Sun & Snow: rośnie konkurencja na rynku wynajmu apartamentów

Wraz ze wzrostem liczby apartamentów wypoczynkowych w polskich kurortach konkurencja będzie się zwiększała, zarówno między właścicielami tych lokali, jak i firmami zarządzającymi. Jak przewiduje Sun & Snow oprócz jakości obsługi i wyposażenia samego apartamentu, ważną rolę będą odgrywały nowe technologie, skuteczność systemów rezerwacyjnych czy też oferta usług dodatkowych.
Sun & Snow w 2023 roku firma ugościła ponad 67 tys. turystów. Oprócz własnego systemu rezerwacyjnego firma współpracuje także z ponad 60 zewnętrznymi kanałami dystrybucji.
„Przez ostatnie 15 lat obserwowaliśmy, jak zmienia się rynek, ale także byliśmy częścią tych zmian dzięki fantastycznemu zespołowi ludzi pracujących z pasją. Obecnie w popularnych kurortach nasycenie apartamentami wypoczynkowymi jest już bardzo duże i będzie nadal rosło. Jest to spore wyzwanie, ale jednocześnie szansa, aby podejmować nowe, innowacyjne projekty. Spośród wielu czynników, które wpłynęły na rozwój spółki, zasadniczą rolę odgrywają nowe technologie, które dają ogromne możliwości dla rozwoju biznesu. Śledzimy na bieżąco trendy, analizujemy najlepsze rozwiązania i sukcesywnie je wdrażamy. Oczywiście cały czas zwracamy dużą uwagę na dostosowanie się do oczekiwań turystów, np. poprzez tworzenie dodatkowych segmentów w ofercie. Myślę, że połączenie innowacyjności z równoczesnym uwzględnieniem potrzeb klientów może znacznie przyczynić się do jeszcze większej rozpoznawalności i rozwoju marki Sun & Snow” – mówi Marcin Dumania, prezes zarządu Sun & Snow.
„Liczba miejsc noclegowych (na przykład w Szklarskiej Porębie) w ostatnich latach podwoiła się, a nawet potroiła. Wciąż oczywiście w cenie są apartamenty gwarantujące piękne widoki, ale także np. takie, które są położone blisko restauracji i posiadają dodatkową infrastrukturę, taką jak siłownie czy baseny. To dziś niemal konieczność na coraz bardziej konkurencyjnym rynku” – dodaje Witold Góralski, od kilkunastu lat współpracujący z Sun & Snow jako właściciel apartamentu.
Jak podkreślają przedstawiciele Sun & Snow od samego początku działalności – kluczowe było zapewnienie apartamentom optymalnego obłożenia – zwłaszcza w trakcie wysokiego sezonu.
„Codziennie dbamy o to, by poszczególne apartamenty były jak najlepiej widoczne dla potencjalnych gości. Dużo uwagi poświęcamy działaniom z zakresu e-commerce, SEO i UX. Naszym priorytetem jest przede wszystkim dostosowanie strony internetowej do stale rosnących oczekiwań klientów, tak, aby była jak najbardziej przyjazna i funkcjonalna. Powstał również program lojalnościowy, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród naszych użytkowników. Wraz z początkiem nowego roku rozpoczęliśmy kolejny projekt, który poszerzy nasze możliwości, a jednocześnie wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom klientów” – mówi Regina Chrząszcz, e-commerce manager w Sun & Snow, która z firmą związana jest od ponad 11 lat.
Sun & Snow w 2023 roku pozyskało ponad 400 nowych apartamentów do swojej oferty, co w dużej mierze jest zasługą biur lokalnych operatora. Właścicieli apartamentów w codziennych wyzwaniach wspierają specjalne rozwiązania on-line, ale także dedykowani opiekunowie dostępni centralnie i lokalnie.
„Dbamy o bliską współpracę z właścicielami apartamentów, dzieląc się naszą wiedzą dotyczącą rynku turystycznego. W ramach panelu właściciela otrzymują oni od Sun & Snow szereg narzędzi dających możliwość wspólnego decydowania o zmianach dotyczących promocji poszczególnych lokali i rozwoju naszego „wspólnego” biznesu. Istotnym wsparciem okazali się również dedykowani opiekunowie, pozostający w stałym kontakcie z właścicielami. Trzeba pamiętać, że właściciele apartamentów zwykle nie mieszkają na stałe tam, gdzie posiadają nieruchomość, dlatego to biuro lokalne jest dla nich oparciem we wszystkich codziennych kwestiach związanych z wynajmem” – podsumowuje Michał Mydlarz, dyrektor regionalny Polska Południowo-Zachodnia, który z Sun & Snow związany jest od 10 lat.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2025
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej” w okresie świątecznym
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej”, mającą na celu zwrócenie uwagi…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Rainbow: najlepsze zagraniczne kierunki na majówkę 2025
Biuro podróży Rainbow przygotowało przegląd kierunków na majówkę, które właśnie w tym…
0 Komentarzy7 Minuty
16 kwietnia 2025
Ryanair i Expedia Group rozszerzają współpracę
Ryanair rozszerza współpracę z Expedia Group. Tanie loty przewoźnika, obejmujące 230…
0 Komentarzy2 Minuty
12 kwietnia 2025
Finnlines uruchomił codzienne rejsy między Malmö i Świnoujściem
Od roku Finnlines obsługuje trasę Szwecja-Polska, która zdobyła solidną pozycję na rynku.…
0 Komentarzy3 Minuty
10 kwietnia 2025
Jubileusz 50-lecia Niemieckiego Szlaku Baśni.
Na konferencji prasowej w Warszawie Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) przedstawiła…
0 Komentarzy3 Minuty
9 kwietnia 2025
Wizz Air połączy Warszawę z Pizą
Linia lotnicza Wizz Air zainaugurowała loty z Lotniska Chopina w Warszawie do Pizy we…
0 Komentarzy1 Minuty
9 kwietnia 2025
Odkryj nowe kierunki w ofercie PLL LOT na lato
PLL LOT zaktualizowały siatkę połączeń na sezon 2025, oferując pasażerom nowe kierunki,…
0 Komentarzy2 Minuty
8 kwietnia 2025
„Follow me” w stylu lat 90. Polonez Caro nową atrakcją Lotniska Chopina
Lotnisko Chopina wzbogaciło swoją flotę pojazdów operacyjnych o kultowy samochód –…
0 Komentarzy1 Minuta
8 kwietnia 2025
Ryanair ogłasza rozkład lotów z Krakowa na lato 2025. 83 trasy i cztery nowe kierunki
1 kwietnia 2025 roku linia lotnicza Ryanair ogłosiła rekordowy rozkład lotów z Krakowa na…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2025
Eksperci turystyki zdrowotnej spotkają się w Kielcach
Już 26–27 kwietnia odbędzie się w Kielcach I edycja Targów Turystyki Zdrowotnej…
0 Komentarzy2 Minuty