Travelport podpisał umowę z czterema wielkimi biurami
Travelport, dostawca czołowej platformy handlowej dla branży turystycznej, poinformował o nawiązaniu współpracy z czterema innowacyjnymi biurami podróży korzystającymi z interfejsu Travelport Universal API (Universal Application Programming Interface).
Dzięki tej współpracy biura te zyskają możliwość uruchamiania nowych usług zapewniających klientom szerszy dostęp do informacji oraz większą elastyczność na etapie rezerwowania biletów.
Dzięki najnowocześniejszemu interfejsowi Universal API oferowanemu przez Travelport internetowe biura podróży, dostawcy narzędzi do rezerwacji podróży służbowych oraz konsultanci mogą gromadzić oferty z wielu różnych źródeł i prezentować je w spójnej formie swoim klientom. Takie rozwiązanie zapewnia wyższą skuteczność wyszukiwania, porównywania, rezerwacji i płatności. Ponadto ułatwia podróżnym zapoznawanie się z pełną ofertą linii lotniczych — w tym m.in. z taryfami i dostępnymi usługami dodatkowymi — w sposób dostępny dotychczas wyłącznie dla pracowników biur podróży korzystających z platformy Travelport Smartpoint przeznaczonej dla punktów sprzedaży.
Koncepcja otwartej platformy przyciąga uwagę najzdolniejszych programistów z całego świata, pragnących tworzyć niezwykłe produkty oparte na platformie Travel Commerce Platform oferowanej przez firmę Travelport. To podejście stanowi główny aspekt strategii Travelport, która ma za zadanie zmienić charakter współpracy z dostawcami usług turystycznych — z opartego na kosztach na oparte na rzeczywistej wartości. Należy przy tym zaznaczyć, że w 2015 r. duża społeczność złożona z blisko 1100 programistów wykorzystała interfejs Travelport Universal API do stworzenia własnych aplikacji.
Do grona klientów, z którymi firma Travelport współpracowała przy opracowywaniu nowych usług, należą:
Travel with Lia – dynamicznie rozwijająca się firma rezerwacyjna dla podróży służbowych w RPA. Dzięki stosowaniu interfejsu Travelport Universal API podróżni mogą zmieniać szczegóły podróży z każdego miejsca – w łatwy i efektywny sposób oraz z zachowaniem zgodności z polityką firmy. Travel with Lia to także pierwszy klient Travelport, który wdrożył nowe rozwiązanie „Automated Exchanges”. Pozwala ono nie tylko zaoszczędzić czas i ograniczyć liczbę czynności po stronie podróżnych (a tym samym zapobiec ich irytacji), lecz także zmniejszyć nakład pracy wymaganej od organizatora podróży służbowych. Dzięki temu może się on skupić się na tworzeniu wartości dodanej, jaką będzie oferować podróżnym.
Skylord Travel Plc – internetowe biuro podróży z siedzibą w Wielkiej Brytanii, które jako pierwsze w Europie oferuje klientom bezpośredni dostęp do informacji o taryfach i usługach dodatkowych w ofercie linii lotniczych. Do tego celu firma wykorzystuje platformę Travelport Travel Commerce Platform ułatwiającą klientom zrozumienie wszystkich usług objętych poszczególnymi typami taryf. Firma Skylord zdołała pomyślnie ukończyć proces tworzenia rozwiązania w ciągu zaledwie kilku dni, tym samym udostępniając klientom bogatą ofertę ponad 150 linii lotniczych. Stało się to możliwe dzięki ujednoliceniu usługi dla wszystkich linii oraz dzięki zastosowaniu łatwego do wdrożenia procesu opartego na interfejsie Travelport Universal API.
OneTwoTrip – jeden z liderów rosyjskiego rynku internetowych biur podróży. To pierwszy klient Travelport w Rosji, który udostępnia na swojej stronie internetowej informacje o taryfach i usługach dodatkowych linii lotniczych, co pozwala klientom lepiej zrozumieć pełną ofertę przed dokonaniem rezerwacji. Dzięki wprowadzeniu informacji o taryfach udostępnianych za pośrednictwem interfejsu Travelport Universal API firma OneTwoTrip jest w stanie zapewnić swoim odbiorcom bardziej kompleksową obsługę, ułatwić dokonywanie rezerwacji oraz zwiększać lojalność klientów.
Travel Loop – hiszpańska firma specjalizująca się w opracowywaniu i dystrybucji rozwiązań technologicznych do zarządzania podróżami. Opracowane przez firmę narzędzie „Pursuit” do samodzielnej rezerwacji korzysta z interfejsu Universal API integrującego funkcje zakupów udostępniane przez Travelport i oferującego klientom dostęp do usług dodatkowych.
Ujjwal Sehgal, dyrektor Skylord Travel Plc, powiedział: „Jesteśmy obecni w branży turystycznej od 33 lat, dostarczając biurom podróży i klientom detalicznym w Wielkiej Brytanii usługi w zakresie taryf i sprzedaży biletów. Dzięki wprowadzeniu informacji udostępnianych przez Travelport na temat taryf i usług dodatkowych linii lotniczych możemy znacznie zwiększyć jakość naszych usług. Pragniemy prowadzić naszą działalność w sposób innowacyjny, aby dostarczać naszym agentom i klientom informacje na temat alternatywnych możliwości podróży, które dotychczas mogli uzyskać wyłącznie na stronach linii lotniczych. Udostępniane oferty pozwalają naszym klientom podejmować bardziej efektywne i świadome decyzje. To rozwiązanie korzystne dla wszystkich — firmy Skylord, naszych klientów oraz linii lotniczych.”
Arno Van Rensburg, starszy programista w firmie Touchlab odpowiedzialnej za tworzenie oprogramowania dla Travel with Lia dodał: „Udostępnienie podróżnym rozwiązania umożliwiającego samodzielne wprowadzanie zmian w planie podróży zapewni firmie Travel with Lia znaczne korzyści. Osoby podróżujące służbowo muszą często zmieniać swoje plany. Teraz, zamiast kontaktować się z biurami w tradycyjny, mało wygodny sposób, będą mogły wymieniać bilety za pośrednictwem aplikacji Travel with Lia dostępnej na komputerach i urządzeniach mobilnych.”
JP Ephithite, starszy menedżer Travelport ds. otwartej platformy, ocenił: „Innowacyjność to wspólna więź łącząca firmy takie jak Travel with Lia, Skylord Travel, OneTwoTrip oraz Travel Loop. Travelport sprawia, że nowoczesne biura podróży mogą realizować swoje ambitne plany przez opracowywanie usług opartych na naszej otwartej platformie. W ten sposób umożliwiamy im zwiększenie przychodów, a jednocześnie rozszerzamy korzyści oferowane przez naszą platformę w porównaniu z alternatywnymi kanałami dystrybucji.”
POWIĄZANE WPISY
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy5 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty
26 listopada 2024
Travelplanet.pl: Egipt i Turcja liderami świątecznych wyjazdów Polaków
Wyjazdy świąteczne i sylwestrowe organizowane przez biura podróży cieszą się coraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty