TUI Poland wyciąga od agentów adresy klientów
Agenci TUI Poland otrzymali od centrali pismo, w którym touroperator przypomina o konieczności przekazywania mu adresów mailowych klientów agentów.
Żądanie to jest zawoalowane w treści maila dotyczącego procesu informowania klientów o godzinach lotu. Tzw. Krok 3. wspomnianego procesu brzmi w tym piśmie następująco: „Po wysłaniu maila do Klienta zachować jego kopię przekazaną do Klienta na serwerze lub wydrukowaną treść z data i godziną, adresem mailowym nadawcy i odbiorcy i podpiąć pod umową do ewentualnego wezwania na nasze żądanie…”
Spełnienie tego żądania przez agentów spowoduje, że TUI Poland będzie dysponować adresami mailowymi klientów swoich agentów. Całe pismo jest przepełnione troską o dobro klienta, który dzięki zcentralizowaniu bazy danych będzie sprawniej powiadamiany o ewentualnych zmianach godzin wylotów.
W rzeczywistości jest to próba przejęcia całej bazy klientów agentów.
Po jej zdobyciu touroperator może przecież wysłać do tych klientów ofertę wyjazdów na korzystniejszych warunkach (np. proponując promocyjne ceny, okazyjne zniżki cen). Pominięcie pośrednictwa agentów jest dla centrali korzystne na krótką metę (który z touroperatorów nie marzy o pełnej liście klientów). Działania takie jednak mogą doprowadzić do pogorszenia się sytuacji niektórych agentów (tych mocnej związanych z TUI) lub do zerwania umów z touroperatorem. Podobna sytuacja miała miejsce w Niemczech, gdzie agenci przyznawali, że są bezsilni wobec siłowych działań potentata.Być może strata wizerunkowa nie jest ważna dla TUI Poland.
Być może jest to początek akcji wypowiadania umów agencyjnych. Agent, który odmówi udostępniania danych adresowych klientów, raczej nie ma szans na dalszą współpracę z TUI Poland.
Touroperator w tym roku wychodzi na pierwsze miejsce pod względem sprzedaży, więc cięcie kosztów (przez zmniejszenie liczby agentów), może jeszcze bardziej pomóc w utrzymaniu tej pozycji.
Poproszony o komentarz, Marek Kamieński z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, podkreślił: „Nie spotkałem się z podobnymi działaniami ze strony innych touroperatorów w Polsce. Owszem, niektórzy proszą o adresy mailowe klientów, TUI Poland, jako jedyny – żąda.”
Według TUI Poland najwyraźniej każdy klient musi mieć swój adres mailowy. Jeśli go nie ma – niech wykupuje wycieczki u innego touroperatora.
POWIĄZANE WPISY
31 marca 2023
Kurt Ekert zastąpi Seana Menke na stanowisku dyrektora generalnego Sabre
Dyrektor generalny i prezes Sabre, Sean Menke, przejdzie na stanowisko prezesa…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2023
Rekordowy rok 2022 dla Go Global Travel. „Miliard euro przychodu jest w naszym zasięgu”
Należąca do grupy Go Global Travel polska spółka Merigo, specjalizująca się w systemach…
0 Komentarzy8 Minuty
27 marca 2023
Nowy projekt Nekery. Akademia Rezydentów rusza w kwietniu
Projekt „Akademia Rezydentów”, przeznaczony jest dla młodych ludzi, planujących karierę w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 marca 2023
Join Up! uruchamia wakacyjną promocję dla rodzin z dziećmi
Join Up! nowy na polskim rynku, lecz będący już od kilkunastu lat w Europie touroperator,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2023
Anex Tour wchodzi na polski rynek. W 2023 chcą obsłużyć 200 tys. klientów
Tureckie biuro podróży w ostatnich dniach zorganizowało wydarzenie dla branży…
0 Komentarzy1 Minuty
22 marca 2023
Esky: Polacy wiosną wybiorą się na city breaks w Europie
Według ekspertów z eSky.pl tegorocznej wiosny podróżnicy z Polski w zdecydowanej…
0 Komentarzy6 Minuty
20 marca 2023
Wystawcy Africa Showcase przestawili swoje oferty w Polsce, na Węgrzech i w Czechach
Globalny roadshow – Africa Showcase – rozpoczął się w minionym tygodniu w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Spanish Event – wielkie święto hiszpańskiej turystyki już za tydzień
16 silnych hiszpańskich marek, dwa dni workshopów, 250 profesjonalistów z branży i ogrom…
0 Komentarzy9 Minuty
17 marca 2023
Efe Türkel odchodzi z Join Up
Efe Türkel, po niespełna pół roku zrezygnował ze stanowiska prezesa Join Up! Polska,…
0 Komentarzy1 Minuta