Warszawska Organizacja Turystyczna: najpierw wrócą turyści indywidualni

Najszybciej po kryzysie odrodzi się turystyka indywidualna wypoczynkowa i MICE, wynika z ankiety przeprowadzonej przez Warszawską Organizację Turystyczną. Pierwsze kampanie promocyjne powinny być prowadzone w kraju.
Warszawska Organizacja Turystyczna przeprowadziła ankietę Odbudowa po kryzysie, która ma pomóc planowanie jak najszerszej i najefektywniejszej strategi działań na miesiące po ustabilizowaniu się sytuacji.
Badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety online dostępnej na stronie WOT. W badaniu wzięło udział 42 respondentów reprezentujących różne sektory branży turystycznej i MICE.
W ankiecie 19 proc. respondentów stanowili hotelarze, 17 proc. – restauratorzy I firmy cateringowe, 15 proc – instytucje kultury a 13 proc. organizatorzy atrakcji turystycznych. 10 proc. to biura turystyki przyjazdowej leisure, po 6 proc – obiekty konferencyjne i targowe, agencje MICE i przewodnicy miejscy a 2 proc. – najem krótkoterminowy I dostawcy dla branży MICE. Po 1 proc. przypadało na hostele i organizatorów koncertów.
Pierwsza odrodzi się turystyka indywidualna
Na pytanie, jaki rodzaj turystyki odbuduje się najszybciej? 48 proc, ankietowanych odpowiedziało, że indywidualna turystyka wypoczynkowa zaś 20 proc., że MICE. Najmniej, bo 7 proc. ankietowanych wskazywał, że będzie to turystyka wypoczynkowa grupowa.
Promocja – najpierw w kraju
Zapytani, na jakich rynkach (krajach) powinny być prowadzone działania promocyjne celem najskuteczniejszej odbudowy popytu, niezależnie od profilu Państwa sprzedaży? 38 proc. respondentów wskazało rynek krajowy a 29 proc. na dotychczasowe główne rynki (na których prowadzone były działania promocyjne.
Część ankietowanych (19 proc.) uważa jednak, że powinny to być Rynki krajów sąsiedzkich (Czechy, Słowacja, kraje bałtyckie).
Najważniejsze city breaks
Co do produktów które mają szansę na realną i szybką odbudowę przyjazdów, warszawska branża turystyczna stwierdza, że to turystyka miejska (city break) (21 proc.). W dalszej kolejności znalazły się ex aequo Turystyka kulturowa i biznesowa (12 proc.).
Najmniejszy odsetek ankietowanych wskazywał na produkty Warszawa Judaica (3 proc.) i Warszawa historyczna (3 proc.).
Promocja mediach
Pytani o najskuteczniejsze narzędzia wsparcia promocyjnego ze strony WOT i Urzędu, po 11 proc. przedsiębiorców wskazało na promocję w mediach oraz poprzez organizacje podróży studyjnych w Warszawie dla tour operatorów, travel agentów i meeting plannerów. 10 proc. chciałoby Kampanii Adwords, zaś 9 proc. wskazało na projekty grantowe mające komercjalizować ofertę Warszawy.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2025
Nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Touroperatorzy zyskają łatwiejszy dostęp do gwarancji ubezpieczeniowej
Podpisano nowelizację ustawy o imprezach turystycznych, która ułatwi touroperatorom…
0 Komentarzy4 Minuty
17 grudnia 2025
Itaka Złotym Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Gąsiory Turystyki 2025 przyznane! Poznajcie młode talenty polskiej branży turystycznej
W drugiej edycji konkursu Gąsiory Turystyki ponownie nagrodziliśmy nowe talenty branży…
0 Komentarzy6 Minuty
10 grudnia 2025
Mazowsze z nową strategią rozwoju turystyki biznesowej. MROT wyznacza kierunki dla branży MICE na lata 2026–2030
W Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
Air Astana spotkała się z branżą w Warszawie
Kazachskie Linie Lotnicze Air Astana zorganizowały 8 grudnia w Warszawie przedświąteczne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji: nauka i praktyka o zarządzaniu turystyką w jednym miejscu
28 listopada 2025 roku w Warszawie odbyła się II edycja Warszawskiego Forum Turystyki i…
0 Komentarzy1 Minuty
8 grudnia 2025
Fly.pl partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia 2026 roku w Warszawie odbędzie się V Gala Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty
8 grudnia 2025
XII Gremium Ekspertów Turystyki w Wałczu: edukacja jako klucz do przyszłości branży
W dniach 2-3 grudnia 2025 roku Centralny Ośrodek Sportu w Wałczu był gospodarzem XII…
0 Komentarzy5 Minuty
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty










