Rozkład lotów w sezonie letnim 2025: Chorwacja połączona z 122 zagranicznymi miastami
fot. materiały prasowe Croatia Airlines J.Skof
W ramach letniego rozkładu lotów na 2025 rok zaplanowano około 485 połączeń krajowych i międzynarodowych. Prognozowany wzrost liczby pasażerskich operacji lotniczych wynosi około 2 proc. w porównaniu do poprzedniego sezonu.
„Ruch lotniczy jest niezwykle ważny dla osiągnięcia pozytywnych wyników chorwackiej turystyki, zwłaszcza pod względem popytu z rynków geograficznie oddalonych od Chorwacji. Naszym celem jest coroczne udoskonalanie połączeń lotniczych z zagranicą. Jest to szczególnie ważne dla naszych południowych regionów, bardziej zależnych od transportu lotniczego, a także w kontekście osiągnięcia strategicznego celu, jakim jest wzmocnienie ruchu turystycznego przed i po sezonie. Połączenia lotnicze są szczególnie ważne poza szczytem sezonu ze względu na lepszą dostępność naszych destynacji. Oznacza to, że musimy aktywnie wspierać otwieranie nowych, unikalnych połączeń, których w tym roku będzie około 40, ale także uruchamiania ich wcześniej oraz bardziej skupić się na programach, które łączą kluczowe rynki zagraniczne z Chorwacją. Dlatego w tym roku przeznaczyliśmy ponad 3 mln euro na partnerstwa strategiczne, w tym na współpracę z liniami lotniczymi. W tym kontekście spodziewamy się, że wzrost liczby planowanych operacji, stanowiący rekord w porównaniu z ubiegłorocznym letnim rozkładem lotów, będzie miał pozytywny wpływ na ogólne wyniki turystyki”— powiedział Kristjan Staničić, dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej.
W sezonie zaplanowano bezpośrednie połączenia z 42 krajami – głównie europejskimi, ale także międzykontynentalnymi, m.in. do USA, Kanady, Korei Południowej, Kataru i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Większość chorwackich lotnisk przewiduje wzrost ruchu pasażerskiego. Największa liczba operacji zaplanowana jest w Zagrzebiu, Splicie i Dubrowniku.
Najczęściej obsługiwane trasy to połączenia z Monachium, Frankfurtu, Wiednia, Amsterdamu (Schiphol) oraz Londynu-Gatwick. Pod względem liczby operacji dominują rynki: Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy i Polska.
54 przewoźników w rozkładzie lotów w sezonie letnim Chorwacji
„Chorwacja niezmiennie pozostaje jednym z ulubionych kierunków wakacyjnych Polaków, a dynamicznie rozwijająca się siatka połączeń lotniczych jest tego najlepszym dowodem. Bezpośrednie loty z Polski sprawiają, że Chorwacja staje się jeszcze bardziej dostępna – zarówno dla rodzin planujących wakacyjny wypoczynek, jak i dla osób poszukujących spontanicznego city breaku” — somentowała Małgorzata Kowalska, dyrektor przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce.
W sezonie letnim Chorwację z zagranicą połączy około 54 przewoźników. Najwięcej operacji zaplanowały: Croatia Airlines, Ryanair, EasyJet, Eurowings i Lufthansa. Ryanair obsłuży połączenia z ponad 60 miastami, a Croatia Airlines – z ponad 30. Polscy turyści mogą dolecieć m.in. do Dubrownika, Splitu, Zadaru, Puli i Zagrzebia, a od czerwca pojawi się nowe połączenie z Wrocławia do Rijeki.
POWIĄZANE WPISY
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
TBO.com wprowadza AI Smart Search dla agentów turystycznych
TBO.com, globalna platforma B2B dla branży turystycznej, informuje o wprowadzeniu nowej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Polski design w europejskim wydaniu. Nowe wnętrza hotelu Mercure Tallinn
Hotel Mercure Tallinn zyskał nowe wnętrza, zaprojektowane przez warszawskie Aure Studio…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
Paul Schwaiger nowym CCO w Corendon Airlines
Doświadczony menedżer lotniczy Paul Schwaiger objął stanowisko Chief Commercial Officer w…
0 Komentarzy1 Minuty