencje MICE i przewodnicy miejscy a 2 proc. – najem krótkoterminowy I dostawcy dla branży MICE. Po 1 proc. przypadało na hostele i organizatorów koncertów.
Pierwsza odrodzi się turystyka indywidualna
Na pytanie, jaki rodzaj turystyki odbuduje się najszybciej? 48 proc, ankietowanych odpowiedziało, że indywidualna turystyka wypoczynkowa zaś 20 proc., że MICE. Najmniej, bo 7 proc. ankietowanych wskazywał, że będzie to turystyka wypoczynkowa grupowa.
Promocja – najpierw w kraju
Zapytani, na jakich rynkach (krajach) powinny być prowadzone działania promocyjne celem najskuteczniejszej odbudowy popytu, niezależnie od profilu Państwa sprzedaży? 38 proc. respondentów wskazało rynek krajowy a 29 proc. na dotychczasowe główne rynki (na których prowadzone były działania promocyjne.
Część ankietowanych (19 proc.) uważa jednak, że powinny to być Rynki krajów sąsiedzkich (Czechy, Słowacja, kraje bałtyckie).
Najważniejsze city breaks
Co do produktów które mają szansę na realną i szybką odbudowę przyjazdów, warszawska branża turystyczna stwierdza, że to turystyka miejska (city break) (21 proc.). W dalszej kolejności znalazły się ex aequo Turystyka kulturowa i biznesowa (12 proc.).
Najmniejszy odsetek ankietowanych wskazywał na produkty Warszawa Judaica (3 proc.) i Warszawa historyczna (3 proc.).
Promocja mediach
Pytani o najskuteczniejsze narzędzia wsparcia promocyjnego ze strony WOT i Urzędu, po 11 proc. przedsiębiorców wskazało na promocję w mediach oraz poprzez organizacje podróży studyjnych w Warszawie dla tour operatorów, travel agentów i meeting plannerów. 10 proc. chciałoby Kampanii Adwords, zaś 9 proc. wskazało na projekty grantowe mające komercjalizować ofertę Warszawy.
POWIĄZANE WPISY
3 lutego 2023
PIT objął patronat nad Akademią Liderek Turystyki
Polska Izba Turystyki jako organizacja zrzeszająca przedsiębiorców turystycznych i…
0 Komentarzy1 Minuty
2 lutego 2023
Polskie lotniska regionalne obsłużyły prawie 27 mln pasażerów w 2022
Związek Regionalnych Portów Lotniczych opublikował statystyki dotyczące ruchu…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
Alfred Wagner prezesem Wrocławskiej Organizacji Turystycznej
31 stycznia Agnieszka Szymerowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Rusza czwarta edycja programu Poznaj Lublin z Przewodnikiem
Już 4 lutego rozpocznie się kolejna edycja programu „Poznaj Lublin z Przewodnikiem”,…
0 Komentarzy3 Minuty
30 stycznia 2023
Ferie w bydgoskich Młynach Rothera
Postindustrialny budynek w samym sercu Bydgoszczy zaprasza do podziwiania panoramy…
0 Komentarzy3 Minuty
27 stycznia 2023
SITE Poland podsumowało miniony rok: był trudny i ekscytujący
Tradycyjnie, w styczniu członkowie SITE Poland spotkali się, aby podsumować poprzedni…
0 Komentarzy2 Minuty
27 stycznia 2023
Małopolska zaprasza na ferie zimowe
Ferie zimowe to wyczekiwana i niepowtarzalna okazja do odprężenia i zabawy dla całej…
0 Komentarzy6 Minuty
27 stycznia 2023
Najwyższa wieża zamkowa w Portugalii, śpiew i byk
Miasto Beja w regionie Alentejo w Portugalii, słynie z dwóch rzeczy: najwyższej wieży…
0 Komentarzy4 Minuty
27 stycznia 2023
Wrocław: prawie 6 mln turystów w 2022. Ruch jak przed pandemią
Tylko w zeszłym roku do Wrocławia przyjechało niespełna sześć milionów turystów i…
0 Komentarzy6 Minuty