Sieć Focus Hotels powiększy się o sześć obiektów
Polska sieć Focus Hotels jest w trakcie realizacji czterech nowych inwestycji oraz kończy prace projektowe nad kolejnymi dwoma. Obiekty sieci funkcjonują obecnie w ramach dwóch marek: Focus Hotel – dedykowanej hotelom ekonomicznym oraz Focus Hotel Premium – dla hoteli 4 gwiazdkowych, charakteryzujących się wysoką jakością świadczonych usług.
W chwili obecnej jest to już 11 hoteli zlokalizowanych w takich miastach jak Gdańsk, Sopot, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin Inowrocław, Poznań, Łódź i Chorzów. Kolejne otwarcia zaplanowane są w Szczecinie, Bydgoszczy oraz Warszawie, gdzie powstanie największy obiekt sieci.
Sieć Focus Hotels S.A. postawiła kilka lat temu na współpracę z inwestorami w oparciu o długoterminowe umowy dzierżawy na obiekty hotelowe. W ten sposób, Zarząd Sieci zapewnia inwestorom gwarantowany zwrot z inwestycji, długoletnią umowę oraz czynsz zabezpieczony gwarancją bankową.
Łukasz Płoszyński, wiceprezes zarządu Focus Hotels S.A., powiedział: „Umowa dzierżawy jest jedyną z trzech głównych na rynku, obok franczyzy i zarządzania, gdzie dzielimy się odpowiedzialnością z inwestorem. Firmy inwestujące w hotele z którymi do tej pory współpracowaliśmy, z reguły nie otwierały jeszcze takiego obiektu w przeszłości, a więc są elementy w tym procesie, których się obawiają. Zazwyczaj najbardziej boją sie samego końca inwestycji, czyli wyposażania i wykończenia obiektu, bo to są rzeczy dla nich nieznane. Ale my jako doświadczony podmiot, bierzemy wówczas te aspekty na siebie. Jesteśmy gotowi przejąć tę część inwestycji i zdjąć tym samym ryzyko z Inwestora. Umowa dzierżawy gwarantująca określony czynsz, ponadto daje ten komfort, że te przychody są znane z góry za cały okres umowy.”
Obecna sytuacja na rynku budowlanym, daje pewną przewagę Focus Hotels – jej właścicielem jest prężnie działająca giełdowa Grupa Kapitałowa IMMOBILE, która w portfolio posiada spółki zajmujące się generalnym wykonawstwem, jak również specjalizujące się w consultingu budowlanym. Marka Focus Hotels czerpie również wiele z tej synergii i z racji bycia siecią. Pozwala to skutecznie ograniczać koszty zarówno zarządzania, jak i daje możliwość negocjowania lepszych warunków z dostawcami. Nawet jeśli jako sieć, spółka zarobi w danym okresie mniej, to w dłuższej perspektywie i tak gwarantuje wszystkim stronom bezpieczeństwo finansowe – w dużej mierze wynika to z inwestowania w niezwykle ciekawych lokalizacjach.
POWIĄZANE WPISY
18 marca 2024
IGHP: wyniki hoteli poprawiają się
Wyniki hoteli w lutym były na lepszym poziomie niż w styczniu, ale jednak słabszym od…
0 Komentarzy6 Minuty
14 marca 2024
Hotel Bellotto w Warszawie dołącza do IGHP
Obecnie do IGHP należy 568 hoteli, czyli około 22 proc. wszystkich skategoryzowanych…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2024
Sun & Snow: sezon zimowy lepszy niż rok temu
Firma Sun & Snow zarządzająca wynajmem blisko 2,6 tys. apartamentów, w ponad 50…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2024
Trwa rozbudowa marek premium Accor w Europie Środkowo-Wschodniej
Accor konsekwentnie realizuje plan rozbudowy portfolio marek premium w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2024
Nocowanie.pl stawia na natychmiastowe rezerwacje i wprowadza nowy abonament
Dla turystów – wygodna, natychmiastowa rezerwacja noclegu. Dla partnerów – tańsze…
0 Komentarzy3 Minuty
11 marca 2024
Startuje kolejna edycja konkursu Travelist Hotel Star 2024
Wkrótce po raz kolejny eksperci portalu rezerwacyjnego Travelist.pl oraz goście wybiorą…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2024
Travelist.pl: Wielkanoc 2024 Polacy planują spędzić nad morzem
Święta Wielkanocne są dla wielu czasem celebracji, ale też okazją do krótkiego…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2024
Accor: turyści bardziej pewni wydatków na podróże niż rok wcześniej
Jak podają eksperci grupy hotelarskiej w raporcie „Europa w ruchu: spostrzeżenia…
0 Komentarzy9 Minuty
29 lutego 2024
MerlinX zaprezentuje szukAI
Na berlińskich targach ITB MerlinX zaprezentuje inteligentną wyszukiwarkę kontekstową…
0 Komentarzy1 Minuta