Sprzedaż oferty letniej maleje, ale wciąż jest wyższa niż przed rokiem

W ostatnim tygodniu, liczba rezerwacji wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 tylko o 10,65 proc., zaś liczba klientów – 9,54 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w tym tygodniu stanowiły 94,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 2,3 proc. a autokarowe – 3 proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem kolejny już tydzień jest Grecja, której udział w sprzedaży wyniósł 25,9 proc., na pozostałych pozycjach – w pierwszej dziesiątce zwraca uwagę, drugi tydzień Cypru na szóstej pozycji i pojawienie się w pierwszej dziesiątki Czech. Miejsca od drugiego do dziesiątego zajęły: Turcja (18,4 proc.), Egipt (17,1 proc.), Hiszpania (12,4 proc.), Tunezja (9,2 proc.), Cypr (2,3 proc.), Maroko (1,6 proc.), Włochy (1,4 proc.), Chorwacja (0,5 proc.) oraz Czechy (0,4 proc.).
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to znowu pierwszą dziesiątkę zdominowały Grecja (cztery lotniska) i Turcja (trzy lotniska). Miejsca na podium zajęły : turecka Antalya oraz tunezyjski Monastyr i egipska Hurghada.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Tunezji – Monastyr (1663 zł) i Turcji – Dalaman (1731 zł). Najdrożej jest w Egipcie – Hurghada (2103 zł) i Skarm El Sheik (2119 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że w ostatnich czterech tygodniach wzrosła ona o 16,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2014 liczba klientów wzrosła o 27,2 proc. Wycieczek samolotowych na Lato 2014 sprzedano aż o 90,2 proc. więcej niż rok temu.
Jeśli chodzi o porównanie najpopularniejszych krajów i kierunków w obecnym sezonie od rozpoczęcia sprzedaży, sytuacja taka sama, jak tydzień wcześniej – na pierwszym miejscu wciąż jest Grecja (24,8 proc. udziału w rynku). Dalej zaś: Turcja (15,1 proc.), Egipt (13,2 proc.), Hiszpania (10,9 proc.), Tunezja (5,1 proc.), Bułgaria (4,9 proc.), Włochy (3,3 proc.), Maroko (1,6 proc.), Chorwacja (1,6 proc.) i Portugalia (1,5 proc.).
POWIĄZANE WPISY
25 maja 2022
Ecco Holiday: kameralne spotkania dla agentów z czterech polskich miast
Touroperator zorganizowało cykl kameralnych spotkań dla agentów turystycznych. Głównym…
0 Komentarzy2 Minuty
23 maja 2022
II edycja workshopu ALLinTOO pełna spotkań z organizatorami turystyki
To już druga edycja międzynarodowego workshopu turystycznego ALLinToo zorganizowanego…
0 Komentarzy2 Minuty
23 maja 2022
Korea Południowa na każdą porę roku
Koreańskie krajobrazy, fascynujące tradycje i kultura to tylko niektóre z powodów, dla…
0 Komentarzy4 Minuty
23 maja 2022
Tradycja i nowoczesność – wycieczka do Korei Południowej z Orient Travel
Korea Południowa to kraj, który łączy w sobie bogactwo kultury i historii z…
0 Komentarzy3 Minuty
23 maja 2022
Biura podróży – ceny na sierpień ciągle rosną
W ubiegłym tygodniu średnia cena dla wycieczek z wylotami pomiędzy 1 i 7 sierpnia 2022,…
0 Komentarzy5 Minuty
16 maja 2022
Rainbow kupuje od Enter miejsca w samolotach na lato i zimę za 160 mln zł
Enter Air i Rainbow Tours podpisały umowę o współpracy na sezon Lato 2022 – Zima…
0 Komentarzy1 Minuty
4 maja 2022
Współorganizatorzy Meetings Week Poland nagrodzeni za zasługi dla turystyki
Wyrazem uznania dla ludzi, aktywnie pracujących na rzecz rozwoju rynku spotkań w Polsce,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 maja 2022
Biura podróży – imprezy letnie dużo droższe od zeszłorocznych
Średnia cena sierpniowej imprezy sprzedawanej w biurach podróży była wyższa wobec…
0 Komentarzy5 Minuty
4 maja 2022
Exim Tours szkolił agentów z czarterów
W dniach 25-28 kwietnia odbył się cykl szkoleń dla agentów „Czarterem z Exim Tours”.…
0 Komentarzy1 Minuty