Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023

Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. – Fostertravel.pl może uznać rok 2023 za udany.
Fostertravel.pl to portal turystyczny i sieć partnerskich biur podróży. Firma działa od 1998 roku, oferując wyjazdy wakacyjne, hotele, bilety lotnicze czy ubezpieczenia lub wynajęcie samochodu. Na gali podsumowującej rok 2023 (za okres od listopada 2022 do końca października 2023) wręczono nagrody dla franczyzobiorców i pracowników sieci oraz podsumowano kolejny udany dla firmy rok.
Fostertravel.pl skupia obecnie 40 biur franczyzowych w 14 województwach. Ich liczba w porównaniu z rokiem ubiegłym zwiększyła się o 15, co daje wzrost na poziomie 62 proc. Natomiast obroty firmy wzrosły w tym okresie o 128 proc. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników naszej sieci franczyz turystycznych. Udało nam się wdrożyć większość z założeń z zeszłego rok. Nasze salony odnotowały wzrost obrotów i zysków, a także zwiększyły swoją bazę stałych klientów. Dziękujemy naszym partnerom i pracownikom za ich zaangażowanie i profesjonalizm” – komentował wyniki wiceprezes Fostertravel.pl Michał Kijewski.

Ulubione kierunki klientów Fostertravel.pl
W ofercie Fostertravel.pl dominowały tradycyjnie wyjazdy wypoczynkowe. Do najbardziej popularnych kierunków należały: Turcja – 29 proc. udziału (z niewielkim wzrostem w porównaniu do roku 2022), Grecja i Egipt – po 16 proc. (tu zaobserwować można było wyraźny skok Egiptu, dorównał w tym roku Grecji), Hiszpania (7 proc.) i Tunezja (4 proc.). Klienci sieci wybierali także Bułgarię, Cypr, Włochy, Albanię, Dominikanę, 17 proc. udziałów stanowiły pozostałe kierunki. Najlepiej radziła sobie Tunezja – w Fostertravel.pl ten kierunek zanotował spektakularny wzrost 281 proc., równie dobrze wypadł Egipt – tu dynamikę szacuje się na 197 proc. Wzrost sprzedaży widoczny był przez cały rok, choć szczyt zakupowy przypadał jak zwykle na miesiące letnie. Lekki spadek w marcu 2022 był wynikiem wybuchu wojny w Ukrainie.
Ceny średnio o 9 proc. w górę
Mimo zagrożenia inflacją ceny wyjazdów wzrosły jedynie o 9 proc. i w porównaniu z rokiem ubiegłym ich poziom na przestrzeni kolejnych miesięcy był bardziej stabilny. Średnia cena za pax w omawianym okresie wynosiła 3371 zł. Najwięcej zdrożały wakacje w Grecji – średnio o 9 proc., Turcja o 3 proc., ceny za wyjazdy do Egiptu kształtowały się na podobnym poziomie co w roku ubiegłym.
Właściciele patrzą w przyszłość z optymizmem. „Mamy dużo planów na przyszłość i kontynuujemy wdrażanie poszczególnych elementów naszej strategii rozwoju. Wierzymy, że nasza sieć franczyz turystycznych ma duży potencjał i jest gotowa na kolejne wyzwania” – mówił wiceprezes Fostertravel.pl Michał Kijewski. A Przemysław Jackiewicz dodawał: „W dalszym ciągu planujemy skupiać się na rozwoju sieci, zarówno ilościowym, jak i przede wszystkim dalej, konsekwentnie rozwijać jakość obsługi w naszych salonach. W tym celu wzmacniamy nacisk na szkolenia i ciągłe poszerzanie kompetencji. Jesteśmy dumni z tegorocznych wyników, tego ile udało się otworzyć salonów oraz jak doskonale na przestrzeni roku rozwinęły się salony już istniejące”.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










