Travelport zwiększa udziały w eNett
Firma Travelport poinformowała o zwiększeniu swojego udziału w spółce joint venture eNett International, założonej w roku 2009 przez Travelport i PSP International w celu wprowadzenia innowacyjnych, zintegrowanych rozwiązań płatniczych dostosowanych do specyfiki branży turystycznej.
Od utworzenia spółki joint venture w czerwcu 2009 r. Travelport miał w niej większościowy udział 57 proc., a reszta akcji należała do jego partnera, PSP International. W ciągu pierwszych pięciu lat spółka rozwijała się pomyślnie i obecnie jej działalność stanowi rosnącą część oferty „Beyond Air” firmy Travelport oraz element realizowanego przez nią strategicznego planu przekształcenia branży turystycznej. W ramach zawartej umowy Travelport przejmie od PSP International dodatkowe 16 proc. akcji, co zwiększy do 73 proc. jego udział w spółce eNett, której wartość wynosi 450 mln USD.
Jednocześnie firma PSP International zawarła z eNett długoterminową umowę dotyczącą świadczenia różnych usług bankowych. Między innymi PSP International staje się głównym emitentem używanych przez eNett wirtualnych numerów rachunków (Virtual Account Numbers — VAN). Ponadto spółka eNett będzie mogła wyjść ze swoją innowacyjną platformą i swoim systemem operacyjnym poza branżę turystyczną.
Gordon Wilson, prezes i dyrektor generalny firmy Travelport powiedział: „eNett odgrywa ważną rolę w realizacji celu, jaki stawia sobie Travelport, czyli przekształcenia branży turystycznej w sposób umożliwiający wprowadzenie innowacyjnych, alternatywnych metod płatności w transakcjach B2B, które stanowią znaczną część globalnego rynku. Travelport uważa, że warto teraz zwiększyć swój udział w tej rozwijającej się spółce. Nowa umowa pozwala obydwu akcjonariuszom eNett odgrywać role lepiej odzwierciedlające ich potencjał. Z jednej strony jest to wiedza i doświadczenie PSP International w dziedzinie usług bankowych, a z drugiej oferta firmy Travelport — platforma, relacje z globalną siecią biur podróży i dostawcami produktów turystycznych oraz zaawansowany system”.
Anthony Hynes, dyrektor generalny eNett International dodał: „Wraz z podpisanym w ubiegłym miesiącu przedłużeniem na wiele lat naszego partnerstwa z MasterCard ta nowa umowa umożliwia spółce eNett szersze wykorzystanie kompetencji swoich udziałowców w nowych obszarach rynku i branżach na całym świecie.”
Rob Bishop, dyrektor zarządzający PSP International skomentował: „Nowa umowa w sprawie udziałów pozwala PSP budować relacje z firmą Travelport w szerszym obszarze i w dłuższej perspektywie czasowej. Chcemy nadal zapewniać eNett dostęp do różnych nowych i nowatorskich usług płatności, w tym do elastyczniejszych modeli finansowania transakcji, a także bieżącą pomoc techniczną w zakresie nowych produktów i usług”.
Spółka eNett osiągnęła globalny sukces po wprowadzeniu w roku 2011 wirtualnych numerów rachunków (VAN), co ułatwiło realizowanie płatności na rzecz dostawców klientom w 47 krajach na całym świecie. Dzięki użyciu unikatowych wirtualnych numerów rachunków MasterCard eNett umożliwia biurom podróży szybkie, łatwe i bezpieczne dokonywanie i otrzymywanie płatności.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty