To był udany sezon Enter Air – ponad 104 mln zysku netto.
Przychody Enter Air w pierwszych trzech kwartałach tego roku wyniosły 1,34 mld zł, o 26,4 proc. więcej niż w pierwszych dziewięciu miesiącach ubiegłego roku. Spółka wypracowała tym okresie 104,5 mln zł zysku netto.
Przychody Enter Air wyniosły 1,34 mld zł w trzech kwartałach 2019 r. i były o 26,4 proc. wyższe od 1,06 mld zł w analogicznym okresie 2018 r. Spółka wypracowała 230,9 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 88 proc. r/r) i o 32,9 proc. wyższy zysku netto, który wyniósł 104,5 mln zł. Wynik EBITDA po trzech kwartałach 2019 r. ukształtował się na poziomie 315,1 mln zł wobec 136,2 mln zł rok wcześniej.
Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air, powiedział: „Sezon letni to jak zawsze najgorętszy okres w branży, w którym działamy na pełnych obrotach, czego efekty widać w świetnych wynikach finansowych. W szczycie sezonu operowaliśmy na 25 samolotach przewożąc klientów czterech największych polskich i wielu zagranicznych biur podróży. Sprzyja nam dobra kondycja rynku i związany z tym niesłabnący popyt na nasze usługi. Dla największych i jednocześnie najlepszych touroperatorów na rynku jesteśmy sprawdzonym i stabilnym partnerem, dzięki czemu możemy konsekwentnie zwiększać skalę działania i efektywność prowadzonego biznesu.
Osiągnięte wyniki były lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku głównie dzięki dużemu zapotrzebowaniu na loty w czasie niskiego sezonu, ale także dzięki stabilnemu popytowi w lecie. Rynek europejski powoli oczyszcza się z nadpodaży. Bankrutują kolejno ci, którzy przeinwestowali planując zbyt optymistyczny rozwój. Enter Air zawsze planował i realizował swoje przedsięwzięcia w sposób konserwatywny, co przyniosło bardzo dobre efekty w długim horyzoncie czasowym, stawiając nas w czołówce firm lotniczych w Europie.”
W październiku 2019 r. Enter Air zawarł z TUI Poland aneks do aktualnie obowiązującej umowy na sezon Zima 2019/2020, w wyniku którego wartość umowy w zakresie programu bazowego wzrosła do 31,4 mln USD (ok. 120,8 mln zł) i dodatkowo przedłużył współpracę z tym touroperatorem o kolejne dwa lata. Wartość umowy w pierwszym roku dotyczącym sezonu Lato 2020 i Zima 2020/2021 wynosi 147,9 mln USD (ok. 569,3 mln zł). Dokładny wolumen dotyczący sezonu turystycznego Lato 2021 i Zima 2021/2022 zostanie określony w przyszłości. Wartość umowy w drugim roku nie będzie jednak niższa niż 147,9 mln USD.
Grzegorz Polaniecki dodał: „Jesteśmy w trakcie uzgadniania szczegółów ostatnich kilku kontraktów na kolejne sezony z naszymi klientami. Sytuacja na rynku jest dobra, konkurencja osłabiona i nieprzewidywalna, a zgłaszane zapotrzebowanie na nasze usługi przewozowe jest wysokie w całej Europie. Utrzymujemy przewagę dzięki efektywnemu, niskokosztowemu modelowi biznesowemu, dzięki któremu wygrywamy z konkurencją w dłuższym okresie czasu .”
POWIĄZANE WPISY
25 lutego 2021
TAL Aviation Poland partnerem linii lotniczych Lumiwings
Od 29 marca linie lotnicze Lumiwings uruchomią bezpośrednie loty między Polską i…
0 Komentarzy2 Minuty
24 lutego 2021
Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja
Agenci obsługujący do tej pory ruch służbowy szukają ratunku w obszarze cargo.…
0 Komentarzy4 Minuty
24 lutego 2021
Piotr Pogonowski odszedł z Polonusa
Piotr Pogonowski, dyrektor zarządzający Polonusa poinformował o swoim odejściu z…
0 Komentarzy1 Minuty
23 lutego 2021
Malediwy – Europa Wschodnia rządzi – Polska dołączy, ruszył charter ITAKI
Imponujące wyniki przyjazdowe z krajów Europy wschodniej na Malediwy 70% wzrost. Polska…
0 Komentarzy5 Minuty
22 lutego 2021
Wizz Air: dzięki systemowi 95 proc. zwrotów tygodniowo
Linia lotnicza Wizz Air uruchomiła automatyczny system zwrotu środków w maju 2020 roku,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 lutego 2021
Ruch pielgrzymkowy – szczepienia i LOT dadzą nowy impuls?
Ruch pielgrzymkowy zmarł, szczepienia dają nadzieje. Czy w ofercie LOT pojawią się nowe…
0 Komentarzy5 Minuty
22 lutego 2021
Air France – aplikacja ICC AOK Pass pozwoli na elektroniczną weryfikację testów
11 marca ruszy 4-tygodniowy program pilotażowy na 2 trasach Air France: Paryż (CDG) –…
0 Komentarzy2 Minuty
20 lutego 2021
Rynek GSA dla linii/hoteli i DMC w Polsce krwawi – zmiana modelu?
Rynek GSA w Polsce czeka zmiana. Model oparty na pracy projektowej /free lancerach? A…
0 Komentarzy7 Minuty
19 lutego 2021
Emirates udostępnią agentom więcej funkcji Emirates Gateway
Od 1 lipca linie Emirates będą oferować swoim partnerskim biurom podróży dostęp do…
0 Komentarzy3 Minuty