To był udany sezon zimowy na Słowacji

Ponad 20 proc więcej turystów, ok. 20 proc. większe przychody – słowacka firma Tatry Mountain Resort (TMR), właściciel stacji narciarskich w Tatrach Wysokich i Niskich Tatrach podsumowała sezon zimowy. TMR jest właścicielem stacji: Jasnej pod Chopokiem, Tatrzańskiej Łomnicy, Starego Smokowca, Szczyrbskiego Jeziora i aquaparku Tatralandia oraz ośrodków w Czechach – Szpindlerowy Młyn i Polsce – Szczyrk.
W Niskich Tatrach, w Jasnej, jazda na nartach zaczęła się 5 grudnia 2014 roku, dzień później sezon ruszył w Tatrach Wysokich. Najwyżej położona trasa na Słowacji, z Łomnickiego Siodła, zaczęła funkcjonować 13 stycznia 1015 roku. Oficjalnie sezon skończy się 10 maja i jeśli warunki zimowe pozwolą, tegoroczny sezon będzie można uznać za jedne z dłuższych – 157 śnieżnych dni.
Przychody TMR w tym sezonie wzrosły, w porównaniu do ubiegłego sezonu zimowego, o 19,9 proc., liczba turystów wzrosła o 20,2 proc., liczba gości Tatralandii – o 6,7 proc. Przychody ze sprzedaży skipassów wzrosły o 23,3 proc., zaś przychody w gastronomii – o 28,3 proc. Inne usługi i sklepy sportowe przyniosły przychody większe o 31,2 proc. niż poprzednim sezonie.
Prezes TMR Bohus Hlavatý powiedział: „W przeciwieństwie do ubiegłego roku, pogoda sprzyjała nam praktycznie przez cały sezon zimowy. Sezon udało nam się rozpocząć zgodnie z palnem, 5 grudnia. Mimo silnych wiatrów wiejących w tym sezonie na Chopku, udało nam się utrzymywać stoki w bardzo dobrym stanie. Podczas szczytu sezonu w Święta Bożego Narodzenia i w Nowy Rok, odnotowaliśmy maksymalne obłożenie naszych hoteli i to mimo spadku liczby turystów z krajó1) rosyjskojęzycznych. Zastąpili ich goście z Polski, Czech i Słowacji. Najważniejszym czynnikiem, który zdecydował o naszych bardzo dobrych wynikach były idealne warunki narciarskie, na większości stoków było ponad metr śniegu.”
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










