Szlak Cha – Ka – Bi będzie promował Podlasie

Jedną z nowych propozycji turystycznych promujących subregion podlaski jest koncepcja szlaku aktywnej turystyki wodnej CHa – KA – Bi. Pod tą oryginalną nazwą kryją się największe atrakcje tej części kraju – Czarna Hańcza, Kanał Augustowski i Biebrza.
Czarna Hańcza jedna z najbardziej urokliwych rzek na spływy kajakowe, Biebrza w największym w Polsce parku narodowym to raj dla miłośników przyrody a łącznikiem pomiędzy tymi rzekami jest Kanał Augustowski. To Pomnik Historii, jeden z największych zabytków hydrotechnicznych w Polsce powstały w I poł XIX w. jednocześnie umożliwiający przekroczenie granicy z Białorusią na znajdującym się na śluzie Kurzyniec przejściu wodno – pieszo – rowerowym.
Inaugurację tego szlaku zaplanowano na 11 czerwca w Augustowie. Podczas odbywającej się wówczas konferencji, uczestnicy omówią najważniejsze wyzwania z którymi wszyscy interesariusze muszą się zmierzyć oraz podpiszą wspólną deklarację. Będzie ona wyznaczała najważniejsze kierunki działań jej sygnatariuszy zgodnie z zasadą, że razem można więcej i lepiej.
Należy w zgodzie z naturą właściwie zagospodarować obie rzeki i Kanał począwszy od budowy infrastruktury nie tylko dla wodniaków, tworzenia nowych szlaków turystycznych, przygotowywania aplikacji mobilnych aż po działania promocyjne. Niezwykle istotne jest to, aby te działania prowadzić w sposób skoordynowany, we współpracy samorządów lokalnych, przedsiębiorców i podmiotów, od których zależy rozwój obszaru.
W konferencji wezmą udział samorządowcy terenów przylegających do tych akwenów wodnych, władze parków narodowych, przedsiębiorcy, przedstawiciele organizacji turystycznych zarówno ogólnokrajowych, regionalnych i lokalnych.
Organizatorem konferencji jest Lokalna Grupa Działania „Kanał Augustowski” a Partnerem strategicznym Marszałek Województwa Podlaskiego
POWIĄZANE WPISY
16 lipca 2025
Piotr Borys o planie na 9,5 proc. PKB z turystyki. „Zmieniamy system zarządzania turystyką” [WYWIAD]
Dyskusja o wprowadzeniu opłaty turystycznej w Polsce wciąż trwa i – jak zapewnia Piotr…
0 Komentarzy22 Minuty
15 lipca 2025
Nowy trend w MICE: hybrydowe spotkania wzmacniają sektor hotelarski
Branża MICE w Warszawie zakończyła sezon konferencyjny 2024/2025 z rosnącą liczbą…
0 Komentarzy5 Minuty
15 lipca 2025
Wakacyjne trendy Polaków w Google: Hiszpania wyprzedza Włochy, a all inclusive zyskuje na popularności
Rozpoczął się sezon wakacyjny, a dane z wyszukiwarki Google pokazują wyraźny zwrot w…
0 Komentarzy5 Minuty
14 lipca 2025
II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji: „Zarządzanie turystyką i rekreacją – wczoraj, dziś i jutro” już 28 listopada
Społeczna Akademia Nauk wraz ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego zapraszają na II…
0 Komentarzy2 Minuty
14 lipca 2025
Rusza 4. edycja Szlaku Maślanki Mrągowskiej
Maślanka Mrągowska po raz kolejny wyznacza kierunek wakacyjnej przygody. Czwarta odsłona…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lipca 2025
Gubałówka zaprasza na lato 2025: plaża w górach, sport i góralski folklor
Na czas wakacji Gubałówka - jeden z najchętniej odwiedzanych ośrodków turystycznych Grupy…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lipca 2025
Międzynarodowa agencja Kleber Group otwiera oddział w Polsce
Międzynarodowa agencja komunikacyjna Kleber Group rozpoczęła działalność na polskim…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lipca 2025
Od Szkocji po Mazowsze. V edycja Dnia Szkockiego w Jadowie
Jadów po raz piąty zamienił się w szkocką stolicę Mazowsza. 5 lipca odbyła się kolejną…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2025
Kiwi.com: Lotnisko w Krakowie liderem wśród zagranicznych turystów odwiedzających Polskę
Z danych Kiwi.com wynika, że w sezonie letnim 2025 roku krakowskie lotnisko stało się…
0 Komentarzy4 Minuty
Jak ktoś chce dla projektu Szlaku Turystycznego przygotowywać aplikacje mobilne to powinien wziąć głęboki oddech i przemyśleć to jeszcze raz. Jeżeli nadal mu wyjdzie, że aplikacje mobilne to dobry pomysł to może od razu ten budżet na nie przeznaczony przekazać na Dom Dziecka w regionie albo na schronisko dla zwierząt – więcej dobrego to przyniesie… O tempora, o mores.