Wakacje.pl: 1/3 klientów w Black Friday wybierała Egipt

Egipt niezmiennie popularny
Bar w Grand Palace w Hurghadzie / fot. MM

W Wakacje.pl Black Weekend trwał przez cały tydzień – od 23 do 29 listopada. 60 proc. klientów wybierało wyjazdy zimowe, wśród kierunków – 30 proc. wykupionych stanowiły egipskie.

W ramach akcji portal jako pierwszy na rynku w jednym miejscu zebrał najbardziej przecenione przez biura podróży oferty na zimę i lato 2021. W tym roku pojawiła się też nowość i duże ułatwienie dla klientów Wakacje.pl. W akcję Black Weekend automatycznie włączane były te oferty, których cena nie przekraczała 1300 zł lub były przecenione co najmniej o 20 procent.

Klaudyna Fudala, rzeczniczka Wakacje.pl, powiedziała: „Mimo że co roku o tej porze można upolować oferty last minute tańsze nawet o 60 procent, to wprowadzone rozwiązanie okazało się dla naszych Klientów strzałem w dziesiątkę. W tym roku, w ramach akcji Black Weekend, okazje wyjazdowe upolowało więcej osób niż przy okazji takich akcji w poprzednich latach.”

W tym roku najmniej zapłacił klient, który kupił pobyt za 149 zł. To najniższa cena kupionej wycieczki od pierwszej edycji Black Weekend w Wakacje.pl od 2017 roku. Podobnie jak w poprzednich latach, rabaty sięgały do 60 procent.

1/3 klientów kupowała lato

Klienci przede wszystkim interesowali się wyjazdami zimowymi. Stanowiły one 60 proc. wszystkich dokonanych w tym czasie rezerwacji.

Klaudyna Fudala dodała: „Nasi klienci coraz częściej pytają nas również o wyjazdy latem przyszłego roku i widać to rezerwacjach dokonanych w minionym tygodniu. Co trzecia kupiona wycieczka na Black Weekend to były właśnie wycieczki z oferty lato 2021.

Które kierunki cieszyły się największym zainteresowaniem? Bezsprzecznym liderem był Egipt – wycieczkę do tego kraju w Black Weekend zarezerwował co trzeci klient Wakacje.pl. Dużą popularnością cieszyła się również Turcja, którą wybrał co piąty kupujący. Trzecie miejsce zajęła Grecja (8 proc.), a czwarte – Hiszpania. Do gry wróciła egzotyka – przede wszystkim Tanzania (5. miejsce) i Meksyk (7. miejsce), gdzie obecnie możemy polecieć bez konieczności okazywania negatywnego wyniku testu PCR na obecność koronawirusa.

Wśród klientów najwięcej par

W tym roku w Black Weekend, podobnie jak i w poprzednich latach, największą popularnością cieszyły się wyjazdy we dwoje. Więcej niż połowa wycieczek kupionych na Black Friday to właśnie opcje dla par. Na wyjazdy w obniżonych cenach polowały również rodziny z dziećmi. 11 proc. wycieczek w ostatnim tygodniu listopada zarezerwowały rodziny z jednym dzieckiem, a 7 proc. – z dwójką dzieci.

To nie koniec promocji

Black Weekend 2020 przeszedł już do historii, ale spóźnialscy mogą jeszcze upolować promocje na Cyber Week. Osoby, które do 6 grudnia dokonają rezerwacji wycieczki poprzez portal Wakacje.pl, mogą otrzymać 14-dniowy bezpłatny dostęp do platformy WP Pilot i zyskać możliwość oglądania kilkudziesięciu kanałów TV bez reklam. Dodatkowo, oferty przecenione co najmniej o 10 proc. i te, za które zapłacimy nie więcej niż 1600 zł, zyskały na portalu dodatkowe oznaczenie „Cyber Week”.

Wakacje.pl: Grecja zwycięzcą tego lata

Adam Gąsior

Redaktor naczelny portalu branżowego WaszaTurystyka.pl


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center