Singapore Airlines – większy wybór posiłków na krótkich trasach

SIA wprowadzają bardziej ekologiczne pudełka na posiłki
Obsługa na pokładzie samolotu SIA/fot. archiwum SIA

Linie lotnicze Singapore Airlines (SIA) i SilkAir zaoferują od 1 grudnia szerszą gamę dań głównych na rejsach poniżej 3,5 godziny. Zapewnią klientom większą różnorodność lokalnych singapurskich i międzynarodowych ulubionych na tych trasach w ramach nowej koncepcji posiłków w klasie ekonomicznej.

Ponad 40 nowych dań będzie dostępnych rotacyjnie na różnych lotach, w tym ulubione z Singapuru, takie jak congee, laksa i bogaty w sos mee siam, które wcześniej nie były dostępne w klasie ekonomicznej.

Nowe naczynia

Klienci mogą teraz cieszyć się tymi posiłkami po tym, jak firma SIA wymieniła plastikowe naczynia do zapiekanek na nowe opakowanie, składające się z szczelnego pudełka i kubka wykonanego z papieru z certyfikatem Forest Stewardship Council, pudełka deserowego i paczki sztućców wykonanych z bambusa.
Unikalne pudełko może pomieścić taką samą ilość potraw, jak zapiekanka, ale jest głębsze i bezpieczniejsze, dzięki czemu sosy i zupy nie wyciekają. Pudełko można również bezpiecznie odgrzewać w piekarniku – jest odporne na podgrzewanie, dzięki czemu żywność zachowuje jakość nawet po podgrzaniu.

Dbałość o środowisko

Nowa koncepcja posiłków została opracowana wspólnie przez SIA i SATS, partnera cateringowego linii lotniczych z siedzibą w Singapurze. Firmy zaprojektowały pudełko, które jest zarówno wszechstronne, jak i przyjazne dla środowiska, a jednocześnie poprawia smak i różnorodność i jakość posiłku. Zmniejszy to również ilość jednorazowych tworzyw sztucznych, w tym kubków i torebek foliowych na sztućce, na tacy na posiłki o 80 procent wagi.

Resztki na tacy, w tym nowe pudełko zostaną przewiezione z powrotem do Singapuru, wysłane do SATS i przetworzone na pelety, które można wykorzystać jako paliwo odpadowe, źródło energii, które może zastąpić paliwa kopalne i węgiel . Przetwarzanie odpadów na miejscu redukuje około 60 proc. odpadów gastronomicznych i dodatkowo zmniejsza emisje z transportu do spalarni. Ponadto stosowanie lżejszego papieru pomaga zmniejszyć zużycie paliwa podczas lotów.

Yeoh Phee Teik, wiceprezes ds. obsługi klienta w Singapore Airlines, powiedział: „Cieszymy się, że możemy zaoferować większą różnorodność i jakość posiłków na naszych lotach krótkodystansowych. Jest to część naszych nieustannych wysiłków na rzecz poprawy jakości obsługi klienta, przy jednoczesnym utrzymaniu zrównoważonego rozwoju na czele naszych działań ”.

Kerry Mok, CEO Food Solutions, SATS, powiedział: „Opracowywanie przyjaznych dla środowiska rozwiązań w zakresie opakowań, które mogą poprawić jakość żywności, musi uwzględniać różne wyzwania specyficzne dla przygotowywania posiłków lotniczych. Cieszymy się, że możemy podzielić się naszą wiedzą kulinarną oraz wiedzą na temat żywności i technologii opakowań, aby współpracować z SIA.”

Grupa Singapore Airlines – w pierwszym półroczu 2,58 mld dolarów straty