TFG: bez zmian w turystyce czarterowej w I półroczu 2019
W pierwszym półroczu 2019 roku biura podróży obsłużyły ponad 3,7 mln klientów. Prawie nie zmieniła się liczba podróżnych, którzy polecieli na wakacje w ramach samolotami czarterowanymi przez organizatorów turystyki. Wzrosty zanotowano w turystyce do krajów pozaeuropejskich w przypadku wyjazdów realizowanych połączeniami rejsowymi.
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny opublikował dane za drugi kwartał 2019 roku. Ogółem liczba podróżnych, którzy pojechali z biurami podróży, wynosiła 3,737 mln. Zawarto umowy na wyjazd dla 3,899 mln osób, do skutku nie doszły wyjazdy dla 162,4 tys. klientów.
Dobry rok dla egzotyki
Najbardziej wzrosła liczba klientów, którzy wyjechali do krajów pozaeuropejskich innymi środkami transportu niż lotnicze połączenia czarterowe. W pierwszym półroczu 2019 roku ich liczba wynosiła 115,8 tys., czyli o 17,1 proc. więcej niż w 2018 (98,84 tys.).
Minimalny wzrost w czarterach
Liczba klientów, którzy skorzystali z wyjazdów czarterowych prawie się nie zmieniła – z 1,411 mln w pierwszym półroczu 2018 wzrosła do 1,418 mln w 2019, co oznacza wzrost o 0,5 proc.
Klientów, którzy wyjechali do krajów europejskich (niesąsiadujących z Polską) autokarami bądź samolotami rejsowymi, było w pierwszej połowie 2019 roku 429,49 tys., czyli o 8,6 proc. mniej niż w tym samym okresie 2018 roku (460,22 tys.).
Od lipca 2018 roku TFG rejestruje również umowy dotyczące imprez z dojazdem własnym. Do krajów pozaeuropejskich wyjechało w ten sposób w 2019 roku 4,83 tys. klientów biur podróży, do krajów Europy (niesąsiadujących z Polską) natomiast – 28,29 tys.
Najwięcej klientów wybiera bliskie kierunki
W pierwszym półroczu 2019 roku 1,740 mln osób zdecydowało się na wyjazdy z biurami podróży do państw mających lądową granicę z RP, do obwodu kaliningradzkiego oraz na wyjazdu krajowe. Liczby tej nie porównujemy z 2018 rokiem, ponieważ wtedy jeszcze do statystyki doliczano przyjazdy turystów zagranicznych do Polski.
Powyższe dane uwzględniają korektę, czyli przedstawiają liczbę klientów, którzy faktycznie zrealizowali wyjazdy, nie zaś liczbę tych, którzy zawarli umowy z organizatorami turystyki.
POWIĄZANE WPISY
6 czerwca 2023
Meetings Week Poland 2023 już od 12 czerwca w Warszawie
W dniach 12-13 czerwca 2023 roku odbędzie się jedenasta edycja konferencji Meetings Week…
0 Komentarzy3 Minuty
5 czerwca 2023
Raport Wakacje.pl o trendach podróżniczych na sezon letni. „Turcja, Grecja i Egipt nadal na topie”
Analiza Wakacje.pl wykazuje, że dwóch na trzech klientów wybierze się na tegoroczny urlop…
0 Komentarzy4 Minuty
2 czerwca 2023
Fly.pl odnotowuje rekordową sprzedaż w maju. Polacy wybierają wycieczki do Turcji, Egiptu i Grecji
Biuro podróży Fly.pl odnotowało kolejny rekordowy miesiąc sprzedaży w maju. W porównaniu…
0 Komentarzy2 Minuty
2 czerwca 2023
Itaka rusza z nowym projektem videocastów
Itaka rozszerza swoje działania promocyjne, aby w nowy sposób dotrzeć do klientów. Już…
0 Komentarzy1 Minuty
2 czerwca 2023
Maciej Szczechura od lipca prezesem Rainbow, Grzegorz Baszczyński będzie w radzie nadzorczej
Grzegorz Baszczyński, dotychczasowy Prezes Zarządu, przechodzi do Rady Nadzorczej. Spółką…
0 Komentarzy4 Minuty
31 maja 2023
Warsztaty Meet Tenerife w Polsce – promocja turystycznego potencjału wyspy
W ostatnich dniach w czterech miastach w Polsce odbyły się warsztaty Meet Tenerife, które…
0 Komentarzy3 Minuty
31 maja 2023
Kenia na mapie Rainbow. Nowy kierunek lotów z Wrocławia
W sezonie zima 2023/24, biuro podróży Rainbow po raz pierwszy zaoferuje klientom loty z…
0 Komentarzy4 Minuty
29 maja 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen sierpniowych imprez turystycznych
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 31 lipca i 6 sierpnia 2023…
0 Komentarzy4 Minuty
25 maja 2023
Travelplanet.pl: ceny na lato 2023 wzrosły, ale połowa Polaków planuje wakacyjny wyjazd
Blisko połowa Polaków (49 proc.) zamierza wyjechać na wakacje tego lata, jednak badanie…
0 Komentarzy6 Minuty