Sri Lanka chce polskich turystów

Biuro Promocji Turystycznej Sri Lanki rozpoczyna promocyjną akcję wizerunkową w Polsce. Lankijczycy chcą w dwa lata podwoić liczbę turystów z Polski.
Silna reprezentacja lankijskiej branży turystycznej spotkała się w Warszawie z przedstawicielami polskich biur podróży. To pierwsza tak bogata prezentacja oferty turystycznej Sri Lanki w Polsce. Prezentował się 17 touroperatorów i hotelarzy lankijskich, z polskiej strony stawili się reprezentanci biur podróży, w tym najważniejszych touroperatorów.
Tissa Wijerathne, Ambasador Sri Lanki w Polsce, powiedział: “Taka impreza promująca Sri Lankę w Polsce jest organizowana po raz pierwszy. Udało się to dzięki współpracy Ambasady z Biurem Promocji Turystyczne. Chciałbym podziękować przedstawicielom polskich biur podróży i mediów turystycznych zachęć spotkania z nami i zapoznania się z nasza ofertą… Dlaczego warto odwiedzić Sri Lankę? Odpowiem w prosty sposób: bo to fascynujący kraj z niezliczonymi atrakcjami – dziewiczymi plażami, wspaniałymi krajobrazami i zabytkami kultury zgromadzonymi na niewielkim obszarze.
Sri Lanka może pochwalić się ośmioma obiektami znajdującymi się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO, ponad 1 300 piaszczystymi plażami, 15 parkami narodowymi i 500 tys. Akrów uprawy herbaty. Nasza kultura sięga 2,5 tysiąca lat wstecz. Jak widać, nasza oferta jest bogata i wszechstronna. Nie bez powodów Sri Lanka nazywana jest “perła Oceanu Indyjskiego”, a Marco Polo powiedział o niej – najpiękniejsza z małych wysp. Pomoc w promocji turystycznej Sri Lanki to budowanie pomostów pomiędzy naszymi narodami. Turystyka to jeden z najlepszych mostów, jakie można zbudować między dwoma krajami.”
Shirani Herath, menadżer z Biura Promocji Turystycznej Sri Lanki, przedstawiła największe atrakcje turystyczne Sri Lanki oraz statystyki turystyczne. W 2015 roku Sri Lankę dodwiedziło 1 793 800 turystów, o 17,8 proc. więcej niż w roku 2014. W 2016 roku liczba gości osiągnie ok. 2,2 mln. Turystyka przyniosła do budżetu kraju w ubiegłym roku 2,7 mld dolarów. Do końca sierpnia tego roku odnotowano już 1 173 618 turystów.
Shirani Herath podkreśliła: “Rynek Europy Środkowej jest dla nas bardzo ważny. Zarówno w Polska, jak i Czechy i Wegry to dynamicznie rozwijające się kraje i każdego roku rośnie liczba turystów z tych krajów. W 2014 roku z odnotowaliśmy 11 736 Czechów i 2 697 Wegrów. W ubiegłym roku odpowiednio 15 276 i 2 955. W tym roku, do końca sierpnia – 12 467 (wzrost o 8 proc.) i 2 561 (+20 proc.). Również z Polski odnotowujemy mocno rosnący ruch turystyczny. W 2012 polskich turystów było 6 tysięcy, w ubiegłym roku juz 13 245. Do końca sierpnia tego roku juz 8 994 (+18 proc.).”
Devindre Senarathne, prezes Stowarzyszenia Organizatorów Turystyki Przyjazdowej Sri Lanki dodał: “Dzisiejsza impreza to początek naszej sześciomiesięcznej akcji w Europie Środkowej. Podobne eventy odbędą sie w najbliższych dniach w Pradze i Budapeszcie. Przez pół roku chcemy pokazac Polakom, także biurom podróży, Sri Lankę. Trafić do ich świadomości. Chcemy zbudowac wizerunek Sri Lanki, jako celu podróży. Bedziemy prowadzić akcję promocyjną w social mediach, w internecie. Kiedy biura podróży i klienci dowiedzą się więcej o Sri Lance, pomyślimy o współpracy z polskimi touroperatorami. Zdaję sobie sprawę, że na razie liczba turystów z Polski odwiedzających nasz kraj nie jest imponująca, ale dynamika wzrostu liczby gości już tak. Małymi krokami chcemy tę liczbę zwiększać. Sześciomiesięczna akcja wizerunkowa ma zbudować podstawy do dalszej, szerszej współpracy.”
Na pytanie przedstawiciela portalu WaszaTurystyka.pl, o to, jaką liczbę Polaków odwiedzających Sri Lankę uzna za sukces, Devindre Senarathne powiedział: “Nie chce mówic tu o przyszlym roku, bo nasza akcja praktycznie zahaczy o przyszły rok. Ale w roku 2018 chcielibyśmy, żeby liczba turystów z Polski została podwojona.”
Tissa Wijerathne, Ambasador Sri Lanki w Polsce, w rozmowie z przedstawicielem portalu WaszaTurystyka.pl, powiedział: “Jestem ambasadorem dopiero od trzech miesięcy, ale wiem, że polski rynek ma wielki potencjał. Coraz więcej Polaków podróżuje po świecie, coraz więcej wybiera na cel wakacji Azję. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zaczęli liczniej odwiedzać także Sri Lankę. Będę ze wszystkich sił pomagał w promocji turystycznej mojego kraju w Polsce. Chcę spotkać się z prezesem PLL LOT, by porozmawiać o bezpośrednich połączeniach między Warszawą a Colombo. Mam nadzieję, że Sri Lankę włączą do swojej oferty najwięksi polscy touroperatorzy i w przyszłości zaczną latać do nas czartery z Polski.”
{gallery}4227{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
23 maja 2025
Kiwi.com: Najciekawsze festiwale muzyczne w sezonie letnim 2025
Polscy turyści coraz częściej planują wakacje z myślą o wydarzeniach artystycznych i…
0 Komentarzy4 Minuty
22 maja 2025
Góry dostępne dla każdego. Trentino stawia na inkluzywną turystykę
Trentino pokazuje, że prawdziwa turystyka nie zna barier. Region otwiera się na…
0 Komentarzy5 Minuty
22 maja 2025
Polacy w czołówce nabywców nieruchomości w Hiszpanii
Z danych opublikowanych przez hiszpański rejestr nieruchomości Registradores de España…
0 Komentarzy2 Minuty
20 maja 2025
GTS Poland: oferujemy miejsca w samolotach z dziesięciu polskich lotnisk
Jako firma pośrednicząca w sprzedaży miejsc w samolotach czarterowych GTS Poland w…
0 Komentarzy6 Minuty
19 maja 2025
Miejsca, które warto odkryć w Arabii Saudyjskiej
Arabia Saudyjska to wciąż w miarę nowy kierunek na turystycznej mapie świata. To zarówno…
0 Komentarzy8 Minuty
7 maja 2025
Plany promocyjne Saksonii. „W tym roku skupiamy się na Chemnitz jako Europejskiej Stolicy Kultury”
Polscy turyści kolejny rok z rzędu okazali się najliczniejszą grupą odwiedzającą…
0 Komentarzy9 Minuty
24 kwietnia 2025
Majowa promocja FlixBusa. Zwiększona liczba połączeń i bilety od 19,99 zł
FlixBus ogłosił nową kampanię promocyjną, obejmującą bilety na połączenia krajowe i…
0 Komentarzy3 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty