Slovenian Workshop: zrównoważony rozwój i promocja ofert turystycznych

Po dwuletniej przerwie Słoweńska Organizacja Turystyczna Feel Slovenia zorganizowała workshop, podczas którego zaprezentowana została aktualna oferta turystyczna tego kraju. Jeszcze do niedawna wiele z tych ofert skupionych było głównie na wycieczkach objazdowych. Obecnie są one rozszerzane o aktywne formy wypoczynku.

Słowenia jest jednym z najbardziej zielonych krajów na świecie. Słynie nie tylko z piękna i różnorodnego krajobrazu, ale także z niezapomnianych przeżyć, których nie można znaleźć nigdzie indziej. Kraj pod względem powierzchni zajmuje mniejszy obszar niż województwo mazowieckie, a uważany jest przez turystów za jeden z atrakcyjniejszych regionów na świecie.

Zielona Słowenia

Słowenia jest krajem, który przywiązuje dużą wagę do dbania o środowisko. Mieszkańcy od wielu pokoleń mają w sobie mocno zakorzenioną troskę o otaczającą ich naturę. Często w ofertach turystycznych i podczas ich promocji podkreślają, że są zielonym sercem Europy. Do tego dochodzi wiele atrakcji, które przyciągają turystów o każdej porze roku. Wśród nich między innymi znajdują się malownicze krajobrazy, Alpy, winnice i miasteczka.

„Słowenia jest bardzo różnorodna, jeśli chodzi o atrakcje. Aby móc je wszystkie zobaczyć wystarczy półtoragodzinna podróż samolotem. Połączenia z prawie całej Polski do Lublany odbywają się pięć razy w tygodniu, więc kraj jest łatwo dostępny dla turystów” – mówi Paweł Kranc, menadżer projektu Visit Slovenia.

Słowenia jako Europejski Region Gastronomiczny

Gastronomia jest jednym z kluczowych elementów ofert turystycznych i ma duży wkład w promocję państwa oraz turystyki. Słowenia też ma się czym pochwalić, ponieważ posiada wiele bogatych tradycji kulinarnych, które obejmują wpływy sąsiednich krajów. Przede wszystkim duży nacisk położony jest na składniki i produkty, które muszą pochodzić od lokalnych dostawców i być wysokiej jakości. W zeszłym roku Słowenia została Europejskim Regionem Gastronomicznym. Projekt ten skupia się między innymi na edukacji w zakresie zdrowego i zrównoważonego stylu życia oraz rozwoju gastronomii.

Workshop odbył się 21 kwietnia w Warszawie. Wydarzenie było okazją do osobistych spotkań z przedstawicielami słoweńskiej branży turystycznej, regionów, hoteli i atrakcji turystycznych. Podczas wydarzenia można było również zapoznać się z najnowszymi i najważniejszymi informacjami związanymi z ofertą turystyczną Słowenii.