Sabre: biura podróży potrzebują wsparcia partnerów technologicznych
Sabre dostawca oprogramowania i technologii opublikował wyniki badań „Mapping Travel’s New Normal”, które przedstawiają najważniejsze zmiany w sektorze podróżniczym po pandemii. Udział w opublikowanych badaniach wzięły linie lotnicze i agencje turystyczne. 92 proc. ankietowanych biur podróży wskazało, że potrzebuje wsparcia partnerów technologicznych w zakresie podróży, aby stworzyć bardziej spójne doświadczenie przy dokonywaniu zakupów, rezerwacji.
Dwie trzecie przedstawicieli branży turystycznej biorących udział w badaniu stwierdziło, że ich zdaniem podróże w pełni powrócą do poziomu sprzed pandemii do końca 2024 roku, a jedna trzecia respondentów stwierdziła, że nastąpi to w 2025 roku lub później. Badanie pokazuje też, jakie możliwości dla branży turystycznej stwarzają wydatki turystów na tzw. „revenge travel”, czyli nadrabianie wyjazdów za 2020 i 2021 rok.
Oddziaływanie pandemii i jej konsekwencje na przyszłość branży turystycznej
Wyniki wskazują, że kompleksowość usług to coraz większe wyzwanie dla branży, ponieważ podróżni biorą obecnie pod uwagę więcej czynników decyzyjnych przed dokonaniem rezerwacji. Podkreśla to potrzebę elastycznego podejścia branży do zmieniającego się otoczenia.
Analiza obejmuje różne obszary działalności linii lotniczych i biur podróży, gdyż oba sektory starają się wykorzystać szanse na poprawę sytuacji i osiąganie w przyszłości lepszych wyników. Badanie zlecone przez Sabre zostało przeprowadzone przez firmę konsultingową Dr. Fried & Partners z Monachium. Zastosowano metodologię ilościową z udziałem ponad 500 decydentów z linii lotniczych i biur podróży. Respondenci byli ankietowani w ośmiu językach w 20 krajach regionu EMEA, APAC i obu Ameryk, przeprowadzono również wywiady pogłębione z wybranymi liderami branży.
Uczestnicy zostali zapytani o oddziaływanie pandemii na ich klientów oraz ich firmy, a także o konsekwencje tej sytuacji na przyszłość branży turystycznej. Kluczowe wnioski wskazują na zróżnicowane priorytety linii lotniczych i biur podróży, podczas gdy oba sektory przygotowują się do podjęcia potencjalnych działań naprawczych i tworzenia nowych możliwości rozwoju. Dodatkowo analiza odpowiedzi pokazuje różnice w priorytetach inwestycji technologicznych w poszczególnych regionach świata.
Co pokazały wyniki badań?
Ponad jedna trzecia ankietowanych z linii lotniczych i agencji biorących udział w badaniu stwierdziła, że ich zdaniem podróże powrócą do poziomu sprzed pandemii do końca 2024 r. Natomiast jedna trzecia odpowiedziała, że ich zdaniem nastąpi to w 2025 r. lub później.
Wyniki badania wskazują, że trend „revenge travel” – mający na celu nadrobienie straconego czasu i w konsekwencji wyjazdów – jest znaczącym zjawiskiem, przy czym 68 proc. liderów branży turystycznej odpowiedziało, że przewidują większe wydatki konsumentów na przyszłe podróże.
Liderzy branży turystycznej podkreślają, że podróżni przed podjęciem decyzji o wyjeździe biorą pod uwagę więcej czynników, niż kiedykolwiek wcześniej. 82 proc. ankietowanych dyrektorów linii lotniczych odpowiedziało, że spodziewa się, iż po ożywieniu gospodarczym łączenie podróży służbowych i wypoczynkowych będzie jeszcze bardziej widoczne.
Ponad połowa ankietowanych agencji podróży odpowiedziało, że poświęca obecnie więcej czasu na poszukiwanie nowych narzędzi, usług i technologii. Jest to obszar szczególnego zainteresowania w regionie Azji, Australii i Oceanii (APAC), gdzie 71 proc. agencji udzieliło takiej odpowiedzi.
92 proc. ankietowanych biur podróży wskazało, że potrzebuje wsparcia partnerów technologicznych w zakresie podróży, aby stworzyć bardziej spójne doświadczenie przy dokonywaniu zakupów, rezerwacji i realizacji, a 89 proc. odpowiedziało, że potrzebuje użytecznych narzędzi do personalizacji podróży.
96 proc. ankietowanych linii lotniczych odpowiedziało, że oczekuje większych możliwości pod względem oferowania, które poprawią obsługę i satysfakcję klienta.
„Jedną z rzeczy, która zaskoczyła nas podczas przeprowadzania badań, było bezprecedensowe tempo zachodzących przemian w ciągu ostatnich kilku miesięcy. To oczywiście stwarza ogromne możliwości, ale także obciąża firmy turystyczne, które muszą dostosować swoje plany, procesy i działania do tych potencjalnych zmian” – powiedział Darren Rickey, wiceprezes ds. globalnej sprzedaży i klientów linii lotniczych w Sabre.
Wśród kluczowych trendów zidentyfikowanych przez przedstawicieli biur podróży, wyróżniono znaczenie wyjazdów z wartością dodaną (z angielskiego: connected trips). To rodzaj podróży, która ma zapewnić jak najlepsze doświadczenia, a pomaga w tym zaawansowana technologia, która na podstawie analiz wielu czynników i wcześniejszych zachowań konsumentów, oferuje im zindywidualizowane udogodnienia, czy też dodatkowe atrakcje. Dodatkowo wyniki badań pokazały utrzymującą się przewagę podróży krajowych i regionalnych oraz wyzwania związane z ożywieniem sektora podróży służbowych.
Z kolei w przypadku linii lotniczych biorących udział w badaniu, główne trendy obejmują: rosnące zapotrzebowanie na ubezpieczenia rezerwacji konsumenckich (dzięki czemu można otrzymać zwrot za nieodbyty lot), wzrost popularności „bleisure” (wyjazdu służbowego połączonego z wypoczynkiem) jako katalizatora potencjalnego ożywienia podróży służbowych oraz oferowanie bardziej zrównoważonych ekologicznie opcji lotów.
Podobnie jak w przypadku agencji, badanie wskazuje, że linie lotnicze koncentrują się na zwiększeniu liczby tras krajowych i regionalnych. Skupiają się również na tworzeniu nowych ofert i pakietów, które mogą pomóc w optymalizacji możliwości odzyskania klientów, tworząc jednocześnie coraz bardziej spersonalizowane doświadczenia dla podróżnych.
„Najnowsze badania Sabre podkreślają pewien stopień optymizmu w całym ekosystemie turystycznym. Jednakże sugerują również, że nie wszyscy liderzy branży turystycznej są gotowi na dostosowanie się do potencjalnych zmian, jeśli nastąpią one szybko. Badanie wskazuje, że istnieje wyraźna potrzeba sprawnego działania, transformacji i współpracy, aby biura podróży, linie lotnicze i inne podmioty z tego sektora mogły zapewnić sobie pozycję umożliwiającą identyfikację tych zmian, opracowanie strategii przyszłego rozwoju i poprawę doświadczeń podróżnych” – dodał Andy Finkelstein, wiceprezes ds. globalnej sprzedaży agencyjnej i rozwiązań korporacyjnych Sabre.
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
Alfred Wagner prezesem Wrocławskiej Organizacji Turystycznej
31 stycznia Agnieszka Szymerowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Hotel Nobu zostanie otwarty w Ras Al Khaimah
Wielkoformatowa inwestycja na wyspie Marjan o łącznej powierzchni 70 tys. metrów…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Tatry Super Ski z promocją na wybrane skipassy
Największy projekt narciarskiej w Polsce – Tatry Super Ski – 30 stycznia ruszył z kolejną…
0 Komentarzy3 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
PHH promuje model prognostyczny dla branży hotelarskiej
Projekt z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, przygotowany przez studentów UMK, pod…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2023
Travelist.pl: portal w 2022 dotarł do niemal 24 mln użytkowników
Travelist.pl znalazł się na pierwszym miejscu rankingu „TOP 15 brandów online” w…
0 Komentarzy4 Minuty
30 stycznia 2023
Ferie w bydgoskich Młynach Rothera
Postindustrialny budynek w samym sercu Bydgoszczy zaprasza do podziwiania panoramy…
0 Komentarzy3 Minuty