Unity Line – chatbot pomoże pasażerom w podróży
Unity Line, jedna z największych firm przewozów promowych działających na Bałtyku, postawiła na chatbota, który nie tylko informuje klientów, ale buduje z nimi relacje.
Maciej Grad, specjalista ds. marketingu Unity Line, powiedział: „Branża transportowa jest bardzo konkurencyjna. W staraniach o klientów firmy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie ich do siebie. Dla nas liczy się profesjonalna obsługa klienta. Zdecydowaliśmy się na chatbota, bo to rozwiązanie, które oferuje klientom szybki sposób wyszukiwania potrzebnych informacji, a przy tym mniej stresujący, dzięki zebraniu wszystkich niezbędnych wiadomości w prostej konwersacji.”
Zamiast dzwonić na infolinię, klienci mogą natychmiast porozmawiać z chatbotem, aby otrzymać spersonalizowane porady, pasujące do ich preferencji, mające im pomóc w podjęciu decyzji o podróży.
Chatbot Unity Line nie tylko odpowiada na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników o każdej porze.
Zapewnia również szybkie przejście do różnych kategorii na stronie www przewoźnika, takich jak cennik, rozkład jazdy, propozycje wycieczek itp.
Mariusz Pełechaty, Conversational Experience Director w KODA Bots twórcy rozwiązania, dodał: „Tworzenie tego rodzaju konwersacyjnych relacji z konsumentami wpływa na coś więcej niż tylko satysfakcję z usługi. Chatboty zapewniają pasażerom większą kontrolę nad podróżą, bo klient ma w jednym miejscu informacje na temat przejazdu, który go interesuje. I w każdej chwili może do nich wrócić.”
Klient, który rozmawia z chatbotem, może skorzystać także z opcji subskrypcji. Jeśli się na nią zdecyduje, otrzymuje pushletter z podziałem na preferencje – w zależności od tego czy podróżuje promem jako połączeniem tramwajowym, wycieczkowo czy grupowo. Dodatkową funkcją jest też możliwość zapisania się na specjalne alerty, które w razie potrzeby informują pasażerów o złych warunkach pogodowych i utrudnieniach, które mogą z nich wynikać.
Rozwiązanie wyposażono również w strefę agenta, pushletter dla partnerów Unity Line z całej Polski, sprzedających bilety na rejsy promami.
Po zweryfikowaniu agenta za pomocą dwóch krótkich pytań, użytkownik staje się częścią specjalnej grupy, która otrzymuje regularne informacje, istotne do wykonywanego przez nich zajęcia. To znacznie szybszy i wygodniejszy sposób niż poczta czy nawet wiadomości e-mail.
Chatbot działa niecały miesiąc. Rozwiązanie wciąż podlega optymalizacji. Ale już stało się bardzo ważnym elementem zarówno w obsłudze klienta, jak i komunikacji marki w mediach społecznościowych.
POWIĄZANE WPISY
18 czerwca 2025
Sąd skazał pasażera za incydent na pokładzie Ryanaira. „Bezpieczeństwo jest priorytetem”
Ryanair przyjął decyzję krakowskiego sądu o skazaniu niezdyscyplinowanego pasażera, który…
0 Komentarzy2 Minuty
18 czerwca 2025
Saloniki z Warszawy codziennie i przez cały rok. Nowy kierunek w siatce LOT
Od 17 czerwca 2025 roku podróż z Warszawy do serca północnej Grecji stała się jeszcze…
0 Komentarzy3 Minuty
17 czerwca 2025
Polskie Linie Lotnicze LOT modernizują flotę regionalną. Wybór padł na Airbusa A220
Podczas jednego z najważniejszych wydarzeń lotniczych 2025 roku – targów „Paris Air Show”…
0 Komentarzy4 Minuty
16 czerwca 2025
Nowy kierunek z lotniska Warszawa-Radom. Loty do Barcelony od 14 czerwca
14 czerwca 2025 z Lotniska Warszawa-Radom wystartował pierwszy rejs PLL LOT do Barcelony.…
0 Komentarzy2 Minuty
16 czerwca 2025
Zmiany w trasach lotów Wizz Air. Możliwe opóźnienia i międzylądowania
W związku z eskalacją napięć na Bliskim Wschodzie oraz zamknięciem części przestrzeni…
0 Komentarzy1 Minuty
13 czerwca 2025
Lotnisko Chopina: ponad 2 mln pasażerów w maju
Lotnisko Chopina w Warszawie w maju 2025 po raz pierwszy obsłużono ponad 2 mln pasażerów.…
0 Komentarzy3 Minuty
12 czerwca 2025
Rekordowy maj w Rzeszowie. Wzrost pasażerów o ponad 22 proc.
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów odnotował najlepszy maj w swojej…
0 Komentarzy2 Minuty
12 czerwca 2025
Air France-KLM i Riyadh Air połączą siły
Grupa Air France-KLM oraz nowy narodowy przewoźnik Arabii Saudyjskiej, Riyadh Air,…
0 Komentarzy2 Minuty
10 czerwca 2025
Flying Blue świętuje 20-lecie
Flying Blue, program lojalnościowy stworzony przez linie lotnicze Air France i KLM,…
0 Komentarzy1 Minuty