TUI Poland wyciąga od agentów adresy klientów
Agenci TUI Poland otrzymali od centrali pismo, w którym touroperator przypomina o konieczności przekazywania mu adresów mailowych klientów agentów.
Żądanie to jest zawoalowane w treści maila dotyczącego procesu informowania klientów o godzinach lotu. Tzw. Krok 3. wspomnianego procesu brzmi w tym piśmie następująco: „Po wysłaniu maila do Klienta zachować jego kopię przekazaną do Klienta na serwerze lub wydrukowaną treść z data i godziną, adresem mailowym nadawcy i odbiorcy i podpiąć pod umową do ewentualnego wezwania na nasze żądanie…”
Spełnienie tego żądania przez agentów spowoduje, że TUI Poland będzie dysponować adresami mailowymi klientów swoich agentów. Całe pismo jest przepełnione troską o dobro klienta, który dzięki zcentralizowaniu bazy danych będzie sprawniej powiadamiany o ewentualnych zmianach godzin wylotów.
W rzeczywistości jest to próba przejęcia całej bazy klientów agentów.
Po jej zdobyciu touroperator może przecież wysłać do tych klientów ofertę wyjazdów na korzystniejszych warunkach (np. proponując promocyjne ceny, okazyjne zniżki cen). Pominięcie pośrednictwa agentów jest dla centrali korzystne na krótką metę (który z touroperatorów nie marzy o pełnej liście klientów). Działania takie jednak mogą doprowadzić do pogorszenia się sytuacji niektórych agentów (tych mocnej związanych z TUI) lub do zerwania umów z touroperatorem. Podobna sytuacja miała miejsce w Niemczech, gdzie agenci przyznawali, że są bezsilni wobec siłowych działań potentata.Być może strata wizerunkowa nie jest ważna dla TUI Poland.
Być może jest to początek akcji wypowiadania umów agencyjnych. Agent, który odmówi udostępniania danych adresowych klientów, raczej nie ma szans na dalszą współpracę z TUI Poland.
Touroperator w tym roku wychodzi na pierwsze miejsce pod względem sprzedaży, więc cięcie kosztów (przez zmniejszenie liczby agentów), może jeszcze bardziej pomóc w utrzymaniu tej pozycji.
Poproszony o komentarz, Marek Kamieński z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, podkreślił: „Nie spotkałem się z podobnymi działaniami ze strony innych touroperatorów w Polsce. Owszem, niektórzy proszą o adresy mailowe klientów, TUI Poland, jako jedyny – żąda.”
Według TUI Poland najwyraźniej każdy klient musi mieć swój adres mailowy. Jeśli go nie ma – niech wykupuje wycieczki u innego touroperatora.
POWIĄZANE WPISY
15 maja 2025
Exim Tours rozpoczął sprzedaż sezonu zima 2025/2026
Exim Tours rozpoczął sprzedaż oferty zimowej na sezon 2025/2026. W programie znalazły się…
0 Komentarzy5 Minuty
15 maja 2025
Rainbow wchodzi na rynek rumuński i przejmuje 70 proc. udziałów w Paralela 45
Rainbow Tours ogłasza strategiczne przejęcie 70 proc. udziałów w rumuńskim biurze podróży…
0 Komentarzy3 Minuty
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Rainbow prezentuje ofertę rejsów wycieczkowych na sezon zima 2025/2026
Biuro podróży Rainbow wprowadza do oferty 20 programów rejsowych na sezon zima 2025/2026.…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
eSky.pl: Ceny rodzinnych wakacji za granicą w 2025
Wakacyjny wypoczynek z dziećmi za granicą nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Jak…
0 Komentarzy5 Minuty
8 maja 2025
Ecco Travel zaprasza agentów na study tour do Nepalu
We wrześniu 2025 roku Ecco Travel zorganizuje study tour dla agentów, którego program…
0 Komentarzy2 Minuty
5 maja 2025
Itaka rozwija flotę transportową w Turcji na sezon letni 2025
Itaka rozwija flotę transportową w Turcji na sezon letni 2025. Nowoczesne autokary i…
0 Komentarzy1 Minuta
2 maja 2025
Austriackie warsztaty w Warszawie
24 kwietnia br. Austria Info zorganizowała warsztaty dla biur podróży. Austriackie…
0 Komentarzy1 Minuty