TMR, właściel największych stacji narciarskich na Słowacji podsumował zimę

Obroty w omawianym sezonie były wyższe od poprzedniego o 3,6 proc. Frekwencja na stokach jednak zmalała o 4,7 proc. Liczba gości w aquaparku Tatralandia wzrosła o 4,1 proc.
Słowacka spółka Tatry Mountain Resorts, a.s. (TMR) opublikowała raport podsumowujący sezon zimowy 2013/14.
Spółka TMR jest właścicielem hoteli w Tatrach Wysokich oraz stacji narciarskich w Jasnej w Niskich Tatrach, w Tatrzańskiej Łomnicy, Szczyrbskim Jeziorze, Starym Smokowcu w Tatrach Wysokich oraz w Szpindlerowym Młynie w Czechach a także aquaparku Tatralandia. Niedawno spółka wykupiła stację narciarską w Szczyrku w Polsce.
Obroty w omawianym sezonie były wyższe od poprzedniego o 3,6 proc. Frekwencja na stokach jednak zmalała o 4,7 proc. Liczba gości w aquaparku Tatralandia wzrosła o 4,1 proc. Jeśli chodzi o obłożenie hoteli w ostatnim sezonie zimowym, to wzrosło ono o 3,8 proc., średnia cena noclegów wzrosła o 13,8 proc. Sprzedaż skipassów spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim sezonem, zaś wzrosły przychody aquaparku Tatralandia – o 10,2 proc., restauracji – o 3,7 proc. i w sklepach – o 1,6 proc.
Prezes zarządu TMR Bohuš Hlavatý powiedział: „W tym sezonie mieliśmy łagodną i suchą zimę, co miało wpływ zarówno na liczbę turystów, jak i na dochody w stacjach narciarskich. Ponadto, w ubiegłym roku do sezonu zimowego zaliczaliśmy okres Świąt Wielkanocnych, które w tym roku są później. Pomimo nie najlepszych warunków pogodowych, uzyskaliśmy dobry wynik. Jest to efekt odpowiednio wcześnie zaczętego sztucznego naśnieżania. Dzięki temu, w naszych ośrodkach narciarze mogli jeździć dużo dłużej niż w innych słowackich stacjach. Mniejszą liczbę turystów na stokach, zrekompensowała nam większa liczba gości w Tatralandii. Wysoki poziom świadczonych tam usług plus pogoda, sprawiły, że aquapark osiągnął bardzo dobre wyniki. Dynamiczny rozwój naszego segmentu hotelowego jest głownie wynikiem rosnącej liczby gości z Polski i Ukrainy. Dają o sobie znać nasze działania marketingowe na tych rynkach, skupione na pokazywaniu wysokiej jakości usług i trafionych inwestycji w infrastrukturę turystyczną. To daje owoce.”
Miniony sezon narciarski rozpoczął się 29 listopada 2013 roku. Stopniowo otwierane stacje TMR, oferowały 46 kilometrów tras w Jasnej i 24 kilometry w Tatrach Wysokich. Na 123 dni sezonu (od 29.11.2013 do 31.03.2014) kolejki nie funkcjonowały tylko jedne dzień w Szczyrbskim Jeziorze i 13 dni w Tatrzańskiej Łomnicy. Było to spowodowane zbyt silnym wiatrem.
Dni słonecznych zanotowano: w Jasnej – 51, w Szczyrbskim Jeziorze – 63, w Tatrzańskiej łomnicy 64.
W Tatrach Wysokich najwięcej było turystów słowackich – 56 proc., potem Polaków – 20 proc., Czechów – 10 proc., Rosjan – 5 proc. i Ukraińców – 4 proc. W Jasnej najwięcej było Polaków – 32 proc., potem Słowaków – 30 proc., Czechów – 9 proc., Ukraińców i Rosjan – po 6 proc.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










