Szlak Cha – Ka – Bi będzie promował Podlasie

Jedną z nowych propozycji turystycznych promujących subregion podlaski jest koncepcja szlaku aktywnej turystyki wodnej CHa – KA – Bi. Pod tą oryginalną nazwą kryją się największe atrakcje tej części kraju – Czarna Hańcza, Kanał Augustowski i Biebrza.
Czarna Hańcza jedna z najbardziej urokliwych rzek na spływy kajakowe, Biebrza w największym w Polsce parku narodowym to raj dla miłośników przyrody a łącznikiem pomiędzy tymi rzekami jest Kanał Augustowski. To Pomnik Historii, jeden z największych zabytków hydrotechnicznych w Polsce powstały w I poł XIX w. jednocześnie umożliwiający przekroczenie granicy z Białorusią na znajdującym się na śluzie Kurzyniec przejściu wodno – pieszo – rowerowym.
Inaugurację tego szlaku zaplanowano na 11 czerwca w Augustowie. Podczas odbywającej się wówczas konferencji, uczestnicy omówią najważniejsze wyzwania z którymi wszyscy interesariusze muszą się zmierzyć oraz podpiszą wspólną deklarację. Będzie ona wyznaczała najważniejsze kierunki działań jej sygnatariuszy zgodnie z zasadą, że razem można więcej i lepiej.
Należy w zgodzie z naturą właściwie zagospodarować obie rzeki i Kanał począwszy od budowy infrastruktury nie tylko dla wodniaków, tworzenia nowych szlaków turystycznych, przygotowywania aplikacji mobilnych aż po działania promocyjne. Niezwykle istotne jest to, aby te działania prowadzić w sposób skoordynowany, we współpracy samorządów lokalnych, przedsiębiorców i podmiotów, od których zależy rozwój obszaru.
W konferencji wezmą udział samorządowcy terenów przylegających do tych akwenów wodnych, władze parków narodowych, przedsiębiorcy, przedstawiciele organizacji turystycznych zarówno ogólnokrajowych, regionalnych i lokalnych.
Organizatorem konferencji jest Lokalna Grupa Działania „Kanał Augustowski” a Partnerem strategicznym Marszałek Województwa Podlaskiego
POWIĄZANE WPISY
6 lutego 2023
A&o Hostels z najwyższym wynikiem w zakresie zrównoważonego rozwoju
W 2025 roku a&o chce być pierwszą siecią hosteli o zerowej emisji CO2 w Europie – dzięki…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2023
Żeglarskie Mistrzostwa Kobiet odbędą się ponownie w Sopocie
Po pierwszej zeszłorocznej edycji regat Women On Water, Żeglarskie Mistrzostwa Kobiet…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2023
IMTM 2023: spodziewamy się około 20 tys. odwiedzających
W dniach 14-15 lutego 2023 roku odbędą się w Tel Awiwie po raz 29. Międzynarodowe Targi…
0 Komentarzy1 Minuty
3 lutego 2023
PIT objął patronat nad Akademią Liderek Turystyki
Polska Izba Turystyki jako organizacja zrzeszająca przedsiębiorców turystycznych i…
0 Komentarzy1 Minuty
2 lutego 2023
Polskie lotniska regionalne obsłużyły prawie 27 mln pasażerów w 2022
Związek Regionalnych Portów Lotniczych opublikował statystyki dotyczące ruchu…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
Alfred Wagner prezesem Wrocławskiej Organizacji Turystycznej
31 stycznia Agnieszka Szymerowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Rusza czwarta edycja programu Poznaj Lublin z Przewodnikiem
Już 4 lutego rozpocznie się kolejna edycja programu „Poznaj Lublin z Przewodnikiem”,…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Hotel Nobu zostanie otwarty w Ras Al Khaimah
Wielkoformatowa inwestycja na wyspie Marjan o łącznej powierzchni 70 tys. metrów…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Tatry Super Ski z promocją na wybrane skipassy
Największy projekt narciarskiej w Polsce – Tatry Super Ski – 30 stycznia ruszył z kolejną…
0 Komentarzy3 Minuty
Jak ktoś chce dla projektu Szlaku Turystycznego przygotowywać aplikacje mobilne to powinien wziąć głęboki oddech i przemyśleć to jeszcze raz. Jeżeli nadal mu wyjdzie, że aplikacje mobilne to dobry pomysł to może od razu ten budżet na nie przeznaczony przekazać na Dom Dziecka w regionie albo na schronisko dla zwierząt – więcej dobrego to przyniesie… O tempora, o mores.