Ryanair i Shell podpisali umowę na 360 tys. ton zrównoważonego paliwa

Ryanair oraz globalny koncern energetyczny Shell podpisały dziś (czwartek, 1 grudnia) protokół ustaleń (MOU), którego celem jest zwiększenie dostaw zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) na ponad 200 lotniskach Ryanair w całej Europie, ze szczególnym uwzględnieniem dostaw SAF w największych bazach Ryanair, takich jak Dublin i Londyn Stansted.
SAF jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym dekarbonizację lotnictwa, ale obecnie stanowi jedynie niewielki ułamek światowego zużycia paliwa lotniczego. Umowa z Shell daje Ryanairowi potencjalny dostęp do 360 tys. ton (120 mln galonów) SAF w latach 2025-2030, co pozwoli zaoszczędzić około 900 tys. ton emisji CO2 (co odpowiada ponad 70 tys. lotów z Dublina do Mediolanu). SAF objęty niniejszym protokołem ustaleń może być potencjalnie produkowany przy użyciu wielu różnych technologii i z szerokiego zakresu zrównoważonych surowców.
Umowa ta, podpisana dziś rano w Centrum Badań nad Zrównoważonym Lotnictwem w Trinity College w Dublinie (TCD) (gdzie Ryanair i TCD zorganizowały Dzień Zrównoważonego Lotnictwa), dowodzi zaangażowania Ryanair i Shell we współpracę w zakresie inwestycji w paliwa dostawcze SAF. Ryanair wyznaczył sobie ambitne cele: 12,5 proc. SAF do 2030 roku i zerową emisję netto do 2050 roku.
“SAF odgrywa kluczową rolę w naszej strategii Pathway to Net Zero, a także w naszym zobowiązaniu do osiągnięcia celu 12,5% SAF do 2030 roku. Dzisiejsza umowa z Shell pomaga Ryanairowi zabezpieczyć dostęp do około 20% tego ambitnego celu. Shell jest kluczowym partnerem Ryanair w zakresie zrównoważonego rozwoju i z niecierpliwością czekamy na rozwój współpracy z Shell w miarę zrównoważonego rozwoju naszej Grupy, która do roku finansowego 2012 będzie przewozić 225 mln pasażerów rocznie” – powiedział Thomas Fowler, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Ryanair.
“To fantastyczne, że w oparciu o nasze dotychczasowe relacje z Ryanair możemy teraz przyjrzeć się temu, co możemy wspólnie osiągnąć w zakresie zrównoważonego rozwoju. To wstępne porozumienie pokazuje, że obie firmy uznają, że SAF jest kluczem do odblokowania przyszłości zero netto dla lotnictwa. Podzielamy tę samą ambicję, aby umożliwić pasażerom Ryanair latanie z niższą emisją dwutlenku węgla. Przywództwo i odważne działania są potrzebne, aby przyspieszyć dekarbonizację lotów, a dzisiejsze ogłoszenie jest tego doskonałym przykładem – dodał Jan Toschka, prezes Shell.
POWIĄZANE WPISY
3 lutego 2023
PIT objął patronat nad Akademią Liderek Turystyki
Polska Izba Turystyki jako organizacja zrzeszająca przedsiębiorców turystycznych i…
0 Komentarzy1 Minuty
2 lutego 2023
Polskie lotniska regionalne obsłużyły prawie 27 mln pasażerów w 2022
Związek Regionalnych Portów Lotniczych opublikował statystyki dotyczące ruchu…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
Sieć Fostertravel.pl: styczeń lepszy od zeszłorocznego o 279 proc.
Fostertravel.pl nie zwalnia tempa i otworzył kolejne dwa salony w Żukowie i Izabelinie. W…
0 Komentarzy1 Minuta
2 lutego 2023
POT ogłasza konkurs na nowych dyrektorów ZOPOT w Budapeszcie i Tokio
Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła konkurs na stanowisko Dyrektora Zagranicznego…
0 Komentarzy4 Minuty
2 lutego 2023
TT-Line zwiększa potencjał przewozowy z drugą jednostką Green Ship Peter Pan
Zawinięcie drugiego promu GreenShip Peter Pan do Terminala Promowego w Świnoujściu jest…
0 Komentarzy4 Minuty
1 lutego 2023
Rusza czwarta edycja programu Poznaj Lublin z Przewodnikiem
Już 4 lutego rozpocznie się kolejna edycja programu „Poznaj Lublin z Przewodnikiem”,…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
LOT: w sezonie letnim wznowimy połączenie z Rzeszowa do Gdańska
Od 2 czerwca do 5 września 2023 roku samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT znów zabiorą…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Agnieszka Szymerowska dyrektorką biura Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce
Decyzją zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, od 1 lutego 2023 roku…
0 Komentarzy2 Minuty