Rozstrzygnięto konkurs POT na najlepszą pracę magisterską „Teraz Polska Turystyka”

Jury Kapituły Konkursowej wybrało troje laureatów oraz zdecydowało o przyznaniu siedmiu wyróżnień. Organizatorami konkursu były Polska Organizacja Turystyczna oraz Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego. Wsparcia udzieliło Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Celem przedsięwzięcia była promocja prac magisterskich z zakresu rozwoju, promocji, konkurencyjności, koncepcji marketingowych turystyki Polski, wymiana i porównanie doświadczeń oraz osiągnięć dydaktycznych różnych środowisk akademickich z obszaru turystyki, promocja młodych talentów oraz wykreowanie pozytywnego wizerunku Polaków.
„Polska branża turystyczna potrzebuje ludzi, którzy mają solidne podstawy teoretyczne do pracy w turystyce. Gratuluję wszystkim laureatom i wyróżnionym w konkursie wyboru ścieżki wymagającej chęci, pasji i zaangażowania” – przyznał Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
W konkursie wzięli udział studenci i absolwenci studiów magisterskich, których prace dotyczyły turystyki krajowej lub przyjazdowej do Polski, zostały obronione nie wcześniej niż po 1 stycznia 2020 roku i ocenione co najmniej na stopień bardzo dobry. Analiza nadesłanych prac magisterskich trwała dwuetapowo poprzez półfinał weryfikujący zgłoszenia i prace.
Jury Naukowe dwukrotnie spotykało się w celu dyskusji, wymiany poglądów, oceny metodologicznej, poprawności, oryginalności poruszanej w pracach tematyki. Ocenie podlegały także oryginalność, sposób analizy i argumentacji założonej tezy badawczej.
„Siłą naszej turystyki zawsze byli ludzie. Ostatnie dwa lata to odpływ kadr i olbrzymia fluktuacja w branży, co miało przełożenie na jakość świadczonych usług. Jestem podbudowany tematyką prac i obszarem zainteresowań uczestników, którzy poruszali kwestie takie jak infrastruktura, turystyka osób z niepełnosprawnościami czy budowanie produktu turystycznego na podstawie książek, filmów i gier. To pozwala patrzeć z dużą nadzieją na przyszłość polskiej turystyki” – stwierdził Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
W wyniku prac kapituły ekspertów i Jury Naukowego dokonano oceny i wybrania najciekawszych prac. Wyłoniono troje laureatów z nagrodami za I, II i III miejsce na kwoty odpowiednio 5 tys. zł., 3 tys. zł i 2 tys. zł oraz 7 instytucjonalnych wyróżnień.
„Cieszymy się, że znów mogliśmy współpracować z Polską Organizacją Turystyczną. Turystyka jest jedną z głównych gałęzi promocji kraju. Mamy nadzieję, iż w kolejnych latach nasz konkurs będzie cieszył się jeszcze większą popularnością, a pełni pomysłów młodzi ludzie będą szukać sposobów na rozwój swój własny, ale i gospodarczy Polski” – mówił Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Zgłaszane prace dotyczyły głównie turystyki krajowej, prezentującej walory czy diagnozowanie potencjału szlaków, parków narodowych i atrakcji regionalnych oraz turystyki rowerowej i kulturowej. Przedstawiano analizę zachowań, motywacji i preferencji turystów.
Prace spełniały wymagania pod względem doboru źródeł informacji, terminologii, spójnego wnioskowania z zebranych danych wtórnych. Prace z obszaru turystyki przyjazdowej do Polski ujmowały analizę procesu kreowania marki na podstawie studium przypadków.
Laureaci nagród trafnie założyli hipotezy, które znalazły odzwierciedlenie w treści logicznego ciągu konstrukcji prac. Wyjątkowość wyłonionych prac magisterskich do nagród opiera się poza wysoką notą punktową, przede wszystkich bardzo kompleksowym i spójnym przekazem studium przypadku.
Propozycje rozwiązań dla krajowych i zagranicznych turystów w pełni przekonuje o praktycznej stronie wygranych prac. Ich wyniki mogą zostać użyte do komercjalizacji produktów turystycznych czy dalszego zgłębienia zagadnień naukowych.
Laureaci
I miejsce – Aleksandra Werner za pracę „Turystyka osób z niepełnosprawnościami w kontekście udogodnień dla Miasta Szczecin na Wybranych Przykładach” (Uniwersytet Szczeciński, promotor: prof. dr hab. Grażyna Rosa)
II miejsce – Natalia Czupryńska za pracę „Projekt szlaku filmowego z Wiedźminem po Południowej Polsce jako potencjalny produkt turystyczny” (SGGW, promotor: dr inż. Anna Sieczko
III miejsce – Kamila Gromadzka za pracę „Analiza atrakcyjności turystycznej i ocena zaplecza hotelarsko-turystycznego Zamościa i okolic” (Akademii Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie, promotor: prof. dr hab. Marian Panasiewicz)
Wyróżnieni
Natalia Krupka (UAM w Poznaniu) – dyplom MSIT
Tomasz Święcicki (SGTiH Vistula) – dyplom POT
Weronika Czuchaj (UMCS w Lublinie) – dyplom POT
Patrycja Zacharewicz (PK w Koszalinie) – MSIT
Martyna Biernacka (UJ) – MSIT
Magdalena Krysicka (AWF Wrocław) – dyplom Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego
Anna Mazurek (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie) – dyplom Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty










