Ryanair znowu przeprasza za odwołane loty
Linia lotnicza Ryanair poinformowała, że w związku z odwołanymi 18 września lotami, 315 tys. pasażerów otrzymało notyfikacje a przewoźnik odpowiedział 308 tys. osób – ponad 98 proc. wszystkich, których loty anulowano, rezerwując loty zastępcze lub przystępując do wypłaty odszkodowań.
Pozostałe 2 proc. pasażerów (mniej niż 7 000) nie skontaktowało się jeszcze z działem obsługi klienta Ryanair.
Jeśli chodzi o zmiany w zimowym rozkładzie lotów ogłoszone w dniu 27 września:
Wszyscy pasażerowie, łącznie 400 000 osób, otrzymali notyfikacje.
Ryanair odpowiedział 300 000 osób – ponad 75 proc. wszystkich, których zmiany w rozkładzie lotu dotyczyły, rezerwując loty zastępcze lub przystępując do zwrotu kosztów. Z końcem tygodnia odsetek ten powinien wynieść 90 proc.
W ciągu ostatnich 7 dni punktualność lotów Ryanaira wzrosła do 97 proc. (szczegóły w tabeli poniżej).
Linia z przykrością informuje, iż z uwagi na strajk agentów handlingowych we Włoszech, dziś (2 października) została zmuszona wspólnie z innymi liniami lotniczymi jak EasyJet czy Alitalia, odwołać 21 lotów do/z Pizy. Ryanair skontaktował się ze wszystkimi pasażerami anulowanych lotów oferując im następujące opcje: pełny zwrot kosztów, rezerwację najbliższego lotu na trasie z/do Pizy, podróż na trasie alternatywnej. Ryanair przeprosił pasażerów anulowanych lotów, strajki agentów handlingowych były całkowicie poza kontrolą Ryanaira.
Kenny Jacobs z Ryanaira powiedział: “Po raz kolejny przepraszamy każdego z 315 000 pasażerów, których loty zaplanowane na 6 tygodni września i października zostały odwołane. Odpowiedzieliśmy już na 98 proc. reklamacji rezerwując loty zastępcze bądź oferując odszkodowania. Prosimy również pozostałe 2 proc. pasażerów (niespełna 7 000) o kontakt.
Przepraszamy także 400 000 pasażerów, których dotknęły zmiany w zimowym rozkładzie lotów. Skontaktowaliśmy się ze wszystkimi, a z końcem tygodnia zamierzamy odpowiedzieć 90 proc. osób (rezerwaując loty zastępcze lub przystępując do zwrotu kosztów).
Zmiany w zimowym rozkładzie lotów gwarantują, iż żadne dalsze rejsy nie zostaną odwołane z uwagi na akomodację urlopów/grafiki załóg. Punktualność naszych rejsów wzrosła w tym tygodniu do 97 proc. Nasz Dział Obsługi Klienta robi wszystko, aby jak najszybciej odpowiedzieć na pytania oraz rozwiązać problemy naszych pasażerów, za co jeszcze raz szczerze przepraszam.”
POWIĄZANE WPISY
23 marca 2023
107 tras do 30 krajów w letnim rozkładzie lotów z Katowic
W niedzielę 26 marca 2023 r. w Międzynarodowym Porcie Lotniczym "Katowice" imienia…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2023
Luty na Lotnisku Chopina – ponad milion odprawionych pasażerów
Ruch pasażerski na Lotnisku Chopina w Warszawie odbudowuje się w dość szybkim tempie. W…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2023
Startuje letni rozkład lotów z Wrocławia. W ofercie dwa nowe kierunki
Dwa nowe połączenia do Brindisi i Sofii oraz powrót ulubionych kierunków w południowe…
0 Komentarzy5 Minuty
20 marca 2023
Samoloty linii Emirates w nowych barwach
Charakterystyczne malowanie międzynarodowej linii lotniczej Emirates zostało odświeżone.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Lotnisko we Wrocławiu: w lutym obsłużyliśmy ponad 195 tys. pasażerów
Ponad 1800 operacji lotniczych i ponad 195 tys. podróżnych obsłużyło w lutym wrocławskie…
0 Komentarzy3 Minuty
13 marca 2023
Katowice Airport: w lutym wynik o 78 proc. lepszy niż w 2022
W lutym 2023 roku z pyrzowickiej siatki połączeń regularnych i czarterowych skorzystało…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2023
Zielona Góra-Babimost: ponad 3 tys. pasażerów w lutym. To dużo lepszy wynik niż przed pandemią
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost wypracował w lutym 2023 bardzo dobre wyniki…
0 Komentarzy1 Minuty
10 marca 2023
LOT połączy Kraków ze Stambułem
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły połączenie na trasie Kraków – Stambuł – Kraków.…
0 Komentarzy2 Minuty
9 marca 2023
Wizz Air wspiera pilotki w nowym programie „She can fly”
Wizz Air ogłosił wczoraj (8 marca) uruchomienie programu She can fly dla kobiet, które…
0 Komentarzy2 Minuty