SITE Poland stawia na profesjonalizację rynku
SITE Poland tworzy autorską koncepcję PITCH i buduje w Polsce „boisko” wymiany międzynarodowych doświadczeń.
Rok 2018 obfitował w nowe wydarzenia w SITE Poland. Wszystko dzięki wdrożeniu autorskiej koncepcji przedstawiającej Polskę jako lidera branży incentive travel w Europie Centralnej.
Koncepcja PITCH (Polish Incentive Travel Central Hub) – to w skrócie zaproszenie przedstawicieli branży z Europy Centralnej i polskich specjalistów do wspólnych działań na naszym „boisku”.
Polska to lider regionu, nie tylko pod względem liczby członków stowarzyszenia – (rekordowy 2018 rok z 42 członkami SITE Poland), ale również innowacyjności, doskonałej organizacji i kreatywności rodzimej branży incentive.
23 stycznia w hotelu Novotel Warszawa Airport odbyło się noworoczne spotkanie SITE Poland, na którym, w obecności ponad 30 członków, zarząd podsumował miniony rok i wyznaczył cele zgodne z koncepcją PITCH na rok 2019. Spotkanie było również okazją do pozyskania świeżych branżowych informacji od partnera wydarzenia – PLL LOT. Aby wspomóc opracowanie wspólnej wizji dalszego rozwoju stowarzyszenia wprowadzono elementy gry coachingowej “Podróż Bohatera”.
Cezary Wilemajtys , prezes SITE, powiedział: „W 2019 roku SITE Poland konsekwentnie realizuje strategię budowy PITCH. Rozmawiamy w imieniu branży incentive travel w Polsce z partnerami z całego świata, prowadzimy intensywne prace w komisjach tematycznych, zostaniemy instytucją wydającą certyfikaty pilotów incentive travel obowiązujące w Polsce i całej Unii Europejskiej. Wszystkie te działania podsumujemy na planowanym na listopad drugiej edycji Incentive Travel Excellence Night”.
W 2018 roku stowarzyszenie koncentrowało się na wzmocnieniu współpracy międzynarodowej, integracji polskiej branży i lokalnych działaniach edukacyjnych. Przedstawiciele SITE Poland brali udział w istotnych branżowych wydarzeniach, wzmacniając tym samym pozycję stowarzyszenia na rynku międzynarodowym. W styczniu 2018 r zarząd wziął udział w organizowanym w Rzymie SITE&MPI Global Forum, w czasie którego prowadzono m.in. rozmowy o planach działalności polskiego oddziału. Reprezentanci stowarzyszenia wzięli udział w najważniejszych targach branżowych w Europie – IMEX we Frankfurcie i spotkaniu SITE Chapter Leaders, oraz podczas IBTM Barcelona w międzynarodowym spotkaniu członków SITE.
Realizując koncepcję PITCH, SITE Poland stawia na profesjonalizację rynku.
Powołane zostały komisje tematyczne, których zadaniem jest opracowywanie kluczowych dla branży incentive travel tematów, rozwiązywanie problemów oraz współpraca z najważniejszymi podmiotami na rynku. Wśród utworzonych komisji są: Komisja ds. Incentive Travel, Podkomisja ds. Linii Lotniczych, Podkomisja ds. Współpracy z Zagranicą, Podkomisja ds. Hoteli, DMC i Convention Bureau i Komisja ds. Tour Managerów Incentive Travel. SITE Poland zakończył też pierwszy etap przygotowań opisu ramy kwalifikacji dotyczącej pilotowania imprez typu incentive. Po ukończeniu drugiego, w 2019 r. SITE Poland ma stać się oficjalną instytucją certyfikującą pilotów i koordynatorów wyjazdów incentive.
Podsumowanie działań w ramach autorskiej koncepcji PITCH zostało przedstawione na listopadowej gali Incentive Travel Excellence Night. ITEx Night to pierwsze tego typu i na taką skalę, wydarzenie w Polsce. Jego współgospodarzami byli SITE Poland i firma Travel Bidder. Wśród 300 gości znaleźli się ambasadorzy, przedstawiciele mediów i najważniejszych stowarzyszeń branży MICE, lokalni liderzy rynku i ponad 150 ekspertów branży incentive travel z całego świata. To była doskonała okazja do wzajemnego poznania, wymiany doświadczeń, nawiązania współpracy, a także do pokazania jak wiele dzieje się na naszym „boisku”. Odbiór wydarzenia był tak entuzjastyczny, że weszło ono na stałe do kalendarza SITE Poland i niebawem doczeka się kolejnej edycji.
Dodatkowo w 2018 roku stowarzyszenie objęło swoim patronatem takie inicjatywy jak szkolenie „Ustawa o imprezach turystycznych bez tajemnic” zorganizowane przez THINK MICE, Global Meetings Industry Day SITE&MPI, Global Exibition Day, czy Arłamów MICE Games, Student Event Day oraz targi Meet The Bidder i towarzyszące im szkolenia Incentive Booster prowadzone przez Kadry Turystyki. Realizując działania CSR, w grudniu członkowie stowarzyszenia zaangażowali się w organizację akcji charytatywnej „Przygody w Podróży”, którą stowarzyszenie będzie powtarzać każdego roku.
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
Sieć Fostertravel.pl: styczeń lepszy od zeszłorocznego o 279 proc.
Fostertravel.pl nie zwalnia tempa i otworzył kolejne dwa salony w Żukowie i Izabelinie. W…
0 Komentarzy1 Minuta
2 lutego 2023
Fly.pl: Egipt, Turcja i Tunezja biorą ponad połowę rynku
W styczniu wśród klientów fly.pl, 52,2 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Śniadanie biznesowe dla branży z MICE Expert
Grażyna Grot-Duziak działająca pod własną marką MICE Expert zorganizowała śniadanie…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta
31 stycznia 2023
UOKiK: Wakacje.pl z zarzutami za mylące ceny
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w…
1 Komentarz3 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
Biura podróży – średnia cena sierpniowa wyższa o ponad 900 zł
W ostatnim tygodniu badanie w biurach podróży w Polsce, średniej ceny imprez wobec cen…
0 Komentarzy3 Minuty
27 stycznia 2023
Wakacje.pl nagrodziły swoich pracowników na Dominikanie
Podsumowanie roku 2022 firmy odbyło się w listopadzie na Dominikanie. Wakacje.pl…
0 Komentarzy5 Minuty
23 stycznia 2023
Biura podróży – spadek cen imprez sierpniowych
W ostatnim tygodniu, w biurach podróży w Polsce, średnia cena dla wycieczek z wylotami…
0 Komentarzy3 Minuty