Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
fot. materiały prasowe
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w związku z licznymi skargami dotyczącymi praktyk stosowanych przez internetowe biuro podróży eDreams. Przewoźnik wskazuje m.in. na zawyżone ceny, brak przejrzystości w rezerwacjach oraz wykorzystywanie nieprawdziwych danych klientów.
Ryanair zwrócił się 14 kwietnia do ministra ds. ochrony konsumentów Pablo Bustinduy oraz do organizacji konsumenckiej FACUA z apelem o podjęcie działań w związku z praktykami internetowego biura podróży eDreams.
„To niezrozumiałe, że zarówno minister Bustinduy, jak i FACUA stoją bezczynnie, podczas gdy eDreams nadal szkodzi hiszpańskim konsumentom, pobierając od nich zawyżone opłaty za loty i usługi, a także dokonując nieautoryzowanych rezerwacji przy użyciu fałszywych wiadomości e-mail i fałszywych informacji o płatnościach, które nie należą do klienta.
Ryanair nie zezwala eDreams na scraping swoich zasobów lub odsprzedawanie ich po zawyżonych cenach. Aby chronić hiszpańskich konsumentów przed szkodliwymi praktykami eDreams, Ryanair opublikował dokumentację skarg od klientów eDreams, którzy zostali obciążeni przez eDreams zawyżonymi opłatami, ale nie byli w stanie uzyskać dostępu do swoich rezerwacji Ryanair lub otrzymać ważnych informacji o lotach, ponieważ eDreams używał fałszywych danych kontaktowych klienta i fałszywych szczegółów płatności, aby dokonać tych nieautoryzowanych rezerwacji.
Wzywamy zarówno ministra Bustinduya, jak i FACUA do podjęcia pilnych działań w celu ochrony hiszpańskich konsumentów przed szkodliwymi praktykami eDreams oraz do zakazania sprzedaży lotów przez niezatwierdzone OTA bez zgody linii lotniczych. Jeśli OTA chcą oferować loty Ryanair na sprzedaż, mogą to robić na uzgodnionych warunkach, które gwarantują przejrzystość dla konsumentów, tak jak robią to już „zatwierdzeni OTA” partnerzy Ryanair. Prawdziwe pytanie brzmi: dlaczego eDreams nie zgodzi się na te przejrzyste warunki i dlaczego minister Bustinduy lub FACUA nie chronią hiszpańskich konsumentów przed szkodliwymi praktykami eDreams?” – powiedział Dara Brady, chief marketing officer w Ryanair.
Tysiące skarg od klientów
Według Ryanaira, w ciągu ostatnich 12 miesięcy otrzymał on tysiące skarg od klientów, którzy dokonali zakupu biletów lotniczych za pośrednictwem eDreams. Skargi te dotyczą m.in. zawyżonych cen, braku przejrzystości w procesie rezerwacji oraz użycia nieprawdziwych danych kontaktowych i płatniczych. Ryanair informuje, że eDreams nie posiada upoważnienia do sprzedaży jego lotów, a dostęp do oferty przewoźnika uzyskuje poprzez tzw. screen scraping strony internetowej.
Zgodnie z przedstawionymi przez Ryanaira informacjami, klienci korzystający z usług eDreams nie zawsze otrzymują aktualne informacje dotyczące lotów ani komunikatów związanych z bezpieczeństwem i ochroną. Ryanair wskazuje, że działania te mogą negatywnie wpływać na interesy konsumentów i oczekuje podjęcia odpowiednich kroków przez odpowiedzialne instytucje.
POWIĄZANE WPISY
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
TBO.com wprowadza AI Smart Search dla agentów turystycznych
TBO.com, globalna platforma B2B dla branży turystycznej, informuje o wprowadzeniu nowej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Polski design w europejskim wydaniu. Nowe wnętrza hotelu Mercure Tallinn
Hotel Mercure Tallinn zyskał nowe wnętrza, zaprojektowane przez warszawskie Aure Studio…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
Paul Schwaiger nowym CCO w Corendon Airlines
Doświadczony menedżer lotniczy Paul Schwaiger objął stanowisko Chief Commercial Officer w…
0 Komentarzy1 Minuty