Ryanair zaistnieje w GDS

Ryanair oraz Travelport, jeden z największych dostawców systemów dystrybucji i rozwiązań z dziedziny e-commerce dla światowej branży turystycznej, zawarły umowę dystrybucyjną.
Dzięki umowie, taryfy Ryanair, jak również liczne dodatkowe produkty i usługi, zostaną wprowadzone do oferty biur podróży współpracujących z Travelport, etapami, począwszy od 19 marca.

Decyzja firmy Ryanair o współpracy z Travelport nastąpiła po zeszłorocznym wprowadzeniu platformy Travelport Merchandising Platform, a w szczególności modułu Aggregated Shopping oferowanego tanim liniom lotniczym. Technologia ta, oferowana wyłącznie przez firmę Travelport, umożliwia przewoźnikom niskokosztowym dostarczanie informacji z wykorzystaniem interfejsu API, a nie tradycyjnych metod publikowania i ładowania taryf, preferowanych przez większość przewoźników. Jednocześnie ceny biletów oraz produkty i usługi dodatkowe są wyświetlane, porównywane i rezerwowane dokładnie w ten sam sposób.
Oprócz funkcjonalności Aggregated Shopping obie firmy będą również współpracować w dziedzinie wdrożenia produktu Rich Content and Branding firmy Travelport. Rozwiązanie to pozwala liniom lotniczym efektywniej kontrolować sposób prezentacji ich lotów oraz produktów i usług dodatkowych przez biura podróży, upodabniając go do sposobu prezentacji na ich własnej stronie internetowej.

Kenny Jacobs, dyrektor ds. marketingu w firmie Ryanair powiedział: „Nawiązanie współpracy z firmą Travelport to istotne wydarzenie dla Ryanair oraz dla przedsiębiorstw z całej Europy i nie tylko, ponieważ pomaga nam ono w transformacji naszej oferty biznesowej. Jesteśmy wiodącą linią lotniczą w Europie. W tym roku obsłużymy ponad 81,5 mln klientów, korzystając z największej siatki połączeń obejmującej 186 lotnisk w 30 krajach. Ponad 22 proc. tych klientów korzysta z usług Ryanair odbywając podróże służbowe, a oczekujemy, że procent ten jeszcze wzrośnie, ponieważ dzięki współpracy z Travelport działy odpowiedzialne za podróże służbowe oraz firmy świadczące usługi w zakresie podróży służbowych będą miały jeszcze lepszy dostęp do biletów i tras Ryanair, co pozwoli im obniżyć koszty podróży o wiele milionów euro każdego roku”.

Kurt Ekert, wiceprezes i dyrektor ds. handlowych w firmie Travelport dodała: „Jesteśmy zachwyceni, że Ryanair wybrał nas na partnera GDS oraz docenił wyjątkowe korzyści, jakie możemy zaoferować dzięki wiodącej w branży technologii – platformie Travelport Merchandising. Cieszymy się, że w ciągu najbliższych miesięcy będziemy intensywnie współpracować, aby wprowadzić szeroką ofertę lotów i usług dodatkowych linii Ryanair do oferty biur podróży, które z nami współpracują”.