Ryanair znowu przeprasza za odwołane loty

archiwum Ryanair'a

Linia lotnicza Ryanair poinformowała, że w związku z odwołanymi 18 września lotami, 315 tys. pasażerów otrzymało notyfikacje a przewoźnik odpowiedział 308 tys. osób – ponad 98 proc. wszystkich, których loty anulowano, rezerwując loty zastępcze lub przystępując do wypłaty odszkodowań.

Pozostałe 2 proc. pasażerów (mniej niż 7 000) nie skontaktowało się jeszcze z działem obsługi klienta Ryanair.
Jeśli chodzi o zmiany w zimowym rozkładzie lotów ogłoszone w dniu 27 września:
Wszyscy pasażerowie, łącznie 400 000 osób, otrzymali notyfikacje.
Ryanair odpowiedział 300 000 osób – ponad 75 proc. wszystkich, których zmiany w rozkładzie lotu dotyczyły, rezerwując loty zastępcze lub przystępując do zwrotu kosztów. Z końcem tygodnia odsetek ten powinien wynieść 90 proc.
W ciągu ostatnich 7 dni punktualność lotów Ryanaira wzrosła do 97 proc. (szczegóły w tabeli poniżej).

Linia z przykrością informuje, iż z uwagi na strajk agentów handlingowych we Włoszech, dziś (2 października) została zmuszona wspólnie z innymi liniami lotniczymi jak EasyJet czy Alitalia, odwołać 21 lotów do/z Pizy. Ryanair skontaktował się ze wszystkimi pasażerami anulowanych lotów oferując im następujące opcje: pełny zwrot kosztów, rezerwację najbliższego lotu na trasie z/do Pizy, podróż na trasie alternatywnej. Ryanair przeprosił pasażerów anulowanych lotów, strajki agentów handlingowych były całkowicie poza kontrolą Ryanaira.

Kenny Jacobs z Ryanaira powiedział: “Po raz kolejny przepraszamy każdego z 315 000 pasażerów, których loty zaplanowane na 6 tygodni września i października zostały odwołane. Odpowiedzieliśmy już na 98 proc. reklamacji rezerwując loty zastępcze bądź oferując odszkodowania. Prosimy również pozostałe 2 proc. pasażerów (niespełna 7 000) o kontakt.
Przepraszamy także 400 000 pasażerów, których dotknęły zmiany w zimowym rozkładzie lotów. Skontaktowaliśmy się ze wszystkimi, a z końcem tygodnia zamierzamy odpowiedzieć 90 proc. osób (rezerwaując loty zastępcze lub przystępując do zwrotu kosztów).
Zmiany w zimowym rozkładzie lotów gwarantują, iż żadne dalsze rejsy nie zostaną odwołane z uwagi na akomodację urlopów/grafiki załóg. Punktualność naszych rejsów wzrosła w tym tygodniu do 97 proc. Nasz Dział Obsługi Klienta robi wszystko, aby jak najszybciej odpowiedzieć na pytania oraz rozwiązać problemy naszych pasażerów, za co jeszcze raz szczerze przepraszam.”